ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Στα τέλη του Φεβρουαρίου θα εκδικαστούν οι δύο προσφυγές της Goldair στο ΣτΕ για το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για το λιμένα Βόλου σύμφωνα με πηγές του ΤΑΙΠΕΔ.
Πρόκειται για την προσφυγή της Goldair κατά της απορριπτικής απόφασης της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) στην αρχική ένσταση της, αλλά και για τη προσφυγή για τη διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ.
Όπως είχε γράψει ήδη το mononews η Goldair της οποίας ηγείται ο Καλίνικος Καλίνικος επιμένει στη διεκδίκηση του λιμένος Βόλου, για τον οποίο είχε δώσει το τίμημα-ρεκόρ των 51 εκατ. ευρώ ο ΟΛΘ συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη, και δεν αποκλείεται να φτάσει στα ευρωπαϊκά δικαστήρια.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία είχε προσφύγει αρχικά στην ΕΑΔΗΣΥ το φθινόπωρο του 2023, αλλά η αρχή είχε απορρίψει την ένσταση δηλώνοντας αναρμόδια για το συγκεκριμένο ζήτημα.
Όσον αφορά τη δεύτερη προσφυγή της Goldair στο ΣτΕ η εταιρεία βασίζεται σε ισχυρό νομικό έρεισμα, καθώς όπως αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ που διοργάνωσε τον εν λόγω διαγωνισμό συμμετέχει κατά 7% στο μετοχικό κεφάλαιο του ΟΛΘ, ενώ στα Διοικητικά Συμβούλια των ΟΛΘ και ΤΑΙΠΕΔ συμμετέχει το ίδιο άτομο. Γεγονός και το οποίο σύμφωνα πάντοτε με την εταιρεία εγείρει σημαντικά ζητήματα.
Η εταιρεία κάνει λόγο για «γκρίζες ζώνες» καθώς πρέπει να εξεταστεί κατά πόσο έχουν τηρηθεί διαδικασίες και έχουν ληφθεί αποφάσεις από το δημόσιο, και το αν είναι θεμιτό το δημόσιο, έστω και ως μέτοχος μειοψηφίας, να συμμετέχει σε σχήμα που διεκδικεί άλλο κρατικό asset.
Η διαμάχη για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την πώληση του 67% του οργανισμού λιμένος Βόλου ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2022, ο οποίος προσέλκυσε οκτώ σχήματα εκ των οποίων τα τέσσερα έδωσαν προσφορά.
Αυτά ήταν τα εξής:
- Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.
- Israel Shipyards Ltd – Χαλυβουργία Ελλάδος Α.Ε.
- Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.
- Mariner Capital Ltd.
Ως προτιμητέος επενδυτής έχει επιλεγεί ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) του οποίου το 67% κατέχει η Beltera Investmens συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η προσφορά του ΟΛΘ προκάλεσε μεγάλη εντύπωση καθώς είχε ανέλθει στα 51 εκατ. Ευρώ και ήταν η διπλάσια από το τίμημα που είχε δώσει η Goldair (σ.σ 26 εκατ. ευρώ), η οποία είχε προκηρυχθεί δεύτερος επιλαχών προτιμητέος επενδυτής. Σημειώνεται ότι η προσφορά του ΟΛΘ ήταν 45 φορές πολλαπλάσια από τα EBITDA του ΟΛΒ και 15 φορές μεγαλύτερη από τον κύκλο εργασιών του.
Μάλιστα, όπως είχε ήδη γράψει το mononews, πηγές της Goldair είχαν αναφέρει ότι η προσφορά αυτή είναι ακόμα πιο εξωφρενική εάν αναλογιστεί κανείς ότι η αρχική εκτίμηση του αποτιμητή του ΤΑΙΠΕΔ για το 100% του ΟΛΒ (χωρίς τις επενδύσεις που πρέπει να γίνουν από τον επενδυτή) να φτάνει έως και τα 10 εκατ. Ευρώ.
Οι παγωμένες επενδύσεις του Ιβάν Σαββίδη
Εκτός όμως από τα θέματα που εγείρει η Goldair μέσω των προσφυγών της, κυριαρχεί και μία «αμηχανία» στην ελληνική -τουλάχιστον- αγορά σχετικά με τη δυνατότητα του Ρώσου επιχειρηματία να συνεχίσει τις μεγάλες επενδύσεις που έχει αναλάβει στη χώρα μας, καθώς επηρεάζεται σημαντικά από τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν από την ευρωπαϊκή ένωση στις κινήσεις κεφαλαίων Ρώσων επιχειρηματιών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.
Ξεκινώντας με το σημαντικότερο asset που κατέχει ο ιδιοκτήτης του ΠΑΟΚ, δηλαδή το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, είναι πλέον προφανές ότι παρά τις υποσχέσεις για επενδύσεις 150 εκατ. Ευρώ στο λιμάνι της συμπρωτεύουσας δεν έχει προχωρήσει σε καμία κίνηση. Μάλιστα, ο πρόεδρος του ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος είχε δώσει μία ακόμα παράταση στις επενδύσεις αυτές με πιο σημαντική τον εκσυγχρονισμό της 6ης προβλήτας, καθώς ανέφερε ότι θα χρειαστούν περισσότεροι από τριάντα μήνες για να εκδοθούν οι σχετικές άδειες.
Εκτός από το λιμένα Θεσσαλονίκης παγωμένη παραμένει και η επένδυση στο Πόρτο Καρράς, για το οποίο προσέφερε το ποσό των 200 εκατ. Ευρώ στην Τεχνική Ολυμπιακή, αλλά δεν υπάρχει καμία εξέλιξη, ενώ μία άλλη παρόμοια επένδυση είναι και η Σουρωτή για την οποία ο Ρώσος επιχειρηματίας είχε προσφέρει 25 εκατ. ευρώ.
Ένα άλλο ζήτημα είναι και το μέλλον του τηλεοπτικού σταθμού Open, ο οποίος ανήκει στον 64χρονο Ρώσο, ο οποίος καταγράφει επί σειρά ετών ζημίες που μέχρι τα τέλη του 2022 είχαν ανέλθει στα 120 εκατ. ευρώ, ενώ κυκλοφορούν διάφορα σενάρια πώλησης του, τα οποία προς το παρόν δεν έχουν επιβεβαιωθεί.
Διαβάστε επίσης
Goldair: Μέχρι τέλους για το λιμένα Βόλου – Δεύτερη προσφυγή στο ΣτΕ
Λιμάνι Βόλου: Αποκλειστικό – Στο ΣτΕ το «μπαλάκι» για την προσφυγή της Goldair
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ταχιάος για Μετρό Θεσσαλονίκης: Τα συστήματα λειτούργησαν υποδειγματικά – Θα λυθεί και το θέμα του Wi-Fi
- Παύλος Μαρινάκης: Δεν υπάρχει ιδιωτική συνάντηση του πρωθυπουργού με εκπροσώπους του Βρετανικού Μουσείου
- F1: Η 9η συμφωνία του Φερστάπεν!
- DryDel (Κώστας Δελαπόρτας): Παρήγγειλε δύο πλοία Capesizes