• Business

    Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος (Coffee Island): «Η εστίαση βάλλεται από παντού – Να ληφθούν μέτρα τώρα, προτού να είναι αργά»

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

    Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, CEO της Coffee Island


    Δραματική έκκληση για την άμεση λήψη μέτρων στήριξης της εστίασης απευθύνει μέσω του mononews.gr ο επικεφαλής της Coffee Island, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, τονίζοντας πως τα περιθώρια έχουν στενέψει επικίνδυνα για τις επιχειρήσεις του κλάδου.

    Ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος επισημαίνει πως η κατάσταση είναι οριακή και δύσκολα διαχειρίσιμη, -κάτι που φάνηκε και από την απόφαση γνωστής αλυσίδας να κλείσει πρόσφατα 5 καταστήματα – και θεωρεί πως «ήρθε η ώρα για αποφάσεις που θα ανακουφίσουν τον χώρο, προτού να είναι πολύ αργά».

    «Η εστίαση βάλλεται από παντού, η κατανάλωση συρρικνώνεται και οι αντοχές των επιχειρήσεων εξασθενούν, αφού δεν έχουν άλλο «λίπος» να κάψουν», αναφέρει χαρακτηριστικά. Για τον 40χρονο μάνατζερ που ηγείται μιας από τις μεγαλύτερες αλυσίδες καφέ επείγει να αντιμετωπισθούν μια σειρά από ζητήματα που ταλανίζουν εδώ και χρόνια τον κλάδο, όπως η υψηλή φορολογία και οι υπέρογκες ασφαλιστικές εισφορές, οι οποίες έχουν πλέον καταστεί δυσβάσταχτα.

    Οποιαδήποτε καθυστέρηση στη λήψη μέτρων ανακούφισης εκτιμά ο ίδιος, θα έχει οδυνηρές συνέπειες στην απασχόληση και στην οικονομία ευρύτερα καθώς η εστίαση απασχολεί χιλιάδες εργαζόμενους κυρίως νέους σε ηλικία.

    Στο πλαίσιο αυτό, προτείνει να μονιμοποιηθεί το ΦΠΑ στο 13% και να καταργηθεί ο ΕΦΚ στον καφέ, o οποίος επιβαρύνει υπέρμετρα τα λειτουργικά έξοδα, σημειώνοντας πως είναι δυο μέτρα που τυγχάνουν ευρείας αποδοχής ενώ αποτελούν και δέσμευση της κυβέρνησης. Απαραίτητη θεωρεί την παρέμβαση του Κράτους και στο θέμα των ενοικίων, το οποίο έχει εξελιχθεί στη «μεγάλη πληγή» της αγοράς. Και αυτό γιατί η ελεύθερη διαπραγμάτευση έχει αποδειχθεί αναποτελεσματική, αφού οι ιδιοκτήτες είναι απρόθυμοι να αποδεχθούν περικοπές ενώ πολλοί αδιαφορούν εάν χάσουν τον μισθωτή τους, πιστεύοντας πως θα βρουν σύντομα άλλον.

    Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινόπουλο, πρόκειται για αυτονόητα μέτρα τη στιγμή που λαμβάνονται μια σειρά περιορισμοί στον τρόπο λειτουργίας των καταστημάτων. «Δεν μπορεί», υπογραμμίζει, «να περιορίζεις υποχρεωτικά το ωράριο λειτουργίας και τον αριθμό των καταναλωτών που μπορεί να εξυπηρετήσει μια επιχείρηση και από την άλλη να μην φροντίζεις για τη μείωση των λειτουργικών εξόδων…».

    «Δεύτερες σκέψεις» για το Λονδίνο, στον «πάγο» η Κίνα

    Όσον αφορά στην πορεία της Coffee Island, επισημαίνει πως οι συνεργάτες franchisees που διαχειρίζονται τα καταστήματα του δικτύου δίνουν μάχη να επιβιώσουν και να κρατήσουν όρθιες τις επιχειρήσεις τους κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες. Η πτώση των πωλήσεων του δικτύου κυμαίνεται στα επίπεδα του 30% μεσοσταθμικά, ωστόσο υπάρχουν περιπτώσεις που αγγίζει ακόμη και το 60%.

    Τις απώλειες προσπαθεί να διαχειριστεί και η διοικητική ομάδα της Coffee Island, η οποία είχε χαράξει δυναμικά πλάνα ανάπτυξης του δικτύου εντός και εκτός συνόρων πριν ξεσπάσει η πανδημία. Η επέκταση στο εξωτερικό, στην παρούσα φάση περνάει σε δεύτερη μοίρα λόγω των μεγάλων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι χώρες που δραστηριοποιείται η εταιρεία.

    Συγκεκριμένα, στην Αγγλία εξετάζεται το κλείσιμο του καταστήματος στο Λονδίνο, εάν δεν υπάρξει συμφωνία με τον ιδιοκτήτη του ακινήτου για σημαντική μείωση του μισθώματος. Η κατακόρυφη πτώση της εμπορικής κίνησης στο κέντρο της αγγλικής πρωτεύουσας εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων καθιστά ασύμφορη τη συνέχιση της παρουσία της επιχείρησης. Είναι ενδεικτικό πως οι 2.500 υπάλληλοι της Google που στεγάζονταν σε κτήριο κοντά στο κατάστημα δεν πηγαίνουν πλέον στα γραφεία τους, αφού εργάζονται από τα σπίτια τους με τηλεργασία.

    Επιπλέον, στον «πάγο» μπήκε η λειτουργία του δεύτερου καταστήματος στην Σανγκάη της Κίνας έως ότου βελτιωθούν οι οικονομικές συνθήκες στην περιοχή, αντίθετα, κανονικά συνεχίζουν τα καταστήματα σε Ντουμπάι και Καναδά.

    Η Coffee Island ιδρύθηκε το 1999 από τον Βαγγέλη Λιώλιο στην Πάτρα και σήμερα αποτελεί τη μεγαλύτερη αλυσίδα καφεκοπτείων στην χώρα με 376 καταστήματα σε όλη την χώρα. Έχει ιδιόκτητη μονάδα παραγωγής καφέ, από τις πιο σύγχρονες στην Ευρώπη και επεξεργάζεται 1.500 τόνους καφές σε ετήσια βάση και απασχολεί περίπου 300 άτομα προσωπικό. Πρόσφατα, πιστοποιήθηκε από τον ανεξάρτητο διαπιστευμένο φορέα TÜV Austria, με το πρωτοποριακό σχήμα Covid Shield, αναφορικά με τη λήψη μέτρων ενάντια στον κορωνοϊό.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ