Η ιταλίδα ευρωβουλευτής, που ανήκει στην ομάδα της Λέγκας, Άννα Μαρία Τσισίντ, ζητά επείγουσες τροποποιήσεις των κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Με ερώτηση την προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Μ. Cisint, ζητά από την ΕΕ να λογοδοτήσει για τις αποφάσεις που θα λάβει ως συνέχεια στη στάση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.

1

Η ιταλίδα ευρωβουλευτής επισημαίνει στην ερώτησή της:

«Η ΕΕ έχει επιβάλει μερικούς από τους αυστηρότερους κανονισμούς για το κλίμα στον ναυτιλιακό και λιμενικό τομέα της, με την φιλόδοξη αλλά αφελή ελπίδα να πείσει τον υπόλοιπο κόσμο να ακολουθήσει το παράδειγμά της. Η πραγματικότητα παίρνει διαφορετική τροπή. Η διαδικασία έγκρισης για ένα παγκόσμιο μέτρο του ΙΜΟ για το κλίμα σταμάτησε την περασμένη εβδομάδα. Ένα μπλοκ χωρών με επικεφαλής τις Ηνωμένες Πολιτείες καθυστερεί, ανησυχώντας ότι μια κακώς βαθμονομημένη μετάβαση στις θαλάσσιες μεταφορές θα προκαλέσει περισσότερο κακό παρά καλό».

Η Cisint σημειώνει ότι το ETS θα προκαλέσει «τεράστια ζημιά στα πιο εύθραυστα στρατηγικά τμήματα, όπως οι μεγάλες πλατφόρμες μεταφόρτωσης και οι συνδέσεις με νησιά, ιδίως εκείνα που εξυπηρετούνται από οχηματαγωγά πλοία Ro-Pax.

Ένα ολοκληρωμένο μέτρο του ΙΜΟ θα μας επέτρεπε να επανεξετάσουμε γρήγορα το ETS και να ζητήσουμε την ακύρωσή του, για να αποφύγουμε οποιαδήποτε διπλή φορολογία. Αλλά σήμερα ο ΙΜΟ έχει επιβραδυνθεί και πρέπει να αναλάβουμε δράση στην Ευρώπη για να διορθώσουμε τις αρνητικές πτυχές του ETS στο πλαίσιο της αναθεώρησης της Οδηγίας που έχει προγραμματιστεί για τους επόμενους μήνες. Οι υπουργοί Salvini και Pichetto διεξάγουν μια δίκαιη μάχη για αυτά τα ζητήματα. Ωστόσο, υπάρχει σύγκρουση καθημερινά με την τεχνοκρατική μυωπία και την ιδεολογική οργή της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας».

Το αίτημα, όπως το κατέθεσε η ιταλίδα ευρωβουλευτής, είναι να εξαιρεθούν από τη φορολογία του ETS λιμάνια μεταφόρτωσης όπως το Gioia Tauro και «οι συνδέσεις με τα μεγάλα νησιά να προστατεύονται με ad hoc μέτρα, επειδή το ETS, όπως ισχύει σήμερα, παραλύει τη συνδεσιμότητα των νησιών και μαζί με αυτό το δικαίωμα στην κινητικότητα, την κοινωνική ισότητα και τη συνοχή. Είναι απαράδεκτο εκατομμύρια Ιταλοί και Ευρωπαίοι πολίτες να αντιμετωπίζονται ως χρήστες δεύτερης κατηγορίας μόνο και μόνο επειδή ζουν σε ένα νησί».

Η Μ. Cisint καλεί επίσης την ΕΕ να «εγγυηθεί την πλήρη επιστροφή των πόρων του ETS στον ναυτιλιακό τομέα».

Διαβάστε επίσης:

Γερουσία: Eπεκτείνεται σε 5 έτη η διάρκεια ισχύος του εμπάργκο όπλων στην Κύπρο – Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Metlen: Υπέγραψε 10ετη συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας στην ENGIE

Αμετάβλητος ο πληθωρισμός στο Ηνωμένο Βασίλειο – Απομακρύνεται η πιθανότητα μείωσης επιτοκίων