ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Porsche AG κατέγραψε την πρώτη τριμηνιαία ζημία της από τότε που εισήχθη στο χρηματιστήριο, καθώς ο κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων υπέστη πλήγμα 3,1 δισ. ευρώ (3,6 δισ. δολάρια) φέτος λόγω της περικοπής των ηλεκτρικών του φιλοδοξιών και των δασμών των ΗΠΑ.
Η εταιρεία που παράγει το εμβληματικό 911 ανακοίνωσε λειτουργικές ζημίες ύψους 967 εκατ. ευρώ για το τρίμηνο έως τον Σεπτέμβριο, έπειτα από την αναβολή ορισμένων σχεδίων για ηλεκτρικά οχήματα (EV) και την ακύρωση του προγράμματος κατασκευής δικών της μπαταριών. Παράλληλα, η πτώση της ζήτησης στην Κίνα επιβάρυνε περαιτέρω τα αποτελέσματα.
Η Porsche αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις: η μειωμένη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι δυσκολίες στην εφοδιαστική αλυσίδα, οι χαμηλές πωλήσεις στην Κίνα και οι αμερικανικοί δασμοί στις εισαγωγές έχουν επιδεινώσει τη θέση της. Η αρνητική αυτή πορεία οδήγησε τη μετοχή της εκτός του βασικού χρηματιστηριακού δείκτη DAX της Γερμανίας.
Η εταιρεία περικόψε τις προβλέψεις της για τέταρτη φορά μέσα στο έτος, επηρεάζοντας και τη μητρική εταιρεία Volkswagen AG.
Ο οικονομικός διευθυντής Jochen Breckner δήλωσε πως η Porsche αναμένει ανάκαμψη από το 2025, το οποίο θεωρεί «έτος καμπής». Τα έσοδα του τρίτου τριμήνου υποχώρησαν στα 8,7 δισ. ευρώ.
Οι δυσκολίες ανάγκασαν την εταιρεία να προχωρήσει σε δραστικές αλλαγές:
Το νέο SUV που προοριζόταν να είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό (πάνω από τη σειρά Cayenne) θα διατίθεται πλέον μόνο με κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικές εκδόσεις.
Παράλληλα, η Porsche προχώρησε σε ανασχηματισμό του διοικητικού της συμβουλίου και σε πρόσθετες περικοπές δαπανών.
Από τον Ιανουάριο, ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Blume θα παραδώσει τη σκυτάλη των μεταρρυθμίσεων στον Michael Leiters, πρώην στέλεχος της Porsche και πρώην CEO της McLaren Automotive Ltd. Ο Leiters, που είχε συμβάλει στην επιτυχία των μοντέλων Macan και Cayenne, αναμένεται να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο καθώς η εταιρεία αναπτύσσει αντικαταστάτη για το Macan, το οποίο θα αποσυρθεί το επόμενο έτος.
Η στρατηγική SUV της Porsche είναι κεντρική για την επιτυχία της στις ΗΠΑ, οι οποίες πρόσφατα ξεπέρασαν την Κίνα και αποτελούν πλέον τη μεγαλύτερη αγορά της. Ωστόσο, η έλλειψη εργοστασίου στις ΗΠΑ σημαίνει ότι όλα τα οχήματα πρέπει να εισάγονται από την Ευρώπη, γεγονός που τα καθιστά αντικείμενο δασμών 15% βάσει των πολιτικών αλλαγών του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Porsche εξετάζει το ενδεχόμενο παραγωγής κάποιων από τα μοντέλα της απευθείας στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- O αχρείαστος πόλεμος Δένδια-Δούκα, η δραματική σύσκεψη στο Μαξίμου, τα fake για την Κίμπερλι και η ελληνική σημαία σε τουρκικά λιμάνια
- Robin Energy (Πέτρος Παναγιωτίδης): Θα συγκεντρώσει 7 εκατ. δολάρια δίδοντας μετοχές προς 1,07 δολάρια
- Ελληνικό: Ανάμεσα σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΕΚΤΕΡ και ΕΡΕΤΒΟ η «μάχη» για τις κατοικίες του Park Rise
- Χρηματιστήριο: Τι κρύβει ο Νοέμβριος για Στάσση, Παπαλεξόπουλο, Μυλωνά και Κόκκαλη