Τις τελευταίες εβδομάδες απασχολεί την επικαιρότητα ένας διαγωνισμός, που προκήρυξε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος για λογαριασμό του υπουργείου Τουρισμού.

Είναι ο περίφημος διαγωνισμός για το rebranding της Ελλάδας.

1

Κάποιοι στην αγορά υποστηρίζουν ότι υπάρχουν περίεργες μεθοδεύσεις και κάνουν λόγο ότι «δεν είναι απλά φωτογραφικός, μάλλον μιλάμε για ρεκόρ… απευθείας ανάθεσης: Δώδεκα ολόκληρα εκατομμύρια ευρώ.»

Προσέξτε τι ψιθυρίζεται στην διαφημιστική αγορά.

«Στους περισσότερους διαγωνισμούς, ο κάθε υποψήφιος μπορεί να προσφέρει όση έκπτωση αντέχει, αρκεί να τεκμηριώνει το κόστος του.

Όχι όμως σε αυτόν τον διαγωνισμό.

Εδώ υπάρχει πλαφόν: μέγιστη έκπτωση 15%.

Ούτε το ένα τοις εκατό παραπάνω.»

Και συνεχίζουν οι πηγές της αγοράς

«Κι αν σκεφτεί κανείς ότι στους περισσότερους διαγωνισμούς επικοινωνίας, οι εκπτώσεις φτάνουν το 20–25%, αντιλαμβάνεται πως η τεχνική βαθμολογία του ΤΕΕ γίνεται ο απόλυτος ρυθμιστής».

Στον διαγωνισμό αυτόν προηγείται η McCann του Χάρη Παριανού.

Όμως ακόμα και εάν δεν κάνει ούτε μια έκπτωση στο οικονομικό σκέλος πρακτικά θα πάρει την δουλειά των 12 εκατομμυρίων.

Αυτό θα συμβεί ακόμη και χωρίς να κάνει καμία έκπτωση, και ο δεύτερος προσφέρει τη μέγιστη «επιτρεπόμενη»!

Ίσως έτσι εξηγείται και η σπουδή της Ελληνικής Ένωσης Διαφημιστικών Εταιριών (ΕΕΔΕ), όπου είναι πρόεδρος ο Παριανός, να τοποθετηθεί πριν αποφανθούν τα δικαστήρια για τη νομιμότητα των όρων του διαγωνισμού, και μάλιστα να στηρίξει δημόσια την απόφαση του υπουργείου Τουρισμού να αποκλείσει τις ελληνικές εταιρείες από τη διαδικασία.

Γιατί, τελικά, όταν ο πρόεδρός της, Χάρης Παριανός, υπογράφει επιστολές για διαγωνισμούς που λίγο αργότερα μπορεί να καταλήξουν στην εταιρεία του, ίσως δεν είναι μόνο θέμα δεοντολογίας

Τι αφορά το spec

Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας προκήρυξε στις 11 Ιουνίου τον διαγωνισμό, με την σύμβαση να έχει αντικείμενο την ολοκληρωμένη προβολή του τουριστικού προϊόντος της Ελλάδας και την περαιτέρω ενίσχυση της αναγνωρισιμότητάς της με γνώμονα την ανάδειξή της σε έναν ελκυστικό τουριστικό προορισμό, ο οποίος μπορεί να προσφέρει διαφοροποιημένα και εξατομικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες στους επισκέπτες, ανάλογα με τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά τους, καθ’ όλην τη διάρκεια του έτους.

Ειδικότερα, η σύμβαση ενδεικτικά περιλαμβάνει:

-στρατηγική τοποθέτηση (Strategic Positioning) της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού και στρατηγική επικοινωνίας,

-δημιουργία ταυτότητας και λογοτύπου για το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας,

-δημιουργία και παραγωγή ηλεκτρονικού – οπτικοακουστικού υλικού τουριστικής προβολής,

-υλοποίηση συνολικού πλάνου διαφημιστικών ενεργειών με στόχο την τουριστική προβολή της Ελλάδας, σε ελληνικά και διεθνή ΜΜΕ (media plan),

-σχεδιασμό και οργάνωση εκδηλώσεων σε στοχευμένα κοινά Business to Business (Β2Β) με τουριστικούς επαγγελματίες/Travel Trade (ταξιδιωτικούς πράκτορες, Tour Operators κ.λπ.) στο εξωτερικό

-διενέργεια έρευνας ικανοποίησης επισκεπτών και έρευνες στο εξωτερικό για την τουριστική προβολή και ανάπτυξη της Ελλάδας κ.λπ.

Η εκτιμώμενη αξία της 9μηνης σύμβασης είναι 15 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), ενώ υπάρχει δικαίωμα προαίρεσης έως 7,5 εκατ. ευρώ για ένα χρόνο. Φορέας χρηματοδότησης είναι το Υπουργείο Τουρισμού.

Διαβάστε επίσης

Παπασταύρου: Η Ελλάδα ενισχύει σταθερά και αποφασιστικά τον ενεργειακό της ρόλο στην Ανατολική Μεσόγειο

Nexans: Ο GSI συνεχίζεται – Σε επαφές με τον ΑΔΜΗΕ για τις πληρωμές – Ουρά κάνει η ζήτηση για τέτοια καλώδια

Τι κέρδισαν Θεοδωρόπουλος, Ταμβακάκης, Καραμούζης από τα εμφιαλωμένα νερά