• Business

    Και οι πέντε μεγάλοι κατασκευαστές περνούν στην επόμενη φάση των ΣΔΙΤ απορριμμάτων Αττικής αξίας 760 εκατ. ευρώ

    Στις επάλξεις οι πέντε μεγάλοι κατασκευαστές για τις μονάδες απορριμμάτων αξίας 940 εκατ. ευρώ σε Αττική και Θεσσαλονίκη

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Ευθύμιος Μπουλούτας (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Πέτρος Σουρέτης (Intrakat)


    Χωρίς εκπλήξεις και με τους πέντε μεγάλους Έλληνες κατασκευαστές προχωρά ο διαγωνισμός για τις δύο μονάδες επερξεργασίας απορριμμάτων (ΜΕΑ) σε Σχιστό και Φυλή συνολικής εκτιμώμενης αξίας 760 εκατ. ευρώ που πραγματοποιείται μέσω ΣΔΙΤ.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με απόφαση του Προέδρου του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου του Νομού Αττικής (ΕΣΔΝΑ) και Αντιπεριφερειάρχη Πολιτικής Προστασίας και Περιβάλλοντος, Πολιτικής Προστασίας, Βασίλειου Κόκκαλη, που αναρτήθηκε χθες  στη Διαύγεια προχωρούν όλα τα ενδιαφερόμενα σχήματα στην επόμενη φάση του διαγωνισμού.

    Τα σχήματα που υπέβαλαν φακέλους κατά την Α’ Φάση του διαγωνισμού προκειμένουν να εκδηλώσουν τον ενδιαφέρον τους για τα δύο έργα που θα κάνουν πιο «πράσινη» την Αττική ήταν τα εξής:

    ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή -ΤΙΤΑΝ,

    Motor Oil – ΑΒΑΞ – Τhalis,

    Μυτιληναίος – Μεσόγειος,

    Hλέκτωρ – Άκτωρ Παραχωρήσεις

    Intrakat -Watt – Geocycle Hellas

    Παρατηρείται, επομένως, πως οι μεγάλοι κατασκευαστικοί Όμιλοι προχωρούν σε συνεργασίες με μεγάλα ονόματα, όπως ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ, η Motor Oil και η Geocycle Hellas της Lafarge, ενώ επιδιώκεται και η σύμπραξη με εταιρείες όπως η Μεσόγειος Α.Ε και η Τhalis, οι οποίες δίνουν δυναμικά το παρόν σε όλους τους διαγωνισμούς για τις μονάδες απορριμμάτων και έχουν «κλειδώσει» ή κατασκευάζουν ΜΕΑ σε όλη την Ελλάδα.

    Το επόμενο βήμα είναι το Στάδιο Β1, όπου οι διεκδικητές των δύο έργων καλούνταια υποβάλουν τις προσφορές τους. Το στάδιο αυτό αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2022 και τόσο το τεχνικό όσο και το οικονομκό αντικείμενο του έργου θα αποτελέσει σημείο διαπραγμάτευσης μεταξύ των σχημάτων που το διεκδικούν και της αναθέτουσας αρχής, καθώς μιλάμε για Ανταγωνιστικό Διάλογο.

    Αυτό σημαίνει, πως αν δεν υπάρξουν ενστάσεις μεταξύ των ενδιαφερομένων και της Αναθέτουσας Αρχής του έργου, τότε ενδέχεται να έχουμε προσωρινό ανάδοχο εντός του 2023 και στο ίδιο έτος τοποθετείται και η υπογραφή των σχετικών συμβάσεων.

    Μονάδα Φυλής

    Το έργο με τίτλο «ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ (ΜΕΑ) ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ ΚΥΚΛΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ» αφορά στην μελέτη και την κατασκευή μονάδας στη Φυλή που θα επεξεργάζεται 450.000 τόνους υπολειμματικών συμμίκτων και προδιαλεγμένων βιοαποβλήτων σε ετήσια βάση.

    Η διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται στα 30 έτη από την ημερομηνία  υπογραφής της. Από αυτά εκτιμάται πως θα χρειαστούν τρία έτη για τις μελέτες, τις αδειοδοτήσεις, την κατασκευή και τη δοκιμαστική λειτουργία της μονάδας, η αξία της οποίας εκτιμάται στα 461 εκατ. ευρώ.

    Μονάδα Σχιστού

    Το έργο «ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ (ΜΕΑ) ΤΟΥ ΠΑΡΚΟΥ ΚΥΚΛΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ Π.Ε. ΠΕΙΡΑΙΑ»  που χωροθετείται στο Σχιστό αφορά και αυτό στην μελέτη και την κατασκευή ΜΕΑ αξίας 300 εκατ. ευρώ.

    Μέσω αυτής θα πραγματοποιείται η επεξεργασία 250.000 τόνων στερεών και απορριμμάτων και βιοαποβλήτων σε ετήσια βάση.  Η συνολική διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται σε 29 έτη. Όπως και στην ΜΕΑ Φυλής, ετσί και εδώ ο ανάδοχος που θα αναλάβει το έργο θα πρέπει εντός των πρώτων 2 ετών να προχωρήσει με τις μελέτες, τις άδειες, την κατασκευή και τη δοκιμαστική λειτουργία της Μονάδας Απορριμμάτων.

    Διαβάστε επίσης

    Aνοίγουν σήμερα οι προσφορές για τον διαγωνισμό σήριαλ στο Γραμματικό – Ποια ισχυρά ονόματα διεκδικούν το έργο

    Πόσα θα πληρώσουμε για τις μονάδες απορριμμάτων που καθυστερούν ή παγώνουν στα δικαστήρια – Οι ευθύνες Πατούλη



    ΣΧΟΛΙΑ