• Business

    Γραμμή 4: Τα ερωτήματα για το Πάρκο Ριζάρη και η «ενδιάμεση» απόφαση του ΣτΕ

    Ο εφοπλιστής Νικόλας Πατέρας


    Συντελείται ένα περιβαλλοντικό έγκλημα με το κόψιμο περισσότερων από 200 δέντρων στο Πάρκο Ριζάρη ώστε να εγκατασταθεί το εργοτάξιο για το νέο σταθμό του Ευαγγελισμού για τη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας;

    Είχαν οι κάτοικοι και οι ενδιαφερόμενοι φορείς τον απαραίτητο χρόνο και κυρίως την ενημέρωση για το τι θα γινόταν ακριβώς στο Πάρκο Ριζάρη;

    Υπάρχει εναλλακτική λύση που να σώζει το Πάρκο, αλλά και να μην εμποδίζει το μεγαλύτερο υπό κατασκευή έργο στην Ελλάδα, το οποίο χωρίς αμφιβολία θα έχει σημαντικά οφέλη για το περιβάλλον για ολόκληρη την πρωτεύουσα;

    Αυτά είναι τα βασικά ερωτήματα που ανακύπτουν από την υπόθεση της διάσωσης του Πάρκου Ριζάρη, έναν από τους τελευταίους μεγαλύτερους πνεύμονες πρασίνου σε μία Αθήνα, η οποία «τσιμεντοποιείται». Όπως έχει ήδη γράψει το mononews η σχετική απόφαση από το ΣτΕ έχει βγει αλλά ακόμα δεν έχει καθαρογραφεί ώστε να γνωρίζουμε ακριβώς το σκεπτικό της.

    Η απόφαση του ΣτΕ

    Προς το παρόν το μόνο που είναι γνωστό είναι ότι το ανώτατο δικαστήριο και πιο συγκεκριμένα ο εισηγητής Χρήστος Ντουχάνης δίνει μία ενδιάμεση λύση, η οποία δε δίνει απάντηση για τα παραπάνω ερωτήματα.

    Αυτή από την μία πλευρά δικαιώνει την Ελληνικό Μετρό Α.Ε (σ.σ. πρώην Αττικό Μετρό Α.Ε. και αναθέτουσα αρχή του έργου της Γραμμής 4) για τη διαβούλευση του 2017, ενώ από την άλλη παραδέχεται ότι με την απομάκρυνση των δέντρων δημιουργείται σημαντικό περιβαλλοντικό ζήτημα.

    Πρόκειται για μία υπόθεση, η οποία τυπικά είχε κλείσει το 2017 όταν τελείωσε η περίοδος της δημόσιας διαβούλευσης για το νέο σταθμό του Ευαγγελισμού στο Πάρκο, αλλά εμφανίστηκε εκ νέου στο προσκήνιο από τα μέσα του 2022 όταν ο εφοπλιστής Νίκος Πατέρας ξεκίνησε να δίνει τη μάχη του για να βρεθεί μία φιλικότερη προς το περιβάλλον λύση.

    Γιατί προσέφυγε στο ΣτΕ ο Νίκος Πατέρας

    Ο Νίκος Πατέρας έχει μιλήσει αρκετές φορές στο mononews σχετικά με τη μάχη που δίνει για να σώσει το Πάρκο Ριζάρη.

    Ο κυριότερος λόγος για την προσφυγή του ήταν κατά βάση περιβαλλοντικός καθώς στο Πάρκο Ριζάρη βρίσκονται περισσότερα από 230 δέντρα.

    Επιπλέον, είχε αποκαλύψει ότι τόσο το ίδρυμα Πατέρα που έχει πραγματοποιήσει έργα μέσω δωρεών αξίας τουλάχιστον 300.000 ευρώ στο πάρκο, όσο και οι κάτοικοι και οι ενδιαφερόμενοι φορείς δεν είχαν την πλήρη εικόνα του τι θα γίνει στην περιοχή με την είσοδο των εργοταξίων, ενώ δεν ενημερώθηκαν ούτε και συμμετείχαν στη σχετική διαβούλευση του 2017.

    Μάλιστα, όπως είχε προσθέσει, υπήρχε μία εναλλακτική λύση, για την οποία είχε ενημερωθεί η Ελληνικό Μετρό Α.Ε.

    Πιο συγκεκριμένα, ο Όμιλος ΑΒΑΞ που κατασκευάζει τη Γραμμή 4 μαζί με τη Ghella και Alstom, είχε παρουσιάσει μία μελέτη για την μετακίνηση του εργοταξίου προς την Εθνική Πινακοθήκη.

    Το κόστος της νέας χάραξης είχε εκτιμηθεί αρχικά τα 5 εκατ. ευρώ, αλλά ύστερα από μερικές εβδομάδες αυτό δεκαπλασιάστηκε. Με αποτέλεσμα η Ελληνικό Μετρό να μη τη θεωρεί ως βιώσιμη λύση.

    Ποιοι στηρίζουν τον εφοπλιστή

    Όσον αφορά τη στήριξη που έχει λάβει ο Νίκος Πατέρας από τη δημόσια διοίκηση και σημαντικά πολιτικά πρόσωπα αυτή είναι αρκετά ισχυρή. Αρχικά, ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, παρά την αρχικά ουδέτερη στάση του, όταν έμαθε ότι υπάρχει εναλλακτική λύση, τάχθηκε υπέρ αυτής.

    Το ίδιο αναμένεται να κάνει και η νέα διοίκηση του Δήμου Αθηναίων, καθώς πηγές από το περιβάλλον του Χάρη Δούκα, αναφέρουν ότι ο νέος Δήμαρχος είναι υπέρ του πράσινου σε όλη την Αθήνα και θα ακολουθήσει την υφιστάμενη γραμμή για το Πάρκο Ριζάρη.

    Στήριξη προς τον εφοπλιστή υπάρχει, επίσης, από τον τέως Δήμαρχο Αθηναίων, Νικήτα Κακλαμάνη, και τον υπουργό Εθνικής Αμύνης, Νίκος Δένδιας, που είναι γείτονας της περιοχής.

    Μάλιστα, ο τελευταίος έχει στείλει επιστολή στο ΣτΕ, στην οποία αναφέρει ότι δεν είχε προηγηθεί καμία ενημέρωση των κατοίκων για το που θα εγκατασταθούν τα εργοτάξια. Ζητούσε, επίσης, να ληφθεί σοβαρά υπόψη η πρόταση του Νίκου Πατέρα.

    Διαβάστε επίσης:

    Γραμμή 4: Ήδη έχει καθυστερήσει ένα χρόνο-Οι ευθύνες της ΑΒΑΞ με τους μετροπόντικες

    Γραμμή 4: Καθυστερεί η απόφαση για την προσφυγή Πατέρα – Τι σημαίνει για το έργο

    Μετρό Αθήνας: Το νέο στοίχημα των νέων επεκτάσεων που ξεπερνούν τα 2,5 δισ. ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ