Οι εργασίες για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς, έπειτα από ιδιαίτερα παραγωγικούς μήνες για την ανάδοχο κοινοπραξία. Υπενθυμίζεται πως εφόσον όλα κυλήσουν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και δεν υπάρξουν απρόβλεπτες τεχνικές δυσκολίες, η λειτουργία της νέας γραμμής αναμένεται στα τέλη του 2029.

Το έργο, που υλοποιείται από την κοινοπραξία ΑΒΑΞ Α.Ε. – GHELLA SpA – ALSTOM TRANSPORT S.A., αποτελεί το «μεγάλο στοίχημα» της επόμενης δεκαετίας για τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, προσφέροντας μια νέα πνοή στις μετακινήσεις εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών.

1

 Προχωρούν με ταχύτητα οι μετροπόντικες «Αθηνά» και «Νίκη»

Στο μέτωπο των σηράγγων, οι δύο μετροπόντικες που σκάβουν την υπόγεια Αθήνα συνεχίζουν ασταμάτητα.

Η «Αθηνά», που κινείται από το Γουδή προς τον Ευαγγελισμό, έχει ήδη κατασκευάσει 4,3 χιλιόμετρα σήραγγας, φτάνοντας στο 84% της διαδρομής της. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται κάτω από τον σταθμό Καισαριανή, λίγα μόλις μέτρα πριν προσεγγίσει τον τελικό προορισμό της στον Ευαγγελισμό.

Ο μήνας Σεπτέμβριος ήταν ένας από τους καλύτερους μήνες σύμφωνα με στελέχη της ΑΒΑΞ, καθώς κατασκευάστηκε και επενδύθηκε σήραγγα 330 μέτρων.

Ο δεύτερος μετροπόντικας, η «Νίκη», ξεκίνησε από το Άλσος Βεΐκου με κατεύθυνση επίσης τον Ευαγγελισμό και έχει ήδη διανύσει το 36% της διαδρομής της, έχοντας ολοκληρώσει 2,5 χιλιόμετρα σήραγγας. Έχει περάσει κάτω από τους σταθμούς Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι και Ελικώνος και βρίσκεται περίπου 370 μέτρα πριν από την Κυψέλη.

Για εξοικονόμηση χρόνου, οι μετροπόντικες διέρχονται από τους μελλοντικούς σταθμούς χωρίς να ανοίγονται προσωρινά, μια τακτική που μειώνει τις καθυστερήσεις και επιτρέπει την ταχύτερη πρόοδο των υπόγειων εργασιών.

Στον σταθμό Πανεπιστημιούπολη, οι εργασίες συνεχίζονται υπό την επίβλεψη αρχαιολόγων, καθώς εντοπίστηκε αρχαία οδός, στοιχείο που εμπλουτίζει την ιστορική γνώση της περιοχής.
Στον Γουδή, οι ανασκαφές έχουν ολοκληρωθεί, ωστόσο, η ανεύρεση κεντρικού αγωγού της ΕΥΔΑΠ απαιτεί επιπλέον μελέτες για την ασφαλή μετατόπισή του.

Στον Ευαγγελισμό, το έργο παραμένει στο επίκεντρο συζητήσεων, λόγω της προσφυγής για το πάρκο Ριζάρη και της αντίθεσης του Δήμου Αθηναίων σχετικά με τη διαμόρφωση του χώρου.

Σταθμοί σε πλήρη κατασκευαστική δραστηριότητα

Οι εργασίες προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς στους σταθμούς:

Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ζωγράφου, Καισαριανή και Ιλίσια, όπου οι εργασίες πολιτικού μηχανικού βρίσκονται στο στάδιο της διαμόρφωσης.

Πρόσφατα, παραδόθηκαν στην ανάδοχο κοινοπραξία και οι σταθμοί Εξάρχεια και Ζωγράφου, επιτρέποντας την έναρξη των κύριων εργασιών κατασκευής.

Η συμβατική υποχρέωση ολοκλήρωσης του έργου παραμένει για τα τέλη του 2029. Αν και κανένα μεγάλο έργο δεν είναι απρόσβλητο από καθυστερήσεις, οι υπεύθυνοι εκτιμούν πως το αυστηρό χρονοδιάγραμμα και η σταθερή πρόοδος αυξάνουν τις πιθανότητες να τηρηθεί η προθεσμία.

Η Γραμμή 4 και οι επεκτάσεις της – Ο χάρτης του αύριο

Η Γραμμή 4 αποτελεί τη σημαντικότερη προσθήκη στο δίκτυο του αθηναϊκού Μετρό. Το αρχικό Τμήμα Α’ (Άλσος Βεΐκου – Γουδή) περιλαμβάνει 15 σταθμούς και μήκος 12,8 χλμ. Ωστόσο, ο σχεδιασμός δεν σταματά εκεί.

Το επόμενο μεγάλο έργο που έχει ήδη δρομολογηθεί είναι το Τμήμα Β’ (Γουδή – Λυκόβρυση), μήκους 9,6 χλμ, που θα περιλαμβάνει σταθμούς σε Κατεχάκη, Φάρο, Φιλοθέη, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισο, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη και Λυκόβρυση.

Η νέα αυτή επέκταση θα ακολουθεί τη Λεωφόρο Κηφισίας, αποσυμφορώντας μια από τις πιο φορτωμένες κυκλοφοριακά αρτηρίες της Αθήνας και εξυπηρετώντας χιλιάδες εργαζόμενους και κατοίκους των βορείων προαστίων.

Στο συνολικό σχέδιο ανάπτυξης περιλαμβάνονται ακόμα τμήματα προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη, Πετρούπολη και Εθνική Οδό, μετατρέποντας τη Γραμμή 4 σε ενιαίο σχήμα “U” μήκους 38,2 χιλιομέτρων με 35 σταθμούς — την πλέον εκτεταμένη και πολυσύνθετη γραμμή Μετρό της Αθήνας.

Η ολοκλήρωση της Γραμμής 4 θα αλλάξει ριζικά τον χάρτη των μετακινήσεων στην Αθήνα. Θα συνδέσει πανεπιστημιουπόλεις, νοσοκομεία, εμπορικά κέντρα και πυκνοκατοικημένες περιοχές, μειώνοντας τον χρόνο μετακίνησης και προσφέροντας μια πράσινη, γρήγορη και αξιόπιστη εναλλακτική στο αυτοκίνητο.

Η Αθήνα του 2030 προβλέπεται να διαθέτει ένα σύγχρονο, εκτεταμένο και ψηφιακά αναβαθμισμένο δίκτυο Μετρό, ικανό να ανταποκριθεί στις ανάγκες μιας μητρόπολης που μεγαλώνει – υπόγεια και με σχέδιο.

Διαβάστε επίσης:

Οι ελληνικές τράπεζες στο μικροσκόπιο: Ήπια εικόνα στο γ’ τρίμηνο, ισχυρές προοπτικές