Με το μεγάλο βήμα της Grecotel εκτός ελληνικών συνόρων συμπίπτει η επέτειος 50 χρόνων του ξενοδοχειακού ομίλου που ίδρυσε ο Νίκος Δασκαλαντωνάκης και τον οποίο πλέον διοικεί η κόρη του, Μάρι.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες η Grecotel, το νέο της στρατηγικό πλάνο περιλαμβάνει επενδύσεις σε μονάδες και real estate, την επέκταση μεγάλων αναπτύξεων, τη δημιουργία νέων μονάδων σε έξι προορισμούς – Κρήτη, Κέρκυρα, Κω, Πελοπόννησο και Θράκη –, νέα πολυτελή σήματα ξενοδοχείων και είσοδο στη αγορά της εξοχικής τουριστικής κατοικίας με επώνυμα διαμερίσματα. Οι ανακαινίσεις αφορούν, μεταξύ άλλων, στο Grecotel της Καλαμάτας και στο Pallas Athena στην οδό Αθηνάς. Στα σκαριά έχει η Grecotel τη ριζική ανακαίνιση του Astir Palace στην Αλεξανδρούπολη, που ανοίγει τις πύλες του τον προσεχή Απρίλιο, ένα έργο που, σύμφωνα με τη διοίκηση «δεν αποτελεί μόνο μια σημαντική επιχειρηματική κίνηση, αλλά και μια συνειδητή στρατηγική εθνική επιλογή στήριξης της ακριτικής Θράκης». Στο κάδρο επίσης είναι η επέκταση στο κέντρο της Αθήνας με τρίτο ξενοδοχείο, αφού η Grecotel λειτουργεί ήδη το Pallas Athena και το Dolli στη Μητροπόλεως, στο ιστορικό κτίριο του Χυτήρογλου.

1

Οι κινήσεις αυτές, σε συνδυασμό με το άνοιγμα στο εξωτερικό – ο όμιλος βολιδοσκοπεί προορισμούς εντός και εκτός Ευρώπης – μεταφράζεται σε επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1 δισεκατομμυρίου ευρώ. Όπως διευκρίνισε κατά τη διάρκεια παρουσίασης ο γενικός διευθυντής, Νίκος Μπουσγολίτης, οι επενδύσεις αφορούν το διάστημα από το 2020 έως το 2030, ενώ έχουν υλοποιηθεί ήδη έργα 350 εκατομμυρίων ευρώ. Από αυτό το ποσό, επενδύσεις ύψους 240 εκατ. αφορούν σε επέκταση και εκσυγχρονισμό ξενοδοχείων και 110 εκατομμύρια δαπανήθηκαν για την εξαγορά νέων μονάδων. Εν τω μεταξύ, η Grecotel διαθέτει και 4.059 στρέμματα παραθαλάσσιων εκτάσεων που δύναται να αξιοποιηθούν.

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις της Grecotel, το 2025 πετυχαίνει έσοδα ύψους 413 εκατομμυρίων ευρώ – η διοίκηση δεν αναφέρθηκε στην κερδοφορία του ομίλου. Το 94% των επισκεπτών των ξενοδοχείων της Grecotel έρχονται από το εξωτερικό. Φέτος υποδέχτηκε 425.300 επισκέπτες από 190 χώρες, εκ των οποίων το 30% είναι επαναλαμβανόμενοι και διαθέτει 343.000 μέλη της loyalty κοινότητας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Grecotel, οδηγοί της ανάπτυξης παραμένουν η Κρήτη και η Κέρκυρα, που παράγουν το 57% του συνολικού κύκλου εργασιών. Θυμίζουμε ότι ο όμιλος λειτουργεί σε αυτούς τους δύο προορισμούς 13 ξενοδοχεία. Αναφορικά με τους επισκέπτες, Μεγάλη Βρετανία και Γερμανία συνεχίζουν να αποτελούν τις σημαντικότερες αγορές, συνεισφέροντας το 44% των εσόδων.

Η Grecotel απασχολεί 7.500 εργαζομένους, «αποτελώντας τον μεγαλύτερο εργοδότη του ελληνικού τουρισμού». Από τους εργαζόμενους, 8 στους 10 είναι Έλληνες και 3 στους 10 προέρχονται από τοπικές κοινωνίες.

Να θυμίσουμε ότι η Grecotel διαθέτει 40 ξενοδοχεία σε 15 προορισμούς με 25.000 κλίνες, 200 σημεία εστίασης και αναψυχής και όσον αφορά το οικονομικό της αποτύπωμα, η συνεισφορά του ομίλου στο ΑΕΠ της χώρας κατά τα 50 χρόνια λειτουργίας του έχει διαμορφωθεί σε 2,8 δισεκατομμύρια ευρώ.

Το πρώτο ξενοδοχείο, το Hotel El greco, άνοιξε το 1975 στην Κρήτη και έξι χρόνια μετά ιδρύθηκε η Grecotel σε συνεργασία του Νίκου Δασκαλαντωνάκη με την TUI, το ποσοστό της οποίας αγόρασε πίσω η Μάρι Δασκαλαντωνάκη το 2013. Ορόσημο ήταν η εξαγορά του Αστέρα Κέρκυρας (σημερινό Corfu Imperial) το 1993, το άνοιγμα 10 ξενοδοχείων το 2004 και η δραστηριοποίηση της τρίτης γενιάς, που εκπροσωπείται από την Οδύσσεια Σηφουνάκη Δασκαλαντωνάκη, το 2023.