ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Από τα 10 ευρώ που μπήκαν στα ταμεία της ΒΣ Καρούλιας στη χρήση που έληξε στις 31 Μαρτίου, σχεδόν τα τρία ευρώ προήλθαν από τον καφέ, το τσάι και τα μη αλκοολούχα ποτά.
Κατηγορία που σημείωσε αύξηση 17,4%, τη στιγμή που ο συνολικός τζίρος της εταιρείας αυξήθηκε κατά 3,17% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Πρόκειται για έναν τομέα που αποκτά όλο και μεγαλύτερη δυναμική, καθώς η εγχώρια αγορά καφέ εκτιμάται ότι αγγίζει τα 4 δισ. ευρώ, ενώ διεθνώς η αγορά των μη αλκοολούχων ποτών προβλέπεται να αναπτύσσεται με ετήσιο ρυθμό 8,35% την περίοδο 2025-2032.
Σε αυτό το ευνοϊκό περιβάλλον, ο Χρήστος Αργυρού, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΒΣ Καρούλιας, μιας εκ των κορυφαίων εταιρειών οίνου και αλκοολούχων ποτών, προχωρά σε στοχευμένες κινήσεις διεύρυνσης του αποτυπώματος στην αναπτυσσόμενη αγορά του καφέ αλλά και νέες συνεργασίες που θα βελτιώσουν τζίρο και κερδοφορία.
Υπό εξέταση η παραγωγή του καφέ Cortese στην Ελλάδα
Στην κατεύθυνση αυτή η εταιρεία στην κατηγορία καφέ, προσθέτει στο υπάρχον χαρτοφυλάκιο την «δική» της ελληνική Μάρκα “Airflow” ακολουθώντας την τάση αλλά και ανάγκη της αγοράς για Greek Roast. Παράλληλα όμως εξετάζει την παραγωγή στην Ελλάδα από την Ιταλία της «δικής» μάρκας Cortese που έχει ήδη στο χαρτοφυλάκιό της.
Ο καφές, η εδραίωση των συνεργασιών με την Κλιάφας/ Δουμπιά της Ελληνικά Γαλακτοκομεία, την Lipton/Ekaterra, καθώς και η περαιτέρω ενίσχυση των «δικών» της προϊόντων OZ και MastiH20 αποτελούν μοχλούς ανάπτυξης για την επόμενη χρήση, καθώς όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν χθες διαμορφώνουν τις προϋποθέσεις για ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο προϊόντων στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μη αλκοολούχων ποτών.
Ετσι, ενισχύεται το αποτύπωμά της στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων αλλά και σε επιλεγμένα Εστιατόρια, Ξενοδοχεία, κ.α.. κανάλια της λεγόμενης «κρύας αγοράς» διευρύνοντας παράλληλα τη συνολική γκάμα των προσφερόμενων προϊόντων στους πελάτες της.
Την ίδια ώρα παραμένει σε ενεργή αναζήτηση νέων κερδοφόρων συνεργασιών στην κατηγορία μη αλκοολούχα ποτά. Ταυτόχρονα, στην κατηγορία αλκοολούχων ποτών, ισχυροποιείται η συνεργασία της με τους Οίκους Remy Cointreau / Metaxa καθώς και με την SPI (Stoli), ενώ ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην κατηγορία κρασί, ενισχύοντας τις υπάρχουσες και αξιολογώντας τυχόν νέες συνεργασίες. Σημειώνεται ότι στην περσινή χρήση η Καρούλιας, μεταξύ άλλων, ανέλαβε την αποκλειστική διανομή στην ελληνική αγορά των προϊόντων του Οινοποιείου Ρούβαλη, ενισχύοντας το ήδη ισχυρό χαρτοφυλάκιο προϊόντων στην κατηγορία κρασιά.
Ξεπέρασαν τα 95 εκατ. οι πωλήσεις- πιέσεις στην κερδοφορία
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις οι καθαρές πωλήσεις της εταιρείας για τη χρήση που έκλεισε στις 31 Μαρτίου διαμορφώθηκαν στα 95,222 εκατ. ευρώ (δεν συμπεριλαμβάνεται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης) από 92,295 εκατ. ευρώ σημειώνοντας άνοδο κατά 3,17% με τη συμμετοχή στον τζίρο της κατηγορίας των μη αλκοολούχων ποτών στο 27% από 23% στην προηγούμενη χρήση. Ενώ η κατηγορία των αλκοολούχων ποτών διατήρησε τους τζίρους που είχε στην προηγούμενη χρήση. Τα μικτά κέρδη μειώθηκαν κατά 1,98% και διαμορφώθηκαν στα 28,042 εκατ. ευρώ, τα EBITDA μειώθηκαν κατά 19,62% και διαμορφώθηκαν σε 5,378 εκατ. ευρώ κατά τη χρήση 2024-2025 έναντι 6,690 εκατ. ευρώ. Σημαντική μείωση καταγράφηκε στα κέρδη προ φόρων που περιορίστηκαν κατά 36,11% και διαμορφώθηκαν σε 1,971 εκατ. ευρώ ενώ τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 1,416 εκατ. ευρώ από 2,404 εκατ. ευρώ.
Οι στρατηγικοί στόχοι για τη χρήση 2025-2026
Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις από τη διοίκηση της εταιρείας, στη χρήση 2025-2026 στρατηγική κατεύθυνση της Καρούλιας είναι «η ισχυροποίηση και διεύρυνση του χαρτοφυλακίου, η παρουσία και το αποτύπωμά της σε όλα τα κανάλια διανομής και πώλησης μέσω της ενεργής παρουσίας της σε πολλαπλές κατηγορίες προϊόντων, η βελτίωση των δεικτών κόστους, τζίρου και κερδοφορίας ώστε να παραμείνει ηγέτιδα εταιρεία στον χώρο των ποτών καθώς και ο «προτιμητέος» προμηθευτής πελατών/καταναλωτών».
Διαβάστε επίσης
Μπραντενμπούργκερ: Νο2 και με διαφορά η Lidl στην Ελλάδα – Επενδύσεις €200 εκατ. στη διετία
Κοτόπουλα Αγγελάκης: Rebranding, νέες επενδύσεις 15 εκατ. ευρώ και στόχος διπλασιασμού κερδοφορίας
Σούπερ μάρκετ Θανόπουλος: Τι κοινό έχει η αλυσίδα των Βορείων προαστείων με την Tesco
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Γιατί η μετοχή κάνει ράλι και πού οφείλονται τα νέα υψηλά 25 ετών
- Κομισιόν: Απόφαση σταθμός “απενεργοποιεί” το ETS2- Τι αλλάζει για τα ορυκτά καύσιμα και τον εξηλεκτρισμό
- Το απίστευτο τρολάρισμα στον Αλέξη από τον… Χάρι Πότερ, ποια είναι η Ζωή του Μαξίμου, ο Γιάνης και το Grexit και πως έφτασε η Νίκη στη… νίκη
- ΣΣΕ: Η κυβέρνηση αλλάζει το παιχνίδι — αλλά μπορεί να το διαιτητεύσει;