• Business

    Το scrapping η «θεραπεία» στην κρίση που πλήττει τη ναυλαγορά των containers

    scrapping


    Το scrapping φαίνεται να είναι η λύση στις πιέσεις που δέχεται η ναυλαγορά εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της ελληνικής ναυλομεσιτικής Golden Destiny, τα οποία καταδεικνύουν αύξηση των διαλύσεων containerships κατά 333% τον Ιανουάριο του 2017 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

    Ειδικότερα, η εταιρεία εξηγεί ότι τον πρώτο μήνα του έτους πουλήθηκαν για scrap 26 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων – αυτό «μεταφράζεται» σε αύξηση του ποσοστού διαλύσεων στο 333% σε σχέση με πέρσι και στο 44% σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2016, όταν και είχαν πωληθεί 18 πλοία για διάλυση.

    Ο Αναστάσιος Μαργαρώνης, ο πρόεδρος της ναυτιλιακής Diana Containerships του Συμεών Παληού, σχολίασε ότι ο όγκος διαλύσεων του 2016 που αντιστοιχεί σε χωρητικότητα 785.000-teu ουσιαστικά αντισταθμίστηκε με το μπαράζ παραγγελιών νεότευκτων που σημειώθηκε το ίδιο έτος.

    Χρησιμοποιώντας στοιχεία της ναυλομεσιτικής Clarksons, ο κ. Μαργαρώνης υποστήριξε ότι σε εταιρείες σαν τη Diana Containerships του κ. Παληού αντιστοιχούσε ποσοστό scrapping 80% πέρσι, τη στιγμή που στους κολοσσούς του χώρου αντιστοιχούσε ποσοστό 70% νέων παραγγελιών! Συγκεκριμένα δήλωσε ότι «Είναι ειρωνικό γιατί – αν και όχι απόλυτα ηθελημένα – οι μεγάλες ναυτιλιακές που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, έκαναν ό,τι μπορούσαν για να καταστρέψουν τη ναυλαγορά με το μπαράζ των τεράστιων ναυπηγικών προγραμμάτων τους. Ως εκ τούτου, το βάρος έχει πέσει στους ανεξάρτητους παίκτες που προσπαθούν να βρουν τη ‘γιατρειά’ στη ζημιά που προκάλεσαν οι κολοσσοί των μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων».

    Από τη μεριά του ο Michael Webber, αναλυτής της Wells Fargo, σύμφωνα με το TradeWinds, θεωρεί ότι η τάση των διαλύσεων θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του 2017 καθώς «οι τιμές στη ναυλαγορά εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθούν να δέχονται ισχυρές πιέσεις».

    Ωστόσο, ο ίδιος επισημαίνει ότι τα διαλυτήρια δεν πρόκειται να καταπολεμήσουν στο 100% την υπερπροσφορά τονάζ στον κλάδο.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αγγ. Φράγκου: Γιατί οι αναλυτές συστήνουν “πώληση” των μετοχών της Navios Acquisition

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Άννα Ζολώτα: Δραματική εξέλιξη για τη NewLead η επίσχεση του NewLead Granadino

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σ. Παληός: «Βουλιάζει» η ναυτιλιακή του με ζημίες 149 εκατ. δολ.



    ΣΧΟΛΙΑ