• AUTO

    F1 Μονακό: Ρουλέτα 18 ιντσών!


    Ομάδες και οδηγοί βρίσκονται ήδη στο Πριγκιπάτο όπου ετοιμάζονται για μια μοναδική λαμπερή παράσταση.

    Πρόκειται για την απόλυτη τρέλα όπως περιγράφαμε πέρυσι. Σε ένα λιμανάκι, τόσα κότερα, τόση ομορφιά, τόσα γκάζια, τέτοια αδρεναλίνη και τόση φιλοδοξία δύσκολα μπορεί να φανταστεί ο νους του ανθρώπου ότι χωράνε.

    Μόλις μερικές μέρες μετά το 1-2 της Red Bull στην Ισπανία και λίγα χιλιόμετρα ανατολικά διεξάγεται ο 7ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος στο Μόντε Κάρλο, το GP του Μονακό.  Οι Ταύροι πήραν προβάδισμα στη βαθμολογία με 26 βαθμούς, και ο Φερστάπεν την 3η συνεχόμενη νίκη του. Σίγουρα θέλει να συνεχίσει το σερί αλλά ο Μονεγάσκος Σαρλ Λεκλέρκ με τη Ferrari έχει άλλη γνώμη.

    Ο Λεκλέρκ έδειξε την ταχύτητα της Ferrari αλλά υπήρξε θέμα αξιοπιστίας στην υβριδική μηχανή που τον οδήγησε σε εγκατάλειψη στην Ισπανία. Ο Λεκλέρκ έχει ένα σερί κακοτυχίας στον τόπο του, ήρθε η ώρα να σπάσει; Θυμίζω πως πέρυσι παρότι εκκινούσε από την pole, αντιμετώπισε πρόβλημα που είχε προκληθεί από σύγκρουση στις κατατακτήριες δοκιμές, μετά την επίτευξη του χρόνου της pole. Με τέσσερις pole σε 6 αγώνες φέτος ελπίζει πως θα έχει την ταχύτητα να επαναλάβει το ανδραγάθημά του και φέτος.

    Είναι η 68η φορά που γίνεται αγώνας στο Πριγκιπάτο. Πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή με 6 νίκες είναι ο αείμνηστος Άιρτον Σένα. Πέντε οδηγοί από τους 20 που θα πάρουν εκκίνηση έχουν κερδίσει στο Μονακό: Αλόνσο, Φέτελ, Ρικιάρντο, Χάμιλτον, Φερστάπεν. Από τους 67 αγώνες που έχουν γίνει εκεί τις 30 φορές κέρδισε ο poleman. Ο Ζου θα είναι ο μόνος που θα αγωνιστεί για πρώτη φορά με F1 στο Μονακό. Έχει ανέβει πάντως δυο φορές στο βάθρο σε αγώνα της F2 στο Πριγκιπάτο.

    Υπό το πρίσμα των ελαστικών

    • Μόλις μια βδομάδα μετά την χρήση των πιο σκληρών γομών της γκάμας Formula 1 Pirelli για το Ισπανικό Grand Prix, οι πιο μαλακές γόμες θα εμφανιστούν στην πιο λαμπρή διαδρομή: το Μονακό. Η C3 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C4 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C5 θα είναι η Ρ Zero κόκκινη/μαλακή.
    • Όπως η Βαρκελώνη έτσι και το Μονακό είναι εξαιρετικά καλά γνωστό στις ομάδες: Πρόκειται για μια από τις τέσσερις διαδρομές που βρίσκονται στο ημερολόγιο από το 1950 στη σύγχρονη εποχή της Formula 1. Σε αντίθεση όμως με τις άλλες τρεις (Σπα, Σίλβερστον, Μόντσα) δεν έχει αλλάξει καθόλου όλα αυτά τα χρόνια. Έχει τη χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα και ελάχιστα σημεία διαφυγής, οπότε είναι εξαιρετικά δύσκολο να προσπεράσει κανείς.
    • Η ολισθηρότητα της ασφάλτου (η διαδρομή είναι ανοιχτή στην κυκλοφορία κάθε βράδυ) και οι αργές ταχύτητες έχουν ως αποτέλεσμα τα ποσά ενέργειας που μεταφέρονται διαμέσου των ελαστικών να είναι χαμηλά. Έτσι έχουμε ελάχιστη φθορά και πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης, ενώ το κράτημα βελτιώνεται μέρα με τη μέρα. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα η επιλογή στρατηγικής, μιας αλλαγής ελαστικών να είναι η κανονικότητα στο Μονακό. Το παράθυρο αλλαγής είναι ιδιαίτερα ευρύ και ο χρόνος που θα μπει κάποιος στα πιτ είναι πιθανό να επηρεαστεί από την παρουσία αυτοκινήτου ασφαλείας, κάτι σύνηθες στα στενά περάσματα της διαδρομής.
    • Τα μονοθέσια υιοθετούν μια ειδική διαμόρφωση με μέγιστες κλίσεις στις αεροτομές για αντίστοιχα μέγιστη αεροδυναμική απόδοση, ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη πρόσφυση στις χαμηλές ταχύτητες. Η πρόσφυση είναι συνδυασμός που προέρχεται από την μηχανικά παραγόμενη τριβή, αλλά και την κάθετη δύναμη, αεροδυναμικά παραγόμενη. Προφανώς είναι η πρώτη φορά που η νέα γενιά ελαστικών 18 ιντσών θα χρησιμοποιηθεί στο Μονακό. Οι ομάδες έχουν πολλά να μάθουν για τη διαχείρισή τους, σ’ αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες. Μερικές φορές είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς τον καιρό της Μεσογείου αυτή την εποχή.

    Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: “Συχνά το Μονακό περιγράφεται ως ένας από τους πιο απρόβλεπτους αγώνες της χρονιάς. Η αλήθεια είναι πως οι κατατακτήριες δοκιμές έχουν σημαντικό ρόλο καθώς η θέση που βρίσκεσαι στην πίστα είναι το κλειδί στο συγκεκριμένο αγώνα.

    Τούτου δοθέντος, η κατανόηση του πως θα γίνει η βέλτιστη αξιοποίηση της πιο μαλακής γόμας C5 – που χρησιμοποιήθηκε μόνο σ’ έναν αγώνα ως τώρα στην Αυστραλία – θα παίξει καθοριστικό ρόλο στις ελεύθερες δοκιμές. Παλιότερα οι κανονισμοί απαιτούσαν ο οδηγός να εκκινήσει τον αγώνα με το σετ ελαστικών που σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στο Q2.

    Καθώς αυτό δεν ισχύει πλέον μπορεί να δούμε διαφορετικές στρατηγικές φέτος με κάποιους οδηγούς να βάζουν πιο σκληρές γόμες στην αρχή στοχεύοντας σε μεγάλο πρώτο μέρος αγώνα, καθώς τα προσπεράσματα δεν είναι εύκολα. Άλλοι πάλι μπορεί να επιλέξουν πιο παραδοσιακή προσέγγιση και να εκκινήσουν με την πιο μαλακή γόμα. Είναι ένας αγώνας που η στρατηγική μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά.”

    Η Formula 2 θα έχει επίσης αγώνα στο Μονακό, διαθέσιμες και σ’ αυτή την περίπτωση θα είναι οι πιο μαλακές γόμες: η P Zero κόκκινη/πολύ μαλακή γόμα και P Zero μωβ/πάρα πολύ μαλακή γόμα. Ίδια επιλογή είχε γίνει τόσο το 2021 όσο και τα προηγούμενα χρόνια.

    Η πολύ μαλακή γόμα είναι διαφοροποιημένη για το 2022 και έκανε ντεμπούτο φέτος νωρίτερα στην Ίμολα. Κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του, πέντε σετ σλικ ελαστικών (τρία μαλακά και δυο πολύ μαλακά) κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

    Οι οδηγοί χωρίζονται σε δυο γκρουπ στις κατατακτήριες δοκιμές της Παρασκευής. Ο αγώνας Sprint των 30 γύρων διεξάγεται το απόγευμα του Σαββάτου. Ο κανονικός αγώνας (feature) διάρκειας 42 γύρων διεξάγεται το πρωί της Κυριακής και περιλαμβάνει υποχρεωτικό πιτ στοπ. Οι οδηγοί πρέπει να χρησιμοποιήσουν και τις δυο γόμες αν είναι στεγνό το οδόστρωμα.

    Διαβάστε επίσης

    Όταν τελειώνουν οι συζητήσεις, δουλεύουν οι αναρτήσεις!

    F1 Ισπανία: Αξιολόγηση βελτιώσεων



    ΣΧΟΛΙΑ