Οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες (30 βαθμοί Κελσίου στον αέρα, 48 βαθμοί Κελσίου στο οδόστρωμα) επηρέασαν τις σημερινές προσπάθειες οδηγών και μηχανικών. Ο χρόνος της φετινής pole είναι δυο δέκατα πιο αργός από πέρυσι και όλες οι ομάδες έχουν χάσει σε σχέση με πέρυσι σε χρόνους. Παρότι η πίστα και τα λάστιχα (γόμα C3) είναι ίδια και οι συνθήκες ήταν παραπλήσιες με πέρυσι και έχει περάσει ένας χρόνος εξέλιξης οι χρόνοι δεν βελτιώθηκαν χειροτέρεψαν.


Στις αρνητικές εκπλήξεις ο Τσουνόντα που έκανε τον τελευταίο χρόνο με την Red Bull. Ο Ιάπωνας ήταν απογοητευτικός και δεν βρήκε ρυθμό σε καμία φάση χτες και σήμερα. Πέντε διαφορετικά μονοθέσια αποκλείστηκαν από το Q2 καθώς οι διαφορές ήταν πολύ μικρές στα χιλιοστά του δευτερολέπτου: Μια Red Bull, μια Sauber (Χούλκενμπεργκ), μια Haas (Οκόν), μια Alpine (είχε τεχνικό πρόβλημα ο Κολαπίντο) και μια Williams (Σάινθ) δεν συνέχισαν. Στο Q2 η μάχη ήταν πιο αμφίρροπη και κρίθηκε στις λεπτομέρειες. Έκαναν τη διαφορά οδηγώντας και μπήκαν στο Q3 ο Αλόνσο, ο Χάντζαρ και ο Γκασλί.

1


Στο Q3 δυο οδηγοί έκαναν μια προσπάθεια, οι Αλόνσο και Λεκλέρκ και αυτό περιόρισε τις δυνατότητες βελτίωσης που είχαν και εν τέλει τη θέση τους. Μένει να δούμε αν το σετ ελαστικών μαλακής γόμας που εξοικονόμησαν θα παίξει κάποιο ρόλο αύριο στη στρατηγική αγώνα. Είναι δεδομένο ότι θα έχουμε δυο αλλαγές και με βάση τη διαφορά δυναμικής των γομών μεταξύ των (7 δέκατα) δύσκολα θα δούμε τη C1 να χρησιμοποιείται. Αντίθετα θα δούμε τις C2, C3. Είναι πιθανό να έχουμε στρατηγική μαλακή/μέση/μέση ή μαλακή/μέση/μαλακή.


Οι McLaren δεν φάνηκε να επηρεάστηκαν καθόλου από την τεχνική οδηγία που μείωσε την ελαστικότητα των εμπρός αεροτομών, σίγουρα η διαφορά από τις υπόλοιπες ομάδες δε μειώθηκε. Ο Πιάστρι είχε το πάνω χέρι και όπως παραδέχτηκε ο περσινός poleman, Λάντο Νόρις «οδήγησε φανταστικά». Από το 1998 είχαν να κάνουν το 1-2 στην Ισπανία οι McLaren τότε το είχαν πετύχει οι Χάκινεν – Κούλθαρντ. Ο περσινός νικητής Μαξ Φερστάπεν κατάφερε την ύστατη στιγμή να πάρει την 3η θέση και θα έχει αύριο δίπλα του το Ράσελ.


Μιλώντας σχετικά ο Πιάστρι τόνισε: «Είμαι πολύ χαρούμενος. Ήταν ένα καλό Σαββατοκύριακο μέχρι στιγμής. Δεν ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο, δυσκολευτήκαμε λίγο, αλλά νομίζω ότι χθες το βράδυ βρήκαμε κάποιο ρυθμό και σήμερα το μονοθέσιο ήταν εκπληκτικό. Νιώθω ότι μπόρεσα να κάνω και κάποιους καλούς γύρους, οπότε ευχαριστώ την ομάδα για όλη τη σκληρή δουλειά. Η εικόνα ήταν αρκετά άσχημη πριν από 12 μήνες, οπότε το να το ανατρέψουμε με τον καλύτερο τρόπο είναι ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα». Ο Πιάστρι πέρυσι είχε καταταγεί 10ος στις δοκιμές και είχε τερματίσει 7ος στον αγώνα.


Ο Πιάστρι πήρε το τρόπαιο της pole από την πρωταθλήτρια της F1 Academy του 2023, Μάρθα Γκαρσία.

Συνολικά η τελική κατάταξη των κατατακτήριων δοκιμών ήταν:

Ο αυριανός αγώνας είναι προγραμματισμένος για αύριο στις 16:00 και θα μεταδοθεί απευθείας από το ΑΝΤ1+.

Διαβάστε επίσης:

F1 Ισπανία: Ταχύτερες οι McLaren στα ελεύθερα

F1 Ισπανία: Ο τελευταίος χορός

Ferrari: Ένταση με το Χάμιλτον