Η δεύτερη τριπλέτα αγώνων της σεζόν, ολοκληρώνεται σε μία ακόμα κλασική πίστα της Formula 1, στην πίστα της Βαρκελώνης στην Καταλονία, η οποία φιλοξενεί το Ισπανικό Γκραν Πρι ανελλιπώς, από το 1991.

To 2026 το Ισπανικό GP θα διεξαχθεί στη Μαδρίτη. Ο Καταλάνικος αγώνας είναι ένα ιδιαίτερα λαοφιλές γεγονός. Η χάραξη της πίστας είναι μία από τις πιο ολοκληρωμένες, προσφέροντας ένα πλήρες φάσμα τεχνικών προκλήσεων. Γι’ αυτό το λόγο υπήρξε μία από τις πιο δημοφιλείς πίστες για δοκιμές εξέλιξης, με τη λογική ότι αν ένα μονοθέσιο λειτουργεί καλά εκεί, τότε λειτουργεί καλά παντού. Αυτό το Σαββατοκύριακο τίθεται σε ισχύ μία νέα τεχνική οδηγία της FIA, σχετικά με την ελαστικότητα των αεροτομών, η οποία, σύμφωνα με ορισμένους ειδικούς, θα μπορούσε να επηρεάσει την απόδοση των μονοθεσίων. Επιπλέον, η Βαρκελώνη είναι παραδοσιακά η πίστα όπου οι ομάδες φέρνουν σημαντικές αναβαθμίσεις, για να τις δοκιμάσουν σε μια απαιτητική διαδρομή.

1

Η F1 έδωσε δυο δυνατές παραστάσεις σε Ίμολα και Μονακό τις δυο προηγούμενες εβδομάδες με δυο διαφορετικούς νικητές: Το Μαξ Φερστάπεν και το Λάντο Νόρις. Οι νίκες αυτές έβαλαν φωτιά στη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Μετά από 8 αγώνες έχουμε 3 νικητές: Πιάστρι (Κίνα, Μπαχρέιν, Σ.Αραβία, Μαϊάμι), Φερστάπεν (Ιαπωνία, Ίμολα), Νόρις (Αυστραλία, Μονακό). Είναι ξεκάθαρο πως οι τρεις τους θα διεκδικήσουν το φετινό τίτλο. Ο Πιάστρι προηγείται με 161 βαθμούς, ο Νόρις ακολουθεί με 158 και ο Φερστάπεν με 136.

Στιγμιότυπο από τη σημερινή συνέντευξη Τύπου

Ομάδες, οδηγοί και μηχανικοί έφτασαν οδικώς (700km) από την Γαλλική Ριβιέρα στο Μοντμελό και ετοιμάζονται για μια μοναδική παράσταση, μπροστά σε 300 χιλιάδες θεατές καθώς οι Ισπανοί έχουν δυο οδηγούς στο grid: Αλόνσο και Σάινθ. Από τη FIA έχει ανακοινωθεί μια τεχνική οδηγία που αυστηροποιεί τον έλεγχο του βέλους κάμψης των εμπρός αεροτομών. Για παράδειγμα, η απόσταση (βέλος κάμψης) μειώνεται από 15mm σε 10mm στα άκρα, ενώ για τα άνω στοιχεία της αεροτομής, η μείωση είναι από 5mm σε 3mm. Αυτό σημαίνει αύξηση της ακαμψίας έως και 66% σε ορισμένες περιπτώσεις. Οι ομάδες έχουν ήδη αναγκαστεί να επανασχεδιάσουν τις αεροτομές τους για να περάσουν αυτές τις νέες, πιο απαιτητικές δοκιμές. Αυτή η αλλαγή θα επηρεάσει την απόδοση των μονοθεσίων και ενδεχομένως τις ισορροπίες δυνάμεων, μένει να δούμε πως.

Großer Preis von Spanien 2025 – Vorschau

Από τον εναρκτήριο αγώνα το 1991, η πίστα έχει υποστεί αρκετές τροποποιήσεις, ειδικά στο τελευταίο της μέρος, με διάφορες προσπάθειες ώστε να βελτιωθούν οι ευκαιρίες προσπέρασης. Για παράδειγμα, το 2007, δημιουργήθηκε ένα πολύ αργό σικέιν πριν την τελική στροφή, το οποίο οδήγησε σε σημαντική αύξηση του χρόνου γύρου της τάξης τεσσάρων δευτερολέπτων και άνω. Το 2023, αποκαταστάθηκε η αρχική διαμόρφωση, με τις δύο τελευταίες στροφές να συνδέονται ώστε να επιτρέπουν μια πολύ ταχύτερη είσοδο στην ευθεία των πιτ, που είναι μία από τις μεγαλύτερες, στο καλεντάρι. Στον αγώνα, οι οδηγοί συμπληρώνουν 66 γύρους στην πίστα των 4.657 μέτρων με τις 14 στροφές της (οκτώ δεξιές και έξι αριστερές). Οι στροφές με την υψηλότερη ταχύτητα διέλευσης είναι οι στροφές 3 και 9, και οι δύο δεξιές.

Η πίστα δεν είναι απαιτητική μόνο για τα μονοθέσια, αλλά επιβαρύνει σημαντικά και τα ελαστικά. Μετά από δύο συνεχόμενους αγώνες όπου χρησιμοποιήθηκε η πιο μαλακή τριάδα της γκάμας του 2025, η Pirelli επέλεξε για αυτό τον αγώνα, όπως συνήθως, τις πιο σκληρές διαθέσιμες γόμες: Συγκεκριμένα την C1 ως σκληρή (Hard), την C2 ως μέση (Medium) και την C3 ως μαλακή γόμα (Soft). Οι τρεις γόμες έχουν αλλάξει από πέρυσι, ειδικά η C2, με αποτέλεσμα οι διαφορές στην απόδοση μεταξύ τους να είναι αναλογικά κατανεμημένες. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε προτίμηση της μέσης και μαλακής γόμας για τον αγώνα.

Οι δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά είναι μεσαίου έως υψηλού επιπέδου, λόγω των πολλών γρήγορων στροφών, όπως η στροφή 3 και οι δύο τελευταίες στροφές, οι οποίες είναι δεξιές. Το άκρο του μονοθεσίου που δέχεται τη μεγαλύτερη καταπόνηση είναι το εμπρός αριστερό ελαστικό, καθώς οι δεξιές στροφές είναι περισσότερες.

Φέτος διεξάγεται το 55ο GP Ισπανίας. Πριν καθιερωθεί ως μόνιμη έδρα η πίστα της Βαρκελώνης, τέσσερις άλλες πίστες είχαν φιλοξενήσει αυτόν τον αγώνα, συμπεριλαμβανομένων δύο αστικών διαδρομών εντός της Βαρκελώνης: το Πεδράλμπες (1951 και 1954) και το Πάρκο Μοντζουίκ, όπου ο αγώνας διεξήχθη τις μονές χρονιές από το 1969 έως το 1975. Το Χαράμα στα περίχωρα της Μαδρίτης φιλοξένησε το Ισπανικό GP 1968, 1970, 1972, από το 1976 έως το 1979 και το 1981, και μετά πήρε σειρά η Χερέθ ντε λα Φροντέρα στην Ανδαλουσία από το 1986 έως το 1990. Η Ισπανία φιλοξένησε επίσης επτά Ευρωπαϊκά Γκραν Πρι: δύο στη Χερέθ (1994 και 1997) και πέντε στο λιμάνι της Βαλένθια από το 2008 έως το 2012. Οι Μίκαελ Σουμάχερ και Λιούις Χάμιλτον έχουν τις περισσότερες νίκες, με έξι ο καθένας στο Γκραν Πρι της Ισπανίας. Με μια επιπλέον νίκη στο Ευρωπαϊκό Γκραν Πρι στη Χερέθ το 1994, ο Γερμανός έχει τις περισσότερες νίκες επί ισπανικού εδάφους. Ο Σουμάχερ έχει τις περισσότερες pole positions (7), ακολουθούμενος από τον Χάμιλτον με 6. Μαζί βρίσκονται και στην κορυφή της λίστας των εμφανίσεων στο βάθρο με 12. Από τις ομάδες, η Ferrari έχει 12 νίκες στο GP Ισπανίας, καθώς και δύο Ευρωπαϊκές νίκες στη Βαλένθια. Η ομάδα του Μαρανέλο έχει επίσης τις περισσότερες pole positions (14) και τερματισμούς στο βάθρο (38).

Το νέο κτίριο μετά τη στροφή 5

Στο Formula 1 Show που ξεκινά μια ώρα πριν τον αγώνα, μπορείτε να δείτε μια συνέντευξη του επικεφαλής της FIA στη F1, Νικόλα Τομπάζη για την τεχνική οδηγία ελαστικότητας των εμπρός αεροτομών. Επίσης μια ανάλυση με τις πιο σημαντικές καινοτομίες των μονοθεσίων. Ο Πάνος Σεϊτανίδης βρέθηκε στην έδρα της Ferrari λίγο πριν την εκκίνηση στις 24 Ώρες του Μαν και μας μεταφέρει το κλίμα από τις προετοιμασίες των περσινών θριαμβευτών. Οι καλύτερες στιγμές από το Red Bull Showrun θα προβληθούν μαζί με όλο το παρασκήνιο της μοναδικής παράστασης. Η κάμερα του ΑΝΤ1 στο Μονακό κατέγραψε μοναδικές στιγμές και δηλώσεις VIP, που θα συζητηθούν. Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Γιώργος Ανανίδας, Μαρία Ανδρεάδη, Κώστας Λεώνης, Τάκης Πουρναράκης, Πάνος Σεϊτανίδης. Στην παρουσίαση του Formula 1 Show μαζί με τους Τάκη Πουρναράκη και Πάνο Σεϊτανίδη θα βρίσκεται η Μαρία Θωμά με όλα τα νέα των VIP καλεσμένων της Formula 1.

Πρόγραμμα απευθείας μεταδόσεων σε ΑΝΤ1 και ΑΝΤΙ+:

Διαβάστε επίσης

Dacia Bigster: Μεγάλο σε χώρους, μικρό σε τιμή