• AUTO

    Δεν φταίει η Ferrari ή η Porsche!

    Ferrari


    Γενοκτονία συντελείται στους ελληνικούς δρόμους από την αρχή της χρονιάς λόγω των τροχαίων δυστυχημάτων.

    Δυο στην Κατεχάκη, τρεις στη Θεσσαλονίκη, δυο στην Χαλκίδα, αρκετοί ακόμη μόνοι τους, όπως η 21χρονη μάνα δυο παιδιών στο Λασίθι, ο Μονογυιός χτες και ακόμη ο μήνας έχει 14! Όπως ο Παντελίδης, ο Βακάκης, ο Αναστασόπουλος (Mad Clip), έτσι και ο Μονογυιός έχασε τη ζωή του μέσα σ’ ένα γρήγορο όχημα. Προφανώς δε φταίει το όχημα που, στη συγκεκριμένη περίπτωση, ήταν μια Ferrari 488 pista. Ένα υπεραυτοκίνητο 720 ίππων και εκρηκτικών, ασύλληπτων επιδόσεων που όμως η νομοθεσία δυστυχώς (!) επιτρέπει στον καθέναν να οδηγήσει.

    Θέλω να ξεκαθαρίσω πως δεν γνωρίζω τίποτα για την πιθανή εκπαίδευση και τις οδηγικές ικανότητες του αδικοχαμένου Τζώρτζη Μονογυιού (συλλυπητήρια στους οικείους του, εύχομαι σύντομη ανάρρωση στη σύζυγό του, την χρειάζονται τα δυο παιδιά τους). Θεωρώ όμως υποκριτικό από πλευράς Ευρωπαϊκής Ένωσης ότι επιτρέπει να ταξινομούνται υπεραυτοκίνητα όπως η Ferrari 488 των 720 PS που οδηγούσε ο Μονογυιός και να μπορεί να τα οδηγεί οποιοσδήποτε έχει δίπλωμα. Π.χ. ένας 17χρονος με προσωρινό δίπλωμα μπορεί να πάρει ένα τέτοιο όχημα αρκεί να έχει συνοδό έναν 25χρονο. Οποία υποκρισία…

    Αυτό είναι το μοντέλο Ferrari 488pista που οδηγούσε ο Μονογυιός. Φορά τον πολυβραβευμένο βενζινοκινητήρα V8 της Ferrari απόδοσης 720PS, ζυγίζει 1400kg και επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100km/h σε 3sec. Η τελική του ταχύτητα ξεπερνά τα 340km/h.

    Είναι επιβεβλημένο να υπάρξει διαβάθμιση του διπλώματος οδήγησης η οποία να συνοδεύεται από πιστοποίηση, όπως ακριβώς υπάρχει και για τις μηχανές μεγάλου κυβισμού. Αντίστοιχα στα αυτοκίνητα μπορεί να μπει ένα όριο με βάση την αναλογία κιλών ανά ίππο (kg/PS) π.χ. κάτω από 7 ή 6kg/PS να απαιτείται άλλη άδεια. Τονίζουμε πως το Ferrari 488 έχει αναλογία 2 kg/PS, με εξωπραγματικές επιδόσεις. Μου φαίνεται αδιανόητο πως δεν απαιτείται πιστοποίηση ότι ο οδηγός ενός τέτοιου οχήματος διαθέτει αντίστοιχες οδηγικές ικανότητες. Δεν μπορεί να θεωρηθούν επαρκής ασφαλιστική δικλείδα τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας, από τη στιγμή που απενεργοποιούνται. Σα να πάει ο πιλότος ενός μονοκινητήριου να πετάξει μαχητικό αεροσκάφος, θα του το επέτρεπαν ποτέ;

    Πήγα αργά το βράδυ όταν είχε καθαριστεί το σημείο και παρατήρησα τα σημάδια της πρόσκρουσης. Για να καταλάβετε είναι απέναντι από το περίπτερο με την κουτάλα. Το αυτοκίνητο κινούνταν στο ρεύμα προς Βουλιαγμένη και ανέβηκε τη νησίδα και χτύπησε έναν ευκάλυπτο. Το αυτοκίνητο χτύπησε με την αριστερή πλευρά στο δέντρο. Δεν είχε μεγάλη ταχύτητα τη στιγμή της πρόσκρουσης υποθέτω γύρω στα 50km/h. Δεν γνωρίζω αν πριν κινούνταν πιο γρήγορα ούτε τι προκάλεσε την εκτροπή του. Ο θάνατος του άτυχου οδηγού προήρθε από την πρόσκρουση, η πλάγια σύγκρουση είναι το χειρότερο σενάριο από πλευράς παθητικής ασφάλειας, αλλά και ανθρώπινου οργανισμού. Θα βοηθούσε μια μπαριέρα εκεί για να αποφευχθεί κάτι ανάλογο στο μέλλον.

    Μου έχει κάνει τρομερή εντύπωση ότι υπήρξαν δεκάδες βίντεο, αλλά ούτε ένας με πυροσβεστήρα να πεταχτεί να προσπαθήσει να σβήσει τη φωτιά. Προφανώς από τη σύγκρουση υπήρξε διαρροή λιπαντικού ή άλλου εύφλεκτου υλικού το οποίο έπεσε πάνω στην εξάτμιση και ανεφλέγη. Το τεπόζιτο καυσίμου, με βάση τις προδιαγραφές ασφαλείας, σφράγισε με την πρόσκρουση. Δεν υπάρχουν σημάδια έκρηξης στο σημείο, πιθανότατα δεν ανεφλέγη το καύσιμο. Αναρωτιέμαι αν όντως οι Έλληνες έχουν πυροσβεστήρα στο αυτοκίνητό τους και φαντάζομαι ότι θα μπορούσε να υπάρξει μια αντίστοιχη καμπάνια ευαισθητοποίησης.

    Είναι επιβεβλημένη ανάγκη να υπάρχει συνεχή παρουσία Τροχαίας και ειδική καμπάνια ευαισθητοποίησης των οδηγών όσον αφορά στις ταχύτητες που αναπτύσσονται σε όλο το παραλιακό μέτωπο από τον Πειραιά ως το Σούνιο. Έχουμε θρηνήσει εκατοντάδες θύματα, τι άλλο πρέπει να γίνει για να λάβει μόνιμα, δραστικά μέτρα η Πολιτεία; Τέλος με αφορμή το χθεσινό τραγικό δυστύχημα θέλω να προτρέψω όλους όσοι αγοράζουν τέτοια αυτοκίνητα να συνδυάζουν την απόκτησή τους με αντίστοιχη εκπαίδευση σε μια σχολή σπορ οδήγησης. Αν δε θέλουν να πάνε στο εξωτερικό και εδώ στη χώρα μας μπορούν να απευθυνθούν σε αντίστοιχες σχολές ή εκπαιδευτές.

    Αξίζει να τονιστεί πως Porsche, Ferrari, αλλά και οι υπόλοιποι κατασκευαστές τέτοιων υπεραυτοκινήτων παρέχουν την δυνατότητα σεμιναρίων εκπαίδευσης για τα οχήματά τους. Κλείνω με ένα ερώτημα που με ταλανίζει χρόνια: Ο 20χρονος πρωταθλητής της F2 το 2021, Όσκαρ Πιάστρι, που φέτος είναι δοκιμαστής της Alpine F1, έχει την ικανότητα να οδηγήσει στο όριο μια Ferrari 488 pista αλλά πιθανόν δεν έχει την οικονομική άνεση να την αποκτήσει. Αντίστοιχα ένας επιτυχημένος οικονομικά 50άρης επιχειρηματίας έχει την οικονομική ευχέρεια να την αποκτήσει, αλλά δεν έχει την οδηγική ικανότητα. Ποιος είναι πιο αταίριαστος μέσα στη Ferrari; Ρητορικό ερώτημα…

    Διαβάστε επίσης:

    Τροχαίο με Ferrari: Η στιγμή του απεγκλωβισμού της συζύγου του Τζώρτζη Μονογυιού  (video)

    Τζώρτζης Μονογυιός: Ποιος ήταν ο οδηγός που σκοτώθηκε με τη Ferrari στη Βούλα

    Πόσες Porsche πουλήθηκαν το 2021;



    ΣΧΟΛΙΑ