• ΑΓΟΡΕΣ

    Ποιες δυνάμεις της αγοράς απελευθερώνει η προφυλάκιση των Δημήτρη και Τζώρτζη Κουτσολιούτσου

    O Δημήτρης Κουτσολιούτσος προσέρχεται στα δικαστήρια της Ευελπίδων για να απολογηθεί για την υπόθεση της εταιρείας Folli Follie, Αθήνα, Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2020. Eurokinissi


    Σημάδι αυτονομίας από την εγχώρια χρηματιστηριακή αγορά και υποσχετική για την βραχυπρόθεσμη τάση αποτέλεσε η χθεσινή συνεδρίαση. Οι οιωνοί αρκετοί, έπειτα από την μιζέρια που προκαλούν συναλλακτικά η υγειονομική κρίση και οι εξελίξεις στην Ν.Α. Μεσόγειο.

    Όμως, σύμφωνα με την αγορά, τα οικονομικά αποτελέσματα είναι αυτά που έρχονται για να δείξουν ότι, παρά τη νέα δοκιμασία της ελληνικής οικονομίας, τα blue chips παράγουν θετικό αποτέλεσμα στα ψιλά γράμματα σύνθεσης των ισολογισμών τους.

    Χρηματιστές σχολίαζαν χθες για τη συνεδρίαση ότι αυτά που τους κάνουν να αναπτύσσουν μία κατ’ αρχήν αισιοδοξία είναι τα εξής:

    α) Οι εντολές που ήρθαν από το εξωτερικό αφορούσαν μη τραπεζικά χαρτιά.

    β) Η προτίμησή τους αφορούσε κλάδους και μετοχές που στην ουσία αποτελούν την ατμομηχανή της αγοράς, αλλά έχουν μείνει πίσω. Δηλαδή την ενέργεια.

    γ) Αφορούσαν επίσης μετοχές εταιρειών που θα στηρίξουν την επόμενη μέρα της οικονομίας μετά τον κορονοϊό και στην ουσία το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων της κυβέρνησης μέσω των μεγάλων έργων, όπως οι τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού ή η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας.

    δ) Ο υπουργός Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης ανακοίνωσε την Τρίτη την μετατροπή ουσιαστικά σε «ενεργειακό Ελντοράντο» της Δυτικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο της μεταλιγνιτικής εποχής που ξημερώνει.

    γ) Μία πληγή που άνοιξε πριν από τριάντα μήνες, το σκάνδαλο της Folli Follie, με την προφυλάκιση του πατέρα και του υιού Κουτσολιούτσου, σιγά – σιγά κλείνει. Η Ελληνική Πολιτεία, αντιμετώπισε το θέμα και ενίσχυσε σοβαρά την αξιοπιστία της εγχώριας χρηματιστηριακής αγοράς.

    Koρυφαίο στέλεχος του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης, όταν πήγε στο υπουργείο Οικονομικών, έλεγε ότι «θα κάνουμε τα πάντα για να ανορθώσουμε την αξιοπιστία της αγοράς. Μας το λένε οι ξένοι συνομιλητές μας ότι πρέπει να θωρακιστεί το χρηματιστήριο από τέτοιες καταστάσεις που πλήττουν την αξιοπιστία και στερούν σημαντικά κεφάλαια από την Ελλάδα».

    Μετά και τη χθεσινή εξέλιξη, σε συνδυασμό με τους δύο νόμους για την Κεφαλαιαγορά, συν τον τρίτο που έρχεται εντός του μήνα που θα αφορά κατά τις πληροφορίες σε εποπτεία των οικονομικών στοιχείων κατά τη δημοσίευσή τους από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και την ΕΛΤΕ, η κυβέρνηση εκφράζει την πεποίθησή της ότι θα αλλάξει σφόδρα το κλίμα για το Χ.Α. Για την ιστορία και μόνο, σε 1,6 δισ. ευρώ ανέρχονται τα κεφάλαια που έχουν χάσει από την Folli Follie και την διακράτηση των μετοχών της οι ιδιώτες επενδυτές, χωρίς να υπολογίζεται η χασούρα των ομολογιούχων.

    Όλα αυτά αναμένεται να «πλασαριστούν» εκ νέου στους ξένους θεσμικούς επενδυτές. Η επόμενη εβδομάδα είναι ιδιαίτερα σημαντική για το λανσάρισμα της αγοράς στο εξωτερικό, τόσο στο πλαίσιο του καθιερωμένου roadshow του Χ.Α. που απευθύνεται στους επενδυτές του City στο Λονδίνο, όσο και σε μια σειρά άλλων παρουσιάσεων ξένων οίκων, όπου οι ελληνικές εισηγμένες και οι τράπεζες αναμένεται να έχουν την τιμητική τους. Στις 14/9 πραγματοποιείται η παρουσίαση της Citigroup και το διήμερο 23-24 Σεπτεμβρίου πραγματοποιείται το roadshow της Bank of America.

    Ο ΟΠΑΠ που ανακοίνωσε, μεταξύ άλλων, αύξηση στις ταμειακές του ροές το δεύτερο τρίμηνο ή τα καθαρά κέρδη 69 εκατ. ευρώ της Μυτιληναίος δείχνουν για τους ξένους ότι οι εισηγμένες στην Ελλάδα κάνουν δουλειά και δεν το έβαλαν κάτω στην πανδημία.

    Η ΔΕΗ πέρασε σε κέρδη 51,9 εκατ. ευρώ από τραγικές ζημιές και στοχεύει σε EBITDA 900 εκατ. ευρώ. Μόλις χθες εγχώρια επενδυτικά σπίτια ανέβασαν την τιμή στόχο στα 6 ευρώ, ενώ το χαρτί βρέθηκε σε νέα υψηλά έτους.

    Η Τέρνα Ενεργειακή, παρά τις χθεσινές απώλειες, ενόψει της εισαγωγής των νέων μετοχών σήμερα τοποθετείται για τους επενδυτικούς οίκους στα 12 ευρώ.

    Ενδιαφέρον προκύπτει δε για την Άβαξ, την Ελλάκτωρ, την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τον Μυτιληναίο που έχει εισέλθει στις κατασκευές, την Ιντρακάτ, που αναμένεται να διεκδικήσουν σημαντικό κομμάτι από το σκέλος των επεκτάσεων στους αυτοκινητόδρομους.

    Xρηματιστές ωστόσο, δεν παύουν να είναι συγκρατημένοι, λέγοντας ότι η κίνηση της αγοράς προς τις 640 μονάδες είναι μία διαρκής και βαρετή διαδικασία τους τρεις τελευταίους μήνες. Και, κυρίως, χρειάζεται χρόνος…

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ