ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μπορεί η ελληνική και ευρωπαϊκή οικονομία να έχει μπει σε «καραντίνα» λόγω του κορονοϊού, ωστόσο η παραγωγική μηχανή της Κίνας έχει μπει για τα καλά μπροστά και έχει ξεκινήσει να τροφοδοτεί ξανά με εμπορεύματα τους ευρωπαίους πελάτες της.
Τα φορτία που έρχονται από την χώρα του Δράκου στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας είναι πολύ περισσότερα από αυτά που μπορεί να απορροφήσει τη δεδομένη στιγμή η ευρωπαϊκή αγορά, καθιστώντας εξαιρετικά δύσκολη τη διαχείρισή τους.
Κύκλοι προσκείμενοι στην Cosco δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για τον αυξημένο όγκο εμπορευμάτων που έχει αρχίσει να καταφθάνει, ενώ δεν αποκλείουν ακόμη και το ενδεχόμενο να παρουσιαστούν προβλήματα στην αποθήκευσή τους, εάν χρειαστεί να παραμείνουν περισσότερες μέρες απ’ ότι συνηθίζεται στους χώρους του λιμανιού. Εάν συσσωρευθούν πολλά container, τότε δεν θα υπάρχει χώρος για τα επόμενα που θα έρθουν.
Ήδη, όπως λένε, υπάρχουν εταιρείες που ενημερώνουν πως δεν θα παραλάβουν τα εμπορεύματα στην προγραμματισμένη ημερομηνία καθώς δεν έχουν την απαραίτητη ρευστότητα για να πληρώσουν τα τέλη. Να σημειωθεί πως ο μέσος χρόνος παραμονής ενός container στον Πειραιά κυμαίνεται σε περίπου 6 με 7 ημέρες, προτού ξεκινήσει για τον τελικό προορισμό του.
Οι διοικούντες την Cosco πάντως παρακολουθούν πολύ στενά τις εξελίξεις καθώς πρόκειται για ένα ζήτημα που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής και ήδη επεξεργάζονται τρόπους για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν όσο το δυνατόν καλύτερα σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες.
Για τον μήνα Μάρτιο η εισροή εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά παρουσίασε αισθητή κάμψη ως αποτέλεσμα της επιδημίας του κορονοϊού. Υπολογίζεται πως οι εισαγωγές container υποχώρησαν 20% σε σύγκριση με το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου. Αντίθετα, οι εξαγωγές κατά μέσο όρο παρέμειναν σταθερές, αν και δεν αποκλείεται να επηρεασθούν τους επόμενους μήνες ειδικά εάν πληγεί η αγορά των ΗΠΑ, η οποία αποτελεί κύριο προορισμό των ελληνικών προϊόντων.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- EuroLeague: Πόσο θα κοστίσει το Final-4 που θα γίνει στο ΟΑΚΑ – Τα έσοδα και οι αντιδράσεις
- Και Γιάννης και… Κώστας Αντετοκούνμπο: Τα συμβόλαια και το πώς ηγούνται της Εθνικής στο Eurobasket
- Η Chevron, ο «τσάρος της Ενέργειας» και η Κίμπερλι, το χρυσό Rolex του υφυπουργού, η κουβέντα για τον Greg και οι Κλουζώ του ΟΠΕΚΕΠΕ
- Μαυροβούνι – Έδεσσα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – MYTILINEOS και ΑΒΑΞ στη μάχη για το ΣΔΙΤ των 445 εκατ. ευρώ
