ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πώς κάνουμε λεφτά χωρίς λεφτά, τι βλέπει η Goldman Sachs για το ρεύμα και ποιοι δεν μας λένε όλη την αλήθεια
Στον δρόμο της υλοποίησης εισέρχεται πλέον ένα από τα σημαντικότερα οδικά έργα που έχουν δρομολογηθεί τα τελευταία χρόνια στη Δυτική Αττική, καθώς ολοκληρώθηκε ένα κρίσιμο στάδιο της διαδικασίας με την κατάθεση των προσφορών από τους βασικούς «παίκτες» του κατασκευαστικού κλάδου. Ο λόγος για το έργο του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά, συνολικού προϋπολογισμού 70 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά την κυκλοφοριακή εικόνα στη δυτική είσοδο της Αθήνας και να αναβαθμίσει τις μεταφορικές ροές προς τη βιομηχανική και λιμενική ζώνη της περιοχής.
Όπως σας ενημέρωσε εχθές το mononews στον διαγωνισμό συμμετείχαν οι περισσότεροι από τους μεγάλους ομίλους των κατασκευών. Συγκεκριμένα, προσφορά κατέθεσε η AKTOR με ποσοστό έκπτωσης 14,04%, η ΑΒΑΞ με 1,5%, ενώ ιδιαίτερα ανταγωνιστική ήταν η προσφορά της κοινοπραξίας ΜΕΤΚΑ – Δομική Κρήτης, η οποία έδωσε έκπτωση 21,2%, την υψηλότερη μεταξύ των συμμετεχόντων. Παράλληλα, στον διαγωνισμό συμμετείχε η κοινοπραξία ΕΚΤΕΡ – Τεχνική Έργων με έκπτωση 5,95%, καθώς και η εταιρεία Αφοί Παπαϊωάννου με 8,2%. Με βάση τα στοιχεία αυτά, η κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ – Δομική Κρήτης εμφανίζεται να έχει καταθέσει την πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά.
Το έργο έχει ήδη ενταχθεί στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης «Υποδομών και Μεταφορών 2021-2025», με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Δήμα, και χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από εθνικούς πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, χωρίς καμία ιδιωτική συμμετοχή.
Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 70 εκατ. ευρώ, ενώ ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησης του έργου εκτιμάται σε περίπου 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Εφόσον οι διαδικασίες προχωρήσουν ομαλά, η έναρξη των εργασιών τοποθετείται χρονικά εντός του 2026 και η ολοκλήρωση έως το τέλος του 2028, με στόχο το έργο να παραδοθεί στην κυκλοφορία το 2029.
Η σημασία του έργου είναι μεγάλη, καθώς αφορά μια από τις πιο επιβαρυμένες κυκλοφοριακά περιοχές της Αττικής.
Με την ολοκλήρωση των τριών ανισόπεδων κόμβων – Σκαραμαγκά, Σχιστού και Ναυπηγείων – και την ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, δημιουργείται μια νέα πύλη εισόδου και εξόδου της πρωτεύουσας από τα δυτικά.
Το έργο αναμένεται να αποσυμφορήσει σημαντικά το κυκλοφοριακό φορτίο, να βελτιώσει τον χρόνο μετακίνησης, να ενισχύσει την οδική ασφάλεια και να διευκολύνει τις μεταφορές προς και από τη βιομηχανική, εμπορευματική και λιμενική ζώνη του Σκαραμαγκά, που αποτελεί κρίσιμο κόμβο για την οικονομική δραστηριότητα της χώρας.
Όσον αφορά το αντικείμενο του έργου, αυτό περιλαμβάνει ένα σύνθετο πλέγμα παρεμβάσεων μεγάλης κλίμακας. Προβλέπεται η ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, η κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου Σκαραμαγκά που θα συνδέει τη ΔΠΛΑ με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, η αναβάθμιση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου Σχιστού, καθώς και η κατασκευή του νέου ανισόπεδου κόμβου Ναυπηγείων.
Παράλληλα, περιλαμβάνεται η αναδιαμόρφωση της Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου και της Λεωφόρου Σχιστού στο τμήμα μεταξύ των κόμβων, με στόχο τη βελτίωση της χωρητικότητας και της ασφάλειας, καθώς και η κατασκευή δικτύου συλλεκτήρων ομβρίων για την αντιπλημμυρική προστασία της ευρύτερης περιοχής.
Σε τεχνικό επίπεδο, το έργο εντάσσεται σε ένα συνολικό σχέδιο μήκους περίπου 7,4 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει τη σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με τη Λεωφόρο Σχιστού και την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, τη δημιουργία δύο νέων ανισόπεδων κόμβων και την αναβάθμιση του υφιστάμενου κόμβου Σχιστού. Στο ίδιο πλαίσιο προβλέπεται και η αναδιαμόρφωση της Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση στο κρίσιμο αυτό τμήμα.
Ιδιαίτερη βαρύτητα έχουν και οι εργασίες που συνοδεύουν το έργο και μπορούν να ενεργοποιηθούν ανάλογα με τις συνθήκες και τους διαθέσιμους πόρους. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η κατασκευή επιπλέον κλάδων στους κόμβους Σχιστού και Ναυπηγείων, η καθαίρεση και ανακατασκευή της υφιστάμενης γέφυρας στον κόμβο Σχιστού, καθώς και η δημιουργία νέου ημικόμβου στον Ασπρόπυργο με κάτω διάβαση της οδού LR-1 για τη σύνδεσή της με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου. Στις προαιρέσεις εντάσσεται επίσης η κατασκευή οδικού άξονα μήκους 2,3 χιλιομέτρων που θα συνδέει το έργο με το Επιχειρηματικό Πάρκο Φυλής, τον ΧΥΤΑ και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ, ενισχύοντας περαιτέρω την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση.
Με βάση τους δείκτες εκροών, το έργο θα αποδώσει 5,45 χιλιόμετρα νέων οδών και 3,58 χιλιόμετρα αναβαθμισμένων ή ανακατασκευασμένων οδικών τμημάτων, ενώ προβλέπονται και απαλλοτριώσεις συνολικής έκτασης 43.663 τετραγωνικών μέτρων. Τα αποτελέσματα αυτά αναμένεται να βελτιώσουν θεαματικά τη ροή της κυκλοφορίας και να αυξήσουν το επίπεδο οδικής ασφάλειας σε μία από τις πιο νευραλγικές περιοχές μεταφορών της Αττικής.
Διαβάστε επίσης:
ΥΔΩΡ 2.0: Προχωρούν τα 5 αρδευτικά ΣΔΙΤ των 700 εκατ. ευρώ – Ποιες συμβάσεις κλείνουν
Αλέξανδρος Εξάρχου (ΑΚΤΩΡ): Ενισχύουμε δυναμικά τον τομέα της ενέργειας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Εξοικονομώ – Ανακαινίζω για Νέους» από την CrediaBank: Το σπίτι των ονείρων σας έτσι όπως το έχετε φανταστεί
- ΔΥΠΑ: Μείωση στους εγγεγραμμένους ανέργους τον Νοέμβριο πάνω απο 7%
- Οριστικά ένοχος ο Έλληνας επιχειρηματίας Ντίνος Ντέρης για δωροδοκία στο μεγάλο τηλεοπτικό σκάνδαλο της FIFA
- ΣτΕ: Οι διοικητικοί δικαστές στο πλευρό της συζύγου του Σκέρτσου μετά την επίθεση από την Κωνσταντοπούλου