Σύμφωνα με πληροφορίες στον διαγωνισμό για το οδικό έργο του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά ύψους 70 εκατ. κατέβηκαν οι περισσότεροι από τους μεγάλους «παίκτες» του κατασκευαστικού κλάδου. Συγκεκριμένα, προσφορά υπέβαλε η AKTOR, η ΑΒΑΞ, η ΜΕΤΚΑ σε σύμπραξη με τη Δομική Κρήτης. Παράλληλα, στον διαγωνισμό συμμετείχε επίσης η κοινοπραξία  ΕΚΤΕΡ – Τεχνική Έργων, ενώ παρούσα ήταν και η εταιρεία Αφοί Παπαϊωάννου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές η  AKTOR κατέθεσε προσφορά με έκπτωση  14,04%, η κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ – Δομική Κρήτης 21,2%, η ΑΒΑΞ 1,5%, η ΕΚΤΕΡ – ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΡΓΩΝ 5,95%, και η ΑΦΟΙ Παπαϊωάννου 8,2%. Συνεπώς η κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ – Δομική Κρήτης έδωσε την καλύτερη.

1

Το έργο αφορά την κατασκευή και αναβάθμιση κρίσιμων οδικών υποδομών στη δυτική είσοδο της Αθήνας και φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά την κυκλοφοριακή εικόνα σε μια περιοχή που εδώ και δεκαετίες επιβαρύνεται από έντονο κυκλοφοριακό φόρτο, βαριά οχήματα και αυξημένη βιομηχανική δραστηριότητα. Η ολοκλήρωση των τριών ανισόπεδων κόμβων, Σκαραμαγκά, Σχιστού και Ναυπηγείων, σε συνδυασμό με την πλήρη λειτουργία της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, αναμένεται να δημιουργήσει μια νέα πύλη μετακινήσεων που θα αποσυμφορήσει το λεκανοπέδιο και θα βελτιώσει τη σύνδεση της Παλαιάς και της Νέας Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου με τη βιομηχανική και λιμενική ζώνη του Σκαραμαγκά.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η διάρκεια κατασκευής εκτιμάται σε περίπου 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Εφόσον οι διαδικασίες εξελιχθούν χωρίς εμπλοκές, η έναρξη των εργασιών τοποθετείται χρονικά στο 2026 και η ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται έως το τέλος του 2028 ή τις αρχές του 2029.

Το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, την κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου Σκαραμαγκά που θα συνδέει τη λεωφόρο με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, την αναβάθμιση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου Σχιστού και την κατασκευή νέου ανισόπεδου κόμβου στην περιοχή των Ναυπηγείων. Παράλληλα, προβλέπεται η αναδιαμόρφωση της Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου και της Λεωφόρου Σχιστού στο ενδιάμεσο τμήμα, καθώς και η κατασκευή δικτύου συλλεκτήρων ομβρίων για την αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής.

Το έργο περιλαμβάνει και προαιρετικές εργασίες, οι οποίες μπορούν να ενεργοποιηθούν εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες και οι διαθέσιμοι πόροι. Μεταξύ αυτών είναι η κατασκευή επιπλέον κλάδων στους κόμβους Σχιστού και Ναυπηγείων, η καθαίρεση και ανακατασκευή της υφιστάμενης γέφυρας στον κόμβο Σχιστού, καθώς και η διαμόρφωση νέου ημικόμβου στον Ασπρόπυργο με κάτω διάβαση, που θα ενισχύσει περαιτέρω τη σύνδεση με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου και το τοπικό οδικό δίκτυο.

Με την ολοκλήρωσή του, το έργο των 70 εκατ. ευρώ αναμένεται να αποτελέσει μία από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις οδικής υποδομής στη Δυτική Αττική, ενισχύοντας τη ρευστότητα των μεταφορών, τη συνδεσιμότητα της περιοχής με τα μεγάλα εθνικά δίκτυα και την αναπτυξιακή προοπτική των δυτικών δήμων της πρωτεύουσας, ενώ ταυτόχρονα θα βελτιώσει αισθητά την οδική ασφάλεια και την καθημερινότητα χιλιάδων οδηγών και επαγγελματιών μεταφορών.

Διαβάστε επίσης:

FIFA: Εγκρίθηκε ποσό-ρεκόρ 727 εκατ. δολαρίων για το Παγκόσμιο Κύπελλο 2026

ΔΕΔΔΗΕ: Διοικητικό πρόστιμο 120.000 ευρώ για τις ρευματοκλοπές

AUTODIA: Δυναμική επικοινωνιακή στρατηγική με νέο λογότυπο