Η Γερμανία αποφάσισε να κόψει αιφνιδιαστικά τις επιδοτήσεις, την ίδια στιγμή στη χώρα μας το αντίστοιχο πρόγραμμα εξελίσσεται ομαλά.
Αύριο θα λάβουν επιδότηση ύψους 3.4 εκ. ευρώ 1.368 δικαιούχοι του δεύτερου κύκλου της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Το Δεκέμβριο δόθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών 5.5 εκ. ευρώ ενώ συνολικά το δεύτερο εξάμηνο του 2023 8.5 εκ. ευρώ σε 3400 οχήματα. Η αγορά της ηλεκτροκίνησης κάνει τα πρώτα σταθερά βήματα στη χώρα μας τη στιγμή που η Γερμανία έβαλε αιφνιδιαστικά τέλος στις επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων που ίσχυαν από το 2016.
Η γερμανική κυβέρνηση αναπάντεχα ανακοίνωσε την διακοπή της επιδότησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε συνέχεια της απόφασης για εξοικονόμηση πόρων ωσότου ξεπεραστεί η δημοσιονομική κρίση στη χώρα. Το αρμόδιο υπουργείο ανακοίνωσε ότι από το 2024 δεν θα γίνεται δεκτή η υποβολή αιτήσεων για επιδότηση ηλεκτρικού οχήματος. Το ύψος της επιδότησης στη Γερμανία έφτανε τα 4.500 ευρώ (σ.σ: το αντίστοιχο στην Ελλάδα είναι 8000 ευρώ). Συνολικά μέχρι σήμερα έχουν επιδοτηθεί στη Γερμανία 2,1 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα με τις σχετικές πληρωμές να φτάνουν στα 9.8 δις.
Αξίζει να τονιστεί πως μεγάλο μέρος των επιδοτήσεων πήγαινε σε αυτοκίνητα τα οποία δεν κατασκευάζονταν από Γερμανούς κατασκευαστές και αυτό δεν μοιάζει λογικά για τη μεγαλύτερη χώρα παραγωγής αυτοκινήτων. Μέσω αυτών των κονδυλίων οι Γερμανοί πριμοδοτούσαν ουσιαστικά την παραγωγή των ανταγωνιστών τους. Η δημοσιονομική κρίση στη Γερμανία εντάθηκε μετά την δικαστική απόφαση που απέρριψε το σχέδιο μεταφοράς 60 δισεκατομμυρίων ευρώ σε ειδικό ταμείο που αφορά στην κλιματική κρίση. Αναπόφευκτα η κυβέρνηση αποφάσισε να μειώσει σχετικές δαπάνες.
Η μεγαλύτερη κατασκευάστρια χώρα ηλεκτρικών οχημάτων στην Ε.Ε. έχει θέσει ως στόχο να κυκλοφορούν ως το 2030 17.5 εκ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους της. Προφανώς η κατάργηση της επιδότησης δεν ευνοεί την επίτευξη του στόχου. Έγκυροι αναλυτές προβλέπουν ότι η κατάργηση του προγράμματος επιδοτήσεων θα οδηγήσει σε μείωση κατά 200.000 μονάδες στις ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων το επόμενο έτος.
Έντονη κριτική στην απόφαση ασκήθηκε από όλες τις πτέρυγες του κοινοβουλίου ακόμη και από το εσωτερικό του κυβερνητικού συνασπισμού. Αρκετοί χαρακτήρισαν την απόφαση «εξαιρετικά ατυχή» και ζήτησαν να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Αξίζει να τονιστεί πως οι Γερμανοί δεν μπορούν να επιδοτήσουν μόνο τα εγχώριας παραγωγής οχήματα γιατί αυτό θα συνιστούσε στρέβλωση του ανταγωνισμού και αντίκεται στη νομοθεσία της Ε.Ε.
Διαβάστε επίσης:
Γιώργος Λυγγερίδης: Ποιος θα κλάψει για τον «μπάτσο» του χιλιάρικου;
Ελεύθεροι επαγγελματίες: Ποιοι εξαιρούνται από την υποχρεωτική χρήση POS από την Πρωτοχρονιά
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Quest: EBITDA 100 εκατομμυρίων και επέκταση στις λευκές συσκευές το πλάνο Φέσσα
- Ιωάννινα – Κακαβιά: Προχωρούν οι μελέτες για τον αυτοκινητόδρομο – Πότε ξεκινάει τα έργα η ΑΒΑΞ
- Ελβετικό φράγκο: Το παρασκήνιο της ρύθμισης και το «κούρεμα» έως 25%
- Ο ανασχηματισμός στο Μαξίμου, το παρασκήνιο για το καλώδιο, η συγχώρεση του Δαμιανού, η πρόκληση των Τούρκων κι ένα hot πολιτικό quiz

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα

Γιάννης Αλαφούζος: Πλοίο της Kyklades Maritime είναι το πρώτο τάνκερ που φόρτωσε πετρέλαιο από το λιμάνι της Ταρτούς στη Συρία
Γιατί ειναι happy στο ΜΜ με τον Πανάρα, oι άγριοι τραπεζίτες, η Metlen στον FTSE100, τι συμβαίνει στον ΑΔΜΗΕ, στον ΟΠΑΠ τα Λαχεία, η κίνηση Βαφειά, το ράλι της AKTΟR και τα 600 εκατ. του Πατέρα
