Winners & Losers

Κάθε μήνα η δημοσιογραφική ομάδα του mononews.gr κρίνει και δημοσιεύει ποιοι είναι αυτοί που ξεχώρισαν στις προηγούμενες 30 ημέρες. Που ξεχώρισαν είτε θετικά είτε αρνητικά.

9 Σεπτεμβρίου 2020


To mononews.gr παρουσιάζει κάθε μήνα το προφίλ των κερδισμένων και των χαμένων του μήνα που πέρασε: από την πολιτική, την επιχειρηματική και τη δημοσιογραφική σκηνή.

Έτσι για τον μήνα Αύγουστο η ομάδα του mononews.gr θεωρεί ότι κερδισμένοι και χαμένοι του μήνα είναι οι εξής:

Κερδισμένοι

Γιώργος Στάσσης, CEO ΔΕΗ

Νίκος Δένδιας, Υπουργός Εξωτερικών

Απόστολος Αποστολάκης, Ιδρυτής και Partner της VentureFriends

Χαμένοι

Κώστας Γαβρόγλου, πρώην υπουργός Παιδείας

Νίκος Δρανδάκης, πρώην manager της Beat

Γιώργος Στάσσης

Πρόεδρος και CEO ΔΕΗ

Η επιστροφή στα κέρδη της ΔΕΗ στο α’ εξάμηνο του 2020 (κατέγραψε κέρδη προ φόρων 55 εκατ. ευρώ ενώ την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2019 είχε ζημίες 318 εκατ. ευρώ) και η αναθεώρηση προς τα πάνω των ετήσιων EBITDA (στα 850-900 εκατ. ευρώ) είναι μια απτή απόδειξη όχι μόνο της προόδου της ΔΕΗ, αλλά και της συντονισμένης προσπάθειας που καταβλήθηκε γι’ αυτό τους τελευταίους 12 μήνες.

«Οι γκρίζες ημέρες των προηγούμενων ετών, αλλά ιδίως του 2019 είναι πίσω για τη μεγαλύτερη επιχείρηση της χώρας», όπως είπε και ο υπουργός Ενέργειας, και η επιτυχία πιστώνεται και στον υπουργό για τη στρατηγική του, αλλά κυρίως στον Γιώργο Στάσση, τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΔΕΗ, που μέσα σε ένα χρόνο έκανε ό,τι χρειάζεται για να κερδίσει την εμπιστοσύνη των αναλυτών.

Η απολιγνιτοποίηση γίνεται πράξη, η στροφή στις ΑΠΕ είναι ήδη αισθητή, η ρευστότητα της εταιρείας αποκαταστάθηκε και ο στόχος για EBITDA πάνω από 700 εκατ. ευρώ φέτος ξεπεράστηκε.

Επίσης η τιτλοποίηση προχώρησε και η εθελούσια ξεκίνησε, όπως και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών και των προϊόντων της. Επόμενος στόχος το ομόλογο ώστε να γίνει μια μείωση και του χρηματοοικονομικού κόστους, κάτι που μοιάζει πιο κοντινό από ποτέ.

Με άξονα την πορεία της αγοράς στο μέλλον, η διοίκηση της εταιρείας έχει καθορίσει τρεις βασικούς πυλώνες στη στρατηγική της: Την εφαρμογή του «Green Deal» στην παραγωγή ενέργειας, με επιτάχυνση της απολιγνιτοποίησης και επικέντρωση των επενδύσεων  στις ΑΠΕ, την ψηφιοποίηση και βελτιστοποίηση της λειτουργικής αποδοτικότητας σε όλες τις δραστηριότητές της, καθώς και την τοποθέτηση του πελάτη στο επίκεντρο της προσοχής με νέα προϊόντα και ανταγωνιστικά τιμολόγια, όπως επίσης και με την είσοδό μας στην ηλεκτροκίνηση.

—Μ.Πρ.

Νίκος Δένδιας

Υπουργός Εξωτερικών

Μαραθώνιο σε ρυθμό… σπριντ έτρεξε τον μήνα που πέρασε ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Δένδιας, έχοντας το βάρος των διπλωματικών πρωτοβουλιών και κινήσεων της χώρας, που είδε μέσα στο κατακαλόκαιρο την τουρκική προκλητικότητα στην Ανατολική Μεσόγειο να αυξάνεται κατακόρυφα.

Ο Αύγουστος δεν ήταν καθόλου εύκολος μήνας για τον Έλληνα ΥΠΕΞ, ο οποίος με τις τηλεφωνικές επικοινωνίες, τα ταξίδια και τις κατ’ ιδίαν επαφές κατάφερε -σε συνεργασία και σε κοινό βηματισμό με την Λευκωσία- να βάλει στο τραπέζι το ενδεχόμενο κυρώσεων σε βάρος της Τουρκίας.

Χρειάστηκαν δύο έκτακτες σύνοδοι υπουργών Εξωτερικών, μία στα μέσα Αυγούστου και μία στα τέλη, και δεν ήταν ούτε αυτονόητο ούτε εύκολο να επιτευχθεί αυτό, αφού υπάρχει σκληρό μπλοκ χωρών στην ΕΕ που δεν επιθυμεί σκλήρυνση της στάσης προς την Τουρκία.

Παρά τις αντιδράσεις και τις κινήσεις χωρών προς την αντίθετη κατεύθυνση, το ενδεχόμενο κυρώσεων σε βάρος της Τουρκίας, σε περίπτωση που δεν αποκλιμακώσει έμπρακτα την ένταση, μπήκε στο τραπέζι από τον ύπατο εκπρόσωπο της ΕΕ για την εξωτερική πολιτική, Ζοζέπ Μπορέλ, θέτοντας ουσιαστικά στην Άγκυρα τελεσίγραφο ενός μηνός, μέχρι την Σύνοδο Κορυφής του Σεπτεμβρίου.

Ταυτόχρονα, η ελληνική διπλωματία κατάφερε να κερδίσει στήριξη από το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, παρά την καλή «χημεία» του Ντόναλντ Τραμπ με τον Ερντογάν και ενώ οι προτεραιότητες του Αμερικανού προέδρου, δύο μήνες πριν τις εκλογές στις ΗΠΑ, σαφώς είναι άλλες…

Η διαχείριση της ελληνοτουρκικής κρίσης, μεγάλης σε διάρκεια και ένταση αυτή την φορά, είναι ψύχραιμη και νηφάλια, ενώ η απόφαση για επέκταση των χωρικών υδάτων στα 12 μίλια στο Ιόνιο, μετά την υπογραφή συμφωνίας με την Ιταλία για την ΑΟΖ, αξιολογήθηκε θετικά από τους αναλυτές.

—Ν.Σ.

Απόστολος Αποστολάκης

Iδρυτής και Partner VentureFriends

Ο Απόστολος Αποστολάκης είναι ο επενδυτής βρίσκεται πίσω από πολύ γνωστά «best sellers» της ελληνικής επιχειρηματικής σκηνής τα τελευταία χρόνια. Είναι επιτυχημένος «κατά συρροή» και τον μήνα που πέρασε η πώληση μιας από τις επενδύσεις του στα 360 εκατ. ευρώ επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά το αλάνθαστο ένστικτό του. Μάλιστα έσπασε κάθε ρεκόρ απόδοσης, αλλά και τιμήματος, για ελληνική startup.

Ιδρυτής διαδικτυακών σημείων αναφοράς όπως το e-shop και το e-food, αλλά και βασικός επενδυτής σε εταιρείες όπως το Taxibeat, o Douleutaras, το e-table κ.ά.. Τα τελευταία χρόνια έχει επικεντρωθεί στο VentureFriends, το επενδυτικό «όχημα» το οποίο έχει επενδύσει σε 3 χρόνια πάνω από 70 εκατ. ευρώ σε περισσότερες από 27 εταιρίες με εγχώριο και διεθνές αποτύπωμα, όπως η Blueground, η Welcome και το Instashop.

Ιδρυτής και Partner της VentureFriends, που έχει αντλήσει συνολικά κεφάλαια ύψους 65 εκατ. ευρώ μέσα από 2 funds και έχει κάνει 22 επενδύσεις εκ των οποίων οι 15 σε ελληνικά startups.

Η ομάδα της VentureFriends ξεκίνησε το 2016 και μετά από δύο χρόνια επιτυχημένων επενδύσεων, «σήκωσε» επιπλέον 50 εκατ. ευρώ το 2018 κάτω από το σχήμα Venture Friends II, με βασικό επενδυτή το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων (EIF), αλλά και σημαντική συμμετοχή από ιδιώτες επενδυτές.

Μέχρι σήμερα, έχει επενδυθεί το 80% των αντλημένων κεφαλαίων σε κάποια success stories του VentureFriends I και σε 10 νέες startups.  Η επένδυση του δεύτερου fund θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2020 και στις αρχές του 2021 θα ξεκινήσει το Venture Friends 3.

Όπως αναφέρει στο mononews ο  Απόστολος Αποστολάκης, «η μεγάλη επιτυχία στην πώληση της Instashop σε αυτή την τιμή, επιστρέφει σημαντικές αποδόσεις στους μετόχους μας και στο Equifund».

«Πιστεύω ότι αυτή η επιτυχία, θα βοηθήσει ώστε περισσότεροι επενδυτές να κατευθύνουν στο οικοσύστημα των startups τα κεφάλαιά τους, αλλά και περισσότεροι νέοι να στραφούν στην δημιουργία νέων startups. Πρέπει όλοι να στηρίζουμε τις νέες εξωστρεφείς  επιχειρήσεις γιατί αυξάνουν την ανταγωνιστικότητα της χώρας, και προσδίδουν μεγάλη αξία στην ελληνική οικονομία», υπογραμμίζει

—Μ.Πρ.

Κώστας Γαβρόγλου

πρώην υπουργός Παιδείας

Ο κ. Κώστας Γαβρόγλου είναι ένας πανεπιστημιακός καθηγητής με αναμφισβήτητο κύρος και ήθος. Και γι’ αυτό ακριβώς η ανάρτησή του στα social media, ότι οι γυναίκες δεν τα πάνε καλά με τα μαθηματικά, προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο διατελέσας υπουργός Παιδείας στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή τον αριθμό μαθητών στις τάξεις τη νέα σχολική χρονιά, και τα όσα είπε περί μέσου όρου η υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως, προχώρησε σε μία άτοπη δήλωση. Άτοπη και ανάρμοστη για τον κ. Γαβρόγλου δήλωση, που αρκετοί εξέλαβαν και ως σεξιστική.

Τι έγραψε στο twitter ο κ. Γαβρόγλου;

«Είναι δεδομένο ότι η κ. Κεραμέως μας κοροϊδεύει. Συνειδητά. Όμως με την ανακοίνωση των 17 μαθητών κατά μέσο όρο ανά τάξη, ενισχύει και το στερεότυπο ότι οι γυναίκες δεν σκαμπάζουν από αριθμητική. Ψιλά γράμματα θα πείτε».

Η δήλωση αυτή έβαλε φωτιά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης… Και όλοι, ανεξαρτήτως πολιτικών πεποιθήσεων, την «έπεσαν» στον πρώην υπουργό… κατηγορώντας τον για σεξισμό…

Κάποιος καλοπροαίρετος ενδεχομένως  θα παρατηρήσει  ότι ήταν λάθος η διατύπωση του  κ. Γαβρόγλου, όμως ο ίδιος το συνέχισε και τελικά πέτυχε εκείνο που δεν ήθελε… οι συμμετέχοντες στα social media να ταχθούν στο πλευρό της κ. Κεραμέως.

Διότι όταν η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, του απάντησε και έκανε λόγο για «αδιανόητη δήλωση και δη από τέως Υπουργό Παιδείας! Αντί να αγωνιζόμαστε για να εξαλείψουμε σεξιστικά στερεότυπα, κάποιοι προσπαθούν να μας πάνε πίσω. Ενδιαφέρον θα είχε η θέση του Τμήματος Ισότητας του ΣΥΡΙΖΑ επί του θέματος…», ο κ. Γαβρόγλου επανήλθε. Και με δεύτερη ανάρτησή του απέδειξε πως το «δις εξαμαρτειν ουκ ανδρός σοφού»…

Η δεύτερη ανάρτηση ήταν χειρότερη από την πρώτη, αφού ο κ. Γαβρόγλου αντί να παραδεχθεί το λάθος του και να πει απλά «συγγνώμη», προτίμησε να πει τα εξής: «Μία ανάρτησή μου παρεξηγήθηκε, προφανώς επειδή κάποιοι δεν καταλαβαίνουν τη λέξη στερεότυπο. Κάθε στερεότυπο, λοιπόν, είναι καταδικαστέο. Υπάρχει ένα στερεότυπο που αναπαράγεται χρόνια τώρα ως προς τη σχέση που έχουν οι γυναίκες με τα μαθηματικά. Υπάρχει και είναι σημαντικό κομμάτι μιας ιδεολογίας που θέλει να υποτιμήσει τις γυναίκες. Κακώς, κάκιστα προφανώς! Όταν λοιπόν η κ. Κεραμέως κάνει μια δήλωση που πάσχει από μαθηματική άποψη, αναπαράγει αυτό το στερεότυπο, αυτή τη λανθασμένη άποψη ότι οι γυναίκες δεν τα πάνε καλά με τα μαθηματικά».

Κρίμα για τον κ. Γαβρόγλου… Διότι στην προσπάθειά του να «ακυρώσει» την κ. Κεραμέως προχώρησε σε δηλώσεις που δεν του αξίζουν και κυρίως σε δηλώσεις που απέχουν από τα πιστεύω του για τις ικανότητες των γυναικών.

Άστοχη δήλωση, που τελικά ακύρωσε τον ίδιο.

Νίκος Δρανδάκης. πρώην επικεφαλής Beat

πρώην manager της Beat

Η άνοδος και η πτώση του Νίκου Δρανδάκη δείχνει με περίτρανο τρόπο ότι το δύσκολο δεν είναι να πετύχεις, αλλά να παραμείνεις επιτυχημένος.

Η επιτυχία της Beat που πωλήθηκε στην γερμανική πολυεθνική Daimler το 2017, θα μπορούσε να ολοκληρώνει την ιστορία της εταιρείας ως ένα success story. Όμως ο Νίκος Δρανδάκης δεν έμεινε τελικά γνωστός για μια επιτυχία, αλλά για το αντίθετο κι αυτό το κατάφερε από αμετροέπεια ή από τη λάθος εκτίμηση δεδομένων.

Έτσι, στις 31 Αυγούστου του 2020 αιφνιδιαστικά ήλθαν στα πολυτελή γραφεία της BEAT οι Γερμανοί managers της DAIMLER που ανακοίνωσαν στο προσωπικό ότι ο Δρανδάκης αποχωρεί, αφήνοντας την εταιρεία με περίπου 130 λιγότερους υπαλλήλους.

Λίγες ημέρες πριν απολύσει κόσμο και μειώσει μισθούς τον περασμένο Απρίλιο, σε μια συνέντευξη έλεγε ότι τα ταμεία της εταιρείας του είναι γεμάτα και δεν πρέπει να ανησυχεί κανείς. Εν τούτοις, 4 ημέρες μετά την συνέντευξη, προχώρησε σε απολύσεις και περιέκοψε σημαντικά τους μισθούς των υπάλληλων του. Το γεγονός αυτό δείχνει ολοκληρωτική άγνοια για τα οικονομικά δεδομένα της εταιρείας και πόσο cash είχε στο ταμείο της η BEAT. Εκτός εάν τον «παραμύθιαζε» ο CFO της εταιρείας όπως λένε κάποιες πληροφορίες.

Κάτι τέτοιο πάντως δεν είναι και τόσο εύκολο.

Τέσσερις μήνες μετά από εκείνη την συνέντευξη, ο ιδρυτής της BEAT είναι πλέον τέως αφεντικό. Σήμερα υπάρχει σαν δεδομένο ότι έχουν αποχωρήσει 130 άτομα και στο κτήριο που στεγάζεται η BEAT, ένας όροφος από τους 4 έχει μετατραπεί (κατά παρέκκλιση της συμφωνίας μεταξύ BEAT και της διοίκησης του κτηρίου) σε ενοικιαζόμενα γραφεία.

Δηλαδή η ΒΕΑΤ ενοικιάζει σε τρίτους τους χώρους με την ημέρα η τον μήνα. Και είναι τα γραφεία που στις αρχές του αρχές του 2020 διαφήμιζε. Το κτήριο έχει συνολική επιφάνεια 42.000 τ.μ.. Και ο Δρανδάκης, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, έχει ενοικιάσει το 1/3. Δηλαδή περίπου τα 14.000 τετραγωνικά μέτρα… για 380 υπαλλήλους. 14.000 τ.μ. για 380 υπάλληλους σημαίνει ότι σε κάθε εργαζόμενο αναλογούν περίπου 36,8 τετραγωνικά μέτρα. Και για κάθε υπάλληλο ο Δρανδάκης πληρώνει, αν υποθέσουμε ότι το τίμημα είναι 27 ευρώ ανά τ.μ. (σημερινές τιμές), περίπου 994 ευρώ, μόνο για να στεγαστεί και να βολτάρει μέσα σε ένα γιγαντιαίο κτήριο… Αν και οι λεπτομέρειες της απόλυσης-αποχώρησης δεν έχουν γίνει γνωστές… μάλλον δεν ήταν καλός στο μέτρημα…

The Usual Suspects

The people below could make any list of influencers, anytime, which is why we've given them their own.