• Portraits.gr

    Tα 5 αυτοκίνητα που ξεχώρισα το 2019!

    • του Τάκη Πουρναράκη


    Η αυτοκίνηση βρίσκεται σε μεταβατική περίοδο, οδεύουμε προς την εποχή των υβριδικών/ηλεκτρικών SUV.

    Το 2019 ήταν πλήρες αυτοκινητικά, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω περισσότερα από 70 αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών. Από αυτά ξεχώρισα πέντε, με βάση το προσωπικό μου γούστο.

    Το ότι δεν συμπεριέλαβα στη λίστα αυτοκίνητα όπως οι BMW 840d, Z4, X7, η Jaguar iPace, το Nissan GTR, τη Mercedes GLC Coupe, τα Volvo XC90 Plug in hybrid, V60, το Honda CRV και άλλα δε μειώνει σε τίποτα την εκτίμηση που τρέφω για τα συγκεκριμένα μοντέλα.

    Είναι η πρώτη χρονιά που δεν υπάρχει στη λίστα μου ιταλικό αυτοκίνητο. Η Giulia Veloce ακόμη στοιχειώνει τα όνειρά μου αδημονώ να οδηγήσω την ανανεωμένη αποκλειστικά πισωκίνητη έκδοσή της (σ.σ: δυστυχώς δε σβήνουν τα ηλεκτρονικά).

    Πάμε λοιπόν, η σειρά δεν είναι τυχαία:

    1. Mercedes A 35 AMG

    Με ραλιτζίδικη ενδοτική ανάρτηση, τετρακίνηση και δίλιτρο turbo βενζινοκινητήρα 306PS, αυτή η Mercedes μπορεί να πάει όσο αργά θες και όσο άνετα χρειάζεσαι εντός πόλης. Ταυτόχρονα ανά πάσα στιγμή μπορείς να γράψεις ιστορία στρίβοντας στην ειδική διαδρομή της νιότης σου. Το 7αρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, δεν θα πει ποτέ όχι, τα ευμεγέθη φρένα εμπνέουν εμπιστοσύνη, το ελλειπτικό τιμόνι με την παχιά στεφάνη έχει άψογη πληροφόρηση και η αίσθηση οδήγησης σου αφήνει μια μοναδική σιγουριά. Όσο γρήγορα κι αν στρίψεις, ακόμη και λάθος αν κάνεις, αυτή η Merc σου κλείνει το μάτι: «Έχει κι άλλο»!

    Mercedes A 35 AMG
    1. Volvo V60 Cross Country

    Οι Σουηδοί έχουν παράδοση στα μεγάλα station wagon. Η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει έναν ισχυρό δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα με 190PS. Έχει απόσταση 21cm από το έδαφος, αυτή η διαδρομή ανάρτησης εξασφαλίζει κορυφαία άνεση ανεξαρτήτως οδοστρώματος, είτε στον αυτοκινητόδρομο είτε σε δευτερεύον επαρχιακό οδικό δίκτυο, είτε σε βατό χωματόδρομο. Το V60 CC είναι πραγματικός οδοστρωτήρας, χάρη στην ακαμψία του, την άνεση της ανάρτησης και τη ροπή του πετρελαιοκινητήρα που σε συνδυασμό με το αυτόματο 8αρι κιβώτιο δεν λαχανιάζει πουθενά, προσφέροντας μια αδιάλειπτη αίσθηση επιτάχυνσης και ενεργητικής ασφάλειας. Έχεις ταυτόχρονα ένα άνετο οικογενειακό όχημα και ένα γρήγορο τετρακίνητο που μπορεί να εκθέσει τα περισσότερα GTI.

    To V60 CC στη Blue Lake με φόντο το Μοναστηράκι
    1. Toyota Corolla Hybrid

    Την οδήγησα για πρώτη φορά, όντας βιαστικός, σε ταξίδι. Δε μου άρεσε, αλλά έκανα υπομονή αναλογιζόμενος πως πρόκειται για παγκόσμιο best seller. Έζησα μαζί της μια βδομάδα στην Αθήνα, χωρίς να υπάρξει ούτε μια φάση «τέρμα γκάζι». Με κέρδισε οριστικά, είναι το απόλυτο αυτοκίνητο πόλης. Χωρίς κιβώτιο ταχυτήτων, με κατανάλωση 4lt/100km και άνεση/ακαμψία για Όσκαρ, το Corolla έχει πάψει να είναι το «αυτοκίνητο του λαού». Είναι η καλύτερη επιλογή για τον αστό που ταξιδεύει μια-δυο φορές το χρόνο, αλλά και για όσους γνωρίζουν επακριβώς πόσα ξοδεύουν σε καύσιμο και τι σημαίνει «ενεργειακό αποτύπωμα».

    Toyota Corolla Hybrid
    1. Peugeot 508 

    Ταξίδεψα στην Μάνη με την πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.5lt/130PS με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων. Το πρώτο που σε κερδίζει στο μεγάλο Peugeot είναι το σχήμα του, ένα κουπέ σχεδιασμένο από χέρι θεϊκό. Το δεύτερο που σε ενθουσιάζει είναι η ενδοτικότητα της ανάρτησης, πρόκειται για μαγικό χαλί που εξαφανίζει λακκούβες και ανομοιομορφίες χωρίς συμβιβασμούς σε κράτημα ή κλίσεις. Το τρίτο που σε μαγνητίζει είναι το οδηγοκεντρικό i cockpit νιώθεις σα να φοράς το αυτοκίνητο. Το 508 είναι ένα ταξιδιάρικο οικογενειακό αυτοκίνητο μοναδικής ομορφιάς. Το μόνο μειονέκτημα είναι ότι σε κοιτάνε όλοι στο δρόμο, όπως όταν συνοδεύεις μια ωραία γυναίκα. 

     

    Το Peugeot 508 φωτογραφημένο στο Tainaro Blue με φόντο το ακρωτήρι
    1. Mitsubishi L200

    Πλέον τα pick up παίζουν το ρόλο των σκληροπυρηνικών off road, πολυτελών οχημάτων. Ο λόγος απλός, ταξινομούνται ως επαγγελματικά και δεν επηρεάζουν το μέσο όρο των ρύπων της εταιρείας. Έτσι έχουμε ένα αγροτικό με καρότσα όπως το Mitsubishi L200 με εσωτερικό από Pajero: Δέρμα, navi, αυτόματο κιβώτιο, μεγάλη οθόνη πολυμέσων, 4 κάμερες, εικόνα 360 μοιρών, συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και άλλα. Επιπλέον όλη η τεχνογνωσία της Mitsubishi από τους αγώνες όσον αφορά στην τετρακίνηση και στην ανάρτηση έχει περάσει αυτούσια στο L200. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένας οδοστρωτήρας που σε κάνει να ξεχνάς ότι φτιάχτηκε για εργαλείο δουλειάς. Στα μάτια μας είναι ένα μεγάλο παιχνίδι και συνάμα το ικανότερο off road όχημα στην ελληνική αγορά. 

    Το L200 στα υψίπεδα του Μαινάλου



    ΣΧΟΛΙΑ