
Η τηλεόραση κάνει τη δουλειά της και οι υπουργοί κάνουν τη δική τους. Κάπου όμως τα έχουμε μπερδέψει με όσους πιάνουν στασίδι σε εκπομπές και αναλύουν σε οξείς τόνους.
Ο μέχρι πρότινος διακριτικός Χρίστος Δήμας φαίνεται να ακολουθεί τα βήματα συναδέλφου του, που εκπαιδεύτηκε στις τηλεπωλήσεις πολύ πριν εκλεγεί.
Ο υπουργός Μεταφορών έχει ζητήματα να λύσει στο αεροδρόμιο, έχει να αντιμετωπίσει τις απαιτήσεις εργαζομένων που κάνουν απαιτητική δουλειά και αμείβονται με δίκαιους υψηλούς μισθούς. Ας μην εξανίστανται οι φορολογούμενοι. Τα λεφτά στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας τα δίνουν ξένες αεροπορικές εταιρείες, δηλαδή οι χρήστες του ελληνικού εναέριου χώρου. Δίνουν το 90% των μισθών.
Από τηλεοράσεως ο Δήμας κατηγόρησε τους ελεγκτές ότι δεν τήρησαν την Κοινή Υπουργική Απόφαση που είχε υπογραφεί πριν από τέσσερις μήνες και προέβλεπε εξυπηρέτηση 28 πτήσεων την ώρα, έναντι των 23 που, όπως υποστηρίζει, δέχονται σήμερα. Ακούει η κυρά Μαρίκα, καθαρίζοντας φασολάκια και λέει «βρε τους άτιμους, δεν εξυπηρετούν 5 πτήσεις από τις συμφωνημένες». Έτσι αποκτούν άποψη για το έργο των ελεγκτών άτομα που μπερδεύουν τον πύργο ελέγχου με τον πύργο του ΟΤΕ στη Θεσσαλονίκη.
Τι θέλουμε να πούμε. Δεν έχει κανένα νόημα αυτού του είδους η πληροφόρηση του κοινού. Λειτουργούν μόνο ως πρόλογος στην κακολόγηση εργαζομένων. Λέει ο υπουργός ότι τόσες πτήσεις εξυπηρετούνται, ότι πληρώνονται εκατόν είκοσι χιλιάρικα ετησίως, και οδηγεί σε συμπέρασμα ότι οι καθυστερήσεις πτήσεων είναι αδικαιολόγητες. Τις αποδίδει σε άρνηση εφαρμογής της συμφωνίας από την πλευρά των εργαζομένων. Στη συζήτηση μπαίνουν και τα επιδόματα Eurocontrol και ένα σωρό λεπτομέρειες από τις οποίες ο θεατής δεν καταλαβαίνει τίποτα.
Γιατί δεν καταλαβαίνει; Επειδή οι πληροφορίες δεν στέκουν εκτός πλαισίου, χωρίς ειδικές γνώσεις. Επιπλέον, μαζί με τις επικρίσεις ανακοινώνονται και άλλα νούμερα. Τα νούμερα της ευμάρειας και ανάπτυξης. «Αυξάνονται οι ταξιδιώτες», «ρεκόρ αφίξεων», «εκατομμύρια τουρίστες». Ποιος τους υποδέχεται όλους αυτούς, ποιος δεν παίρνει ρεπό το καλοκαίρι για να εξυπηρετήσει, ποιος έχει την ευθύνη να μην του ξεφύγει μια λάθος συλλαβή στην επικοινωνία με τον κυβερνήτη; Αν ο Χρίστος Δήμας ξενυχτήσει μια μέρα, δεν χάθηκε ο κόσμος αν θα νυστάζει στο γραφείο. Δεν ισχύει το ίδιο για ελεγκτές που πρέπει να είναι σε εγρήγορση σε όλη τη βάρδια και στην υπερωρία.
Οι ελεγκτές ισχυρίζονται ότι ζητούν συνάντηση με τον υπουργό, χωρίς να λαμβάνουν απάντηση από την 1η Σεπτεμβρίου. Η έλλειψη διαλόγου είναι το σημείο που οι ίδιοι προτάσσουν, υπογραμμίζοντας ότι η σχέση τους με το υπουργείο δεν μπορεί να προχωρά μόνο μέσω τηλεοπτικών δηλώσεων.
Τίθεται το ερώτημα αν ο ρόλος του υπουργού είναι να αναπαράγει στη δημόσια σφαίρα μια αντιπαράθεση γύρω από το ύψος των μισθών και τεχνικές λεπτομέρειες από τις βάρδιες. Μήπως θα ήταν καλύτερο να αναζητά τρόπους συνεργασίας ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση; Απομονώνοντας στοιχεία της διαπραγμάτευσης δίνει την εντύπωση ότι επιδιώκει να στρέψει την κοινή γνώμη εναντίον των εργαζομένων, αντί να οικοδομήσει εμπιστοσύνη. Αποτέλεσμα; Χάνεται η αξιοπιστία όλων.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- UEFA Champions League: Ήττα «εντός προγράμματος» για τον μαχητικότατο και πολλά υποσχόμενο Ολυμπιακό
- Φαρμακευτική αλλεργία: Πότε οδηγεί στον θάνατο, εξηγεί η αν. καθηγήτρια Κατερίνα Συρίγου
- Louis Vuitton: Πώς κέρδισε αποζημίωση – μαμούθ 584 εκατ. σε υπόθεση με «μαϊμού» τσάντες
- Ευρώπη Holdings: Συμμαχία Κόκκαλη-Βαρδινογιάννη για επέκταση στα Βαλκάνια
