
Μας ενδιαφέρει η νοοτροπία Μπισμπίκη, που είναι πολύ διαδεδομένη. Να βγαίνει ο Έλληνας το βράδυ, να πίνει ακόμα ένα μπουκαλάκι, να γλεντάει, να χορεύει και μετά να πιάνει τιμόνι. Ενώπιον όλων. Βλέπουν οι μπάρμεν που σερβίρουν, βλέπουν οι παρκαδόροι, βλέπουν οι σεκιουριτάδες. Φεύγει ο κόσμος από τα μαγαζιά περπατώντας οχτάρια και κανείς δεν πιάνει τα κλειδιά του αυτοκινήτου να τα πετάξει. Να πάει με τα πόδια ο ζαλισμένος, να πάρει ταξί, να αφήσει άλλον να οδηγήσει. Όχι όμως, η νοοτροπία του άντρα του βαρύ συμπυκνώνεται σε λίγες λέξεις «μια χαρά είμαι, θα το πάω μόνος μου», κι όποιον πάρει ο Χάρος.
Αν ο πιωμένος σκοτώσει περαστικό, τότε αρχίζουν οι διαμαρτυρίες «πού είν’ το κράτος» και απόδοση ευθυνών με την εξής σειρά: φταίει η μάνα που τον ανέθρεψε, φταίει ο δήμαρχος που δεν είχε βάλει σαμαράκια στο δρόμο, φταίει ο περιφερειάρχης που δεν άναψε τα φώτα, φταίει ο Χρυσοχοΐδης που δεν βάζει πρόστιμο δέκα χιλιάρικα, φταίνε οι δικαστές που τους αφήνουν ελεύθερους. Όλοι φταίνε εκτός από τον απερίσκεπτο (λέμε «απερίσκεπτο» εννοώντας άλλους χαρακτηρισμούς).
Αυτή η νοοτροπία καταγράφεται δεκαετίες τώρα. Το αυτοκίνητο λειτούργησε στην Ελλάδα ως προέκταση ανδρικής ισχύος. Ο λεβιές των ταχυτήτων είναι άλλωστε το απόλυτο φαλλικό σύμβολο. Στα πανηγύρια, στις πίστες, στα μπαρ, όλοι ξέρουν πως ο οδηγός έχει πιει, κι όμως τον αφήνουν να οδηγήσει. Γιατί; Επειδή το να αρπάξεις τα κλειδιά θεωρείται προσβολή. Επειδή σε μια χώρα που μπερδεύει την παρέα με τη συνενοχή, το «μην οδηγείς πιωμένος» ακούγεται σαν κήρυγμα.
Ως εδώ μιλούσαμε υποθετικά για το μεθύσι, εικάζοντας ότι ο Μπισμπίκης ήπιε στο κρητικό πανηγύρι, επηρεασμένοι από μαρτυρία παρουσιαστή ότι, για να βγει ο Μπισμπίκης στο γυαλί, θέλει δυο μπουκάλια. Υπάρχουν όμως και άλλα στοιχεία που συνθέτουν το προφίλ του μάγκα, του βαρύ, που δεν αναλαμβάνει ευθύνες.
Είπε ο ηθοποιός ότι δεν εγκατέλειψε το σημείο και ότι ειδοποίησε την αστυνομία μέσω συνεργάτιδας, η οποία, υποτίθεται, τηλεφώνησε στο τμήμα. Αυτό είναι ανακριβές (και γράφουμε «ανακριβές» για να μην πούμε ότι είναι ψέμα). Η αστυνομία το διαψεύδει. Όλα καταγράφονται πια, ειδικά οι εισερχόμενες κλήσεις. Κανείς δεν πήρε ποτέ. Είπε επίσης «πήρα τη στροφή και μου έφυγε το αυτοκίνητο». Το συγκεκριμένο όχημα όμως δεν ξεφεύγει, είναι σαν τεθωρακισμένο, με μια σειρά συστημάτων ελέγχου που χαμηλώνουν τις πιθανότητες στραβοτιμονιάς.
Έκανε και δήλωση «δεν εγκατέλειψα, δεν κρύφτηκα» ενώ παράτησε το φορτηγάκι του εκεί στη μέση και απέφυγε να πάει στο σπίτι του. Θα μπορούσε να πει «δεν κρύφτηκα» ένας οδηγός που θα περίμενε τους γείτονες να κατέβουν ή που θα απαντούσε στο κουδούνι. Ο Μπισμπίκης και κρύφτηκε και λέει ότι δεν κρύφτηκε, παρά το γεγονός ότι του ασκήθηκε ποινική δίωξη για εγκατάλειψη οχήματος. Αυτή είναι συμπεριφορά που την θαυμάζουν οι όμοιοί του, και οι όμοιοί του είναι πολλοί, είναι αναρίθμητοι. «Ρε τους έχει τρελάνει όλους» λένε οι μπισμπίκηδες.
Φυσικά έκανε εντυπωσιακό φινάλε στα δικαστήρια. Αποχωρώντας, την ώρα που έμπαινε σε αυτοκίνητο για να φύγει, συνέστησε στους δημοσιογράφους «με τον ίδιο ζήλο να ασχοληθούν με τον πολιτισμό και το θέατρο». Θέλει να βγι κι από πάνω! Χάρη σε αυτήν την ατάκα όμως μπορούμε να τον αποκαλούμε πλέον κουλτουρόμαγκα (γράφουμε «κουλτουρόμαγκα» ενώ προφορικά λέμε άλλη λέξη, αρχίζει με κάππα και έχει δεύτερο συνθετικό το -μαγκας).
Διαβάστε επίσης:
Ντόναλντ Τραμπ: O Νετανιάχου συμφώνησε στο σχέδιο 20 σημείων για τον τερματισμό του πολέμου στη Γάζα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Paolo Colombo: Ο Ιταλός καλλιτέχνης που έφερε τη μαγευτική συνάντηση μουσικής και μωσαϊκών στην Αθήνα
- Τι θα πει ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο – Ποια θέματα θα συζητηθούν
- Χρηματιστήριο: Πού οφείλεται το sell off σε Coca Cola και Cenergy
- Πώς ξεμπλοκάρουν οι σχολάζουσες κληρονομιές και οι κοινωφελείς περιουσίες των ιδρυμάτων – Το σχέδιο για την αντιμετώπιση του στεγαστικού
