• Άρθρα

    Ποιες είναι οι τρεις μεγάλες δουλειές για δυνατούς παίκτες

    • The Wiseman
    the wise man

    the wise man


    Τι θέλει τελικά η PCCW Global από Forthnet – Cyta Hellas; Χωρίς εξήγηση παραμένει μέχρι σήμερα το ενδιαφέρον που δείχνει η κινεζικών συμφερόντων PCCW Global για την απόκτηση της Cyta Hellas και της Forthnet. Οι δεσμευτικές προσφορές για την Cyta Hellas υποβάλλονται στις 18 Δεκεμβρίου και οι Κινέζοι είναι στον τελικό μαζί με Vodafone και Wind.  Οι δύο τελευταίες, η PCCW Global και η Apollo Global Management αναμένεται να εκδηλώσουν σήμερα ενδιαφέρον (μη δεσμευτικό) για την απόκτηση της Forthnet.

    Η παρουσία της συγκεκριμένης κινεζικής εταιρείας στους δύο διαγωνισμούς αποτελεί αντικείμενο συζήτησης γιατί ουδέποτε έχει ασχοληθεί με υπηρεσίες σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας προς νοικοκυριά, κλπ.

    Εκτός και αν συνεργάζεται με άλλους ομίλους από την Κίνα. Κατά σύμπτωση, η PCCW Global στεγάζεται σε κτίριο που φιλοξενεί και εταιρεία τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στην οποία έχει συμφέροντα και ο όμιλος Κοντομηνά.

    Από Γενάρη τα νεότερα για “Ελ. Βενιζέλος” – Καστέλι

    Οι Κινέζοι, βέβαια, δεν “καίγονται” για τις τηλεπικοινωνίες όσο ενδιαφέρονται για τα ελληνικά αεροδρόμια. Τώρα που το ΤΑΙΠΕΔ ετοιμάζεται να ξεκινήσει το διαγωνισμό για την πώληση του 30% του ΔΑΑ (διαχειρίζεται το αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος”) μπορεί να επανακάμψουν.

    Αν και ακούγεται πως θα έχουν ισχυρό αντίπαλο και συγκεκριμένα το σχήμα Fraport – Κοπελούζου.

    Μην ξεχνάτε πως η οικογένεια Κοπελούζου κατέχει ήδη το 5% του ΔΑΑ.

    Όσο για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, το σχήμα ΤΕΡΝΑ – GMR (Ινδία) εκτιμάται πως θα υπογράψει τη σύμβαση παραχώρησης μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2018. Και αυτό το αεροδρόμιο ήθελαν οι Κινέζοι, αλλά δεν πρόλαβαν.

    Βέβαια κάποιοι στην κυβέρνηση επιμένουν πως ακόμα και τώρα μπορεί να έχουν μια ευκαιρία. Μάλλον δεν ρώτησαν τον Γιώργο Περιστέρη.

    Β. Δότσης: Πήγαινε για τη Novomatica, βρέθηκε στη ΔΕΠΑ!

    Όταν προ μηνών ο Βελισσάριος Δότσης αποχώρησε από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου του Enterprise Greece έγινε γνωστό πως αναλαμβάνει επικεφαλής του ελληνικού γραφείου της αυστριακής Novomatica.

    Η τελευταία έχει υπογράψει μεγάλη σύμβαση με τον ΟΠΑΠ για την αναβάθμιση των τεχνολογικών του συστημάτων.

    Την Παρασκευή μάθαμε, όμως, πως ο κ. Δότσης τοποθετείται στη θέση του προέδρου της ΔΕΠΑ, ενώ τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου αναλαμβάνει ο γνωστός του από την εποχή του ομίλου Intracom, Δημήτρης Τζώρτζης.

    Ο κ. Τζώρτζης είχε τοποθετηθεί, στην πρώτη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, στη θέση του Γενικού Γραμματέα Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

    Δεν άντεξε, λένε στο υπουργείο, τα “καψόνια” του Χρήστου Σπίρτζη με αποτέλεσμα να παραιτηθεί. Χρειάστηκαν μήνες μέχρι να βρεθεί ο αντικαταστάτης του.

    Στο μεσοδιάστημα ο υπουργός δεν είχε εγκρίνει ούτε το ταξίδι του υπό παραίτηση γενικού γραμματέα σε μεγάλη διεθνή έκθεση τεχνολογίας!

    Οσο για τον Β. Δότση, φαίνεται πως υπήρξε κάποιο ζήτημα με τη μεταγραφή στη Novomatica. Κανένας, όμως, δεν πάει χαμένος!

    Του ευχόμαστε καλή επιτυχία γιατί η ΔΕΠΑ βρίσκεται προ δομικών αλλαγών. Αφήστε που υπάρχει εκείνη η εκκρεμότητα με τις οφειλές των 130 εκατ. ευρώ της ELFE (του Λαυρέντη…) εξαιτίας της οποίας λέγεται πως εκπαραθυρώθηκε η προηγούμενη διοίκηση του Κιτσάκου.

    Θυμίζουμε ότι ο Κιτσάκος δούλευε στη Νεοχημική και στην ELFE του Λαυρεντιάδη και ο πρώην υπουργός Ενέργειας, Π. Σκουρλέτης τον τοποθέτησε στη ΔΕΠΑ.

    “Με το καλημέρα” στη μάχη με ENI – Shell

    Ακόμα και μέσα στην εβδομάδα αναμένεται συνάντηση της νέας διοίκησης της ΔΕΠΑ με τους ιδιώτες μετόχων των ΕΠΑ Αττικής και ΕΠΑ Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας (την ιταλική ENI και την Shell) προκειμένου να συζητηθεί το σχέδιο μείωσης του ποσοστού που έχει η πρώτη.

    Η ΔΕΠΑ ελέγχει σήμερα το 51% των δύο Εταιρειών Παροχής Αερίου και αποτελεί προαπαιτούμενο η εκπόνηση σχεδίου και χρονοδιαγράμματος για τη μείωση του ποσοστού της ώστε να περιοριστεί η παρουσία της στη λιανική.

    Λέγεται πως η απερχόμενη διοίκηση της ΔΕΠΑ “τα είχε στηλώσει” και γι’ αυτό το θέμα με αποτέλεσμα να απειλείται η τρίτη αξιολόγηση. Βέβαια υπάρχουν και άλλες, σοβαρότερες εκκρεμότητες με τους θεσμούς, αλλά το άνοιγμα της αγοράς φυσικού αερίου βρίσκεται εσχάτως σε πρώτο φόντο.

    Κουίζ

    Ποιος ιδιοκτήτης ισχυρού κατασκευαστικού ομίλου είχε βάλει τον οδηγό του στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας του; Παλαιότερα, γιατί τελευταία το Δ.Σ. έχει μικρύνει ανησυχητικά!



    ΣΧΟΛΙΑ