Πώς μπορεί ένας οίκος κοσμημάτων να ανανεώσει μια εμβληματική συλλογή που αποτελεί θεμέλιο της εμπορικής του επιτυχίας; Στην περίπτωση της Van Cleef & Arpels και της εμβληματικής σειράς κοσμημάτων Alhambra, η απάντηση βρίσκεται στις διακριτικές μεταμορφώσεις. Με νέα ευέλικτα κομμάτια που μπορούν να φορεθούν με πολλούς τρόπους.
Το πρώτο είναι ένα μακρύ κολιέ Magic Alhambra με ένα εξάρτημα που μπορεί να λειτουργήσει είτε ως δεύτερη στρώση του κολιέ είτε ως ξεχωριστό βραχιόλι. Το δεύτερο είναι ένα δαχτυλίδι στο στυλ Vintage Alhambra, με αναστρέψιμη κεφαλή που θα διατίθεται σε δύο εκδοχές: ροζ χρυσό με γκρι φίλντισι ή λευκό χρυσό με χαλκηδόνιο και διαμάντι. Ο ιδιοκτήτης μπορεί να περιστρέψει την κεφαλή και να αναδείξει τη μία ή την άλλη πλευρά, ανάλογα με τη διάθεση.
Αυτή η ευέλικτη φύση των κομματιών αποτελεί επίσης θεμελιώδη αρχή του σχεδιασμού κοσμημάτων της Van Cleef & Arpels ήδη από τα μέσα του 20ού αιώνα, και εκφράζεται χαρακτηριστικά μέσα από το περίφημο κολιέ Zip, το οποίο μπορεί να ανοίγει και να κλείνει γύρω από τον λαιμό όπως το φερμουάρ ενός μπουφάν. Το σχέδιο παραγγέλθηκε αρχικά το 1938 από τη Γουόλις Σίμπσον, Δούκισσα του Ουίνδσορ, όμως δεν κατασκευάστηκε πριν από το 1951. Έκτοτε, παραμένει σήμα κατατεθέν της υψηλής κοσμηματοποιίας του οίκου.
Η συλλογή Alhambra, που περιλαμβάνει δαχτυλίδια, βραχιόλια, ρολόγια και κολιέ, χαρακτηρίζεται από μοτίβα τετράφυλλου τριφυλλιού, περιμετρικά διακοσμημένα με μικρές χάντρες χρυσού. Τα τριφύλλια αυτά μπορεί να είναι από ημιπολύτιμους λίθους, όπως ο μαλαχίτης και το καρνεόλιο, ή να είναι σκαλισμένα από χρυσό ή φίλντισι. Καθώς αυτή η εξαιρετικά δημοφιλής σειρά είναι ζωτικής σημασίας για τον παριζιάνικο οίκο, θέλησα να μιλήσω με τη διευθύνουσα σύμβουλο Catherine Rénier για το πώς γίνονται οι αλλαγές και οι προσθήκες στη συλλογή.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Πώς διατηρείτε μια τόσο αναγνωρίσιμη σειρά όπως η Alhambra φρέσκια και επίκαιρη;
Η Alhambra γεννήθηκε το 1968 και από τότε αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της έκφρασης του οίκου. Ο συμβολισμός της –η τύχη και η θετική στάση απέναντι στη ζωή– υπήρχε στην ταυτότητα της maison ακόμα και πριν από εκείνη την εποχή. Η νέα συλλογή παίζει με την εναλλαγή μεγεθών των μοτίβων, κάτι που ξεκινήσαμε με τη σειρά Magic Alhambra το 2006, αλλά αυτή τη φορά προσθέτουμε τη μετατρεψιμότητα, ένα χαρακτηριστικό που είναι πολύ αγαπητό στη maison — όπου ένα μακρύ κολιέ μπορεί να μεταμορφωθεί σε κοντό κολιέ ή σε βραχιόλι. Είναι η πρώτη φορά που εντάσσουμε αυτή την πτυχή της έμπνευσής μας στη σειρά Alhambra.
Ακόμη και μετά από τόσα χρόνια στον οίκο και παρότι αγαπώ αυτή τη συλλογή, κάθε φορά που βλέπω ένα νέο χρώμα ή μια νέα πέτρα στην Alhambra, αισθάνομαι σαν να πρόκειται για μια ολοκαίνουργια συλλογή. Κάθε προσθήκη της φέρνει μαζί της μια νέα ταυτότητα.
Δεδομένου ότι είναι τόσο σημαντική για τον οίκο, ποιος αποφασίζει ποιες πέτρες θα χρησιμοποιηθούν; Υπάρχει κάποιο «συμβούλιο πολύτιμων λίθων»;
Λοιπόν, το “ανώτατο συμβούλιο” μας είναι οι ειδικοί στους πολύτιμους λίθους. Γιατί το μεγάλο ερώτημα είναι αν η ποιότητα της πέτρας που θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε πληροί τα υψηλά μας πρότυπα και αν υπάρχει επαρκής διαθεσιμότητα. Μερικές φορές υπάρχουν πέτρες και χρώματα που μας αρέσουν τόσο πολύ, ώστε αποφασίζουμε να τα λανσάρουμε, ακόμη κι αν υπάρχουν σε περιορισμένες ποσότητες. Αυτά τα αποκαλούμε “σπάνια υλικά”, γνωρίζοντας ότι ποτέ δεν θα υπάρξει αρκετό απόθεμα για την αγορά, όμως προσθέτουν στην ταυτότητα και την ιστορία της Alhambra. Για παράδειγμα, ο τιρκουάζ και ο λάπις λάζουλι υπάρχουν στη συλλογή εδώ και πολύ καιρό, αλλά πάντα σε πολύ μικρές ποσότητες, επειδή η προσφορά είναι εξαιρετικά περιορισμένη.
Ποιο ποσοστό της δραστηριότητάς σας στα κοσμήματα υψηλής ποιότητας αντιπροσωπεύει η συλλογή Alhambra;
Δεν μπορώ να αποκαλύψω αριθμούς. Φυσικά, πρόκειται για μια εμβληματική συλλογή για τη maison. Όμως, πέρα από τους αριθμούς, είναι κυρίως θέμα ταυτότητας — η συλλογή αυτή είναι εκείνη που έχει συμβάλει αποφασιστικά στη φήμη και την αναγνωρισιμότητα της Van Cleef & Arpels σε ένα ευρύ κοινό. Από τη στιγμή που δημιουργήθηκε, η Alhambra παραμένει ένα σταθερό σήμα κατατεθέν, χάρη στο ύφος της, στο παιχνίδι με τα χρώματα και στο γεγονός ότι ανανεώνεται διαρκώς.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Θα δημιουργούσατε ποτέ δερμάτινα είδη με μοτίβα Alhambra; Ή θα επεκτεινόσασταν σε άλλες κατηγορίες, όπως έκανε η Bulgari με τις τσάντες που έχουν κούμπωμα σε σχήμα φιδιού;
Έχουμε κάνει τέτοια εγχειρήματα στο παρελθόν, αλλά στο τέλος προτιμάμε να μένουμε σε αυτό που γνωρίζουμε καλύτερα. Δηλαδή, είμαστε πραγματικοί κοσμηματοποιοί. Το κάνουμε αυτό εδώ και εκατό χρόνια και έχουμε μάθει ότι η καλύτερη έκφρασή μας βρίσκεται στον τομέα που έχουμε κατακτήσει: τα κοσμήματα και, φυσικά, τα ρολόγια. Δεν έχει νόημα να επεκταθούμε πολύ περισσότερο σε τομείς όπου δεν θα μπορούσαμε να προσθέσουμε αξία μέσα από τη δεξιοτεχνία μας.
Πόσο σημαντικό είναι για εσάς να αναπτύξετε τον τομέα των κοσμημάτων υψηλής ποιότητας πέρα από τη συλλογή Alhambra;
Δεν είναι πιο σημαντικό σήμερα απ’ ό,τι ήταν χθες. Πάντα υπήρξαμε εξαιρετικά δημιουργικοί στην έκφρασή μας. Για εμάς, το να φέρνουμε νέα σύμβολα και νέους τρόπους επανερμηνείας της κληρονομιάς μας είναι αυτό που εμπνέει και κινητοποιεί τους τεχνίτες μας. Φέτος, μόλις αυτόν τον μήνα, παρουσιάσαμε μια νέα συλλογή με το όνομα Flowerlace, με λουλούδια νέου σχεδίου από χρυσό. Προσπαθούμε να διατηρούμε μια συνεχή, αδιάκοπη πηγή έμπνευσης — όχι μόνο στην υψηλή κοσμηματοποιία, αλλά και στα κοσμήματα πολυτελείας γενικότερα. Αυτό είναι το καύσιμο που τροφοδοτεί τη δημιουργικότητά μας.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Διαβάστε επίσης:
Crowning Achievement: Το χαμένο αριστούργημα της Audemars Piguet επιστρέφει στο φως – και ίσως γράψει ιστορία ξανά
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ulrik Fugmann (BNP Paribas Asset Management) στο mononews: Γιατί η ενέργεια είναι «ο τρόπος» να παίξει κάποιος το play του AI
- «Ελευθέρας» σήμερα με τον Αλέξη Τσίπρα στην πορεία προς την… «Ιθάκη» – Το μεγάλο ραντεβού στο Παλλάς
- Νέο συμβόλαιο για την ΤΕΚΑΛ στο Ελληνικό: Έργο 40 εκατ. ευρώ για τα The Cove Residences
- Με τους αγρότες, και ναι και όχι