array(0) {
}
        
    
Menu
0.7%
Τζίρος: 35.19 εκατ.

Στα 677 εκατ. ο τζίρος των Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού

            
The Wiseman

Η έκπληξη της Intrakat και του Εξάρχου, η Ελλάκτωρ και τα νέα έσοδα των 180 εκατ., το ράλι της THEON, η JP Morgan γνώριζε τις κινήσεις Καρώνη και οι γκρίνιες στο Κολλέγιο Αθηνών

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ • 13.02.2024
Γιατί τα λεφτά των Καρνέση ήταν τόσα πολλά και γιατί ο Αιγύπτιος ήταν μέλος ΔΣ, το σκάνδαλο Γκριμάλντι και η σιωπή Στυλιανίδη, ποιοι είναι οι 3 στη shortlist για το Υπερταμείο και τι θα γίνει στην Alpha Bank
ΕΠΟΜΕΝΟ • 15.02.2024
Πού θα γίνει το placement της Πειραιώς, ποιος αγοράζει ΕΛΠΕ, η κ. Φλώρου του ΑΔΜΗΕ, το «πάρθιο βέλος» της ΓΕΚ στη Mytilineos, η άγνωστη κόντρα των Καρνέση και 4 ερωτήματα του mononewsgr

Intrakat: Σοβαροί θεσμικοί

Αγαπητοί αναγνώστες, χθες η είδηση της ημέρας αφορούσε την Intrakat. ΙΝΚΑΤ -0,60% 4,95

Έγιναν εννέα προσυμφωνημένες συναλλαγές στα 4,35 ευρώ έναντι της τρέχουσας τιμής, τα 4,85 ευρώ.

Πρόκειται για το 2,7% του μετοχικού κεφαλαίου, συνολικής αξίας 18,7 εκατ. ευρώ.

Το discount που έγιναν τα πακέτα είναι της τάξης του 10% και πέρασαν, κατά τις πληροφορίες, μέσω της HSBC.

Στους πωλητές, όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, δεν περιλαμβάνεται η WINEX των επιχειρηματιών Εξάρχου Μπάκου, Καϋμενάκη.

Η WINEX κατέχει περίπου το 34,8% των μετοχών της Intrakat.

Oι πληροφορίες αναφέρουν ότι μπήκαν τρία μεγάλα Ευρωπαϊκά θεσμικά  Funds του εξωτερικού.

Για να ξέρετε, από την στιγμή που κάποιο Fund τοποθετεί στην Ελλάδα ποσό άνω των 5 εκατ. ευρώ αυτομάτως θεωρείται σοβαρό.

Η εισηγμένη πλέον έχει κεφαλαιοποίηση 780 εκατ. ευρώ και χθες ανακοινώθηκε η ένταξη της στον δείκτη MSCI Small Cap.

Αυτό που ψυχανεμίζομαι είναι ότι σύντομα θα ακούσουμε επιπλέον νέα, πιθανότατα στη Ρουμανία, ενώ δεν θα εκπλαγώ εάν υπάρξει και στρατηγική συνεργασία στην Ελλάδα!!!

Επί της ουσίας ο ταλαντούχος και ικανός Εξάρχου, μεγαλώνει συνεχώς την Intrakat με «smart» κινήσεις.

Intralot: Στο MSCI

Την ένταξη της Intralot στον δείκτη MSCI Small cap ανακοίνωσε προχθές το βράδυ, η διοίκηση της Morgan Stanley Capital International.

Η εταιρεία του ισχυρού ομίλου Κόκκαλη έχει market cap 740 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα το απόγευμα διακινήθηκε και ένα πακέτο 2.000.000 τεμαχίων στα 1,26 ευρώ, ενώ η μετοχή έκλεισε στα 1,22!!!

Ελλάκτωρ: Τα 180 εκατ. ευρώ και τα σενάρια

Όπως ίσως έχετε πληροφορηθεί, η Αττική οδός ΑΕ αιφνιδιαστικά αποφάσισε να ζητήσει αποζημιώσεις από το ελληνικό δημόσιο, περίπου 200 εκατ. ευρώ.

Για την ακρίβεια η εταιρεία παραχώρησης (στην οποία συμμετέχουν η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ με 65,74%, η ΑΒΑΞ με 24,18%, η ΕΤΕΘ με 10,02% και η EGIS PROJECT με 0,04%) διεκδικεί μέσω της δικαστικής οδού τα χαμένα έσοδα από διόδια για την διετία 2020 -2021, όταν η κυβέρνηση επέβαλλε περιορισμούς στην κίνηση των οχημάτων λόγω κορονοϊού.

Επιπλέον ζητάει 75 εκατ. ευρώ από τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Εάν υποθέσουμε ότι η Αττική οδός δικαιώνεται και στις δυο περιπτώσεις τότε η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (θυγατρική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ) θα βάλει στο ταμείο της το 65% των χρημάτων αυτών, δηλαδή περίπου 180 εκατ. ευρώ.

Τα υπόλοιπα χρήματα, δηλαδή 94 εκατ. ευρώ, θα τα καρπωθεί η ΑΒΑΞ και η ΕΤΕΘ που είναι θυγατρική της.

Εάν προσθέσουμε και τα 700 εκατ. που ήδη υπάρχουν στο ταμείο της τότε η ΕΛΛΑΚΤΩΡ, δυνητικά στο μέλλον, μπορεί να διαθέτει μετρητά τουλάχιστον 880 εκατ. ευρώ.

Επίσης η ΕΛΛΑΚΤΩΡ έχει στην κατοχή της, την ΗΛΕΚΤΩΡ και την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, που διαθέτει πλειοψηφική συμμετοχή στον αυτοκινητόδρομο Μορέας (71,7%), αλλά και σημαντικά ποσοστά (17-23%) στους αυτοκινητοδρόμους Ολυμπία Οδός και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου καθώς και στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.

Ταυτόχρονα είναι ο βασικός μέτοχος της REDS Ακινήτων.

Ας γράψουμε λοιπόν ένα υποθετικό σενάριο, που μου είπε κάποια πηγή, χθες στο εστιατόριο MYLOS που γευματίζαμε.

«Υπάρχουν τουλάχιστον 2 μεγάλοι εισηγμένοι όμιλοι που θα ήθελαν το γεμάτο ταμείο της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, με την προϋπόθεση φυσικά ότι θα γίνει ανταλλαγή μέτοχων.

Υπολόγισε τώρα σε ποιους μεγάλους ομίλους ταιριάζει η ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Και επίσης τι συμφέρει περισσότερο τους νυν μετόχους της, που είναι το family office της Reggeborgh και η Motor Oil.

Να γίνει επιστροφή κεφαλαίου (εφάπαξ) ή να συγχωνευθεί με κάποιον από τους εισηγμένους ομίλους στην Ελλάδα, που αυτομάτως θα τους δώσει σημαντικές μετοχικές υπεραξίες;»

Μετά από αυτή την κουβέντα ήπιαμε μια γουλιά από το κρασί που είχαμε μπροστά μας…

Είναι βέβαιο ότι το μέλλον είναι απρόβλεπτο.

Τζούρος: Επενδύσεις 3 δισ. στα ξενοδοχεία το 2023

Σημαντικές επενδύσεις που εκτιμώνται στα 3 δισ. ευρώ πραγματοποιήθηκαν στον ξενοδοχειακό κλάδο το 2023, έτος κατά το οποίο συνεχίστηκε η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδα, όπως και η ανοδική πορεία των μεγεθών του κλάδου.

Αυτό τόνισε ο Θοδωρής Τζούρος, Ανώτερος Γενικός Διευθυντής, Chief Corporate & Investment Banking της Τράπεζας Πειραιώς, σε συνέδριο που έγινε τις προηγούμενες ημέρες.

Οι ελληνικές τράπεζες έχουν αναλάβει το μεγάλο μέρος χρηματοδότησης των επιχειρήσεων του τουρισμού, έχοντας χαρτοφυλάκιο της τάξης των 10 δισ. ευρώ που προσεγγίζει το 14% των συνολικών χορηγήσεων τους.

Theon: Ράλι

Προ ημερών σας ενημέρωσα για την εισαγωγή της Theon International στο χρηματιστήριο Euronext του  Άμστερνταμ.

Σήμερα λοιπόν θα σας πληροφορήσω ότι η μετοχή της εταιρείας ήδη έχει πραγματοποιήσει ράλι και έχει φτάσει στα 11,55 ευρώ από 10,00 ευρώ που ήταν η τιμή εισαγωγής της.

Η εταιρεία πλέον έχει κεφαλαιοποίηση 808 εκατ. ευρώ, ενώ το Free float ανέρχεται στο 21,26%

Επικεφαλής της εταιρείας είναι ο Κρίστιαν Χατζημηνάς.

H JP Morgan γνώριζε τις κινήσεις του Χάρη Καρώνη για την ΑΜΚ στη Viva Wallet

Η πρόταση για την Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου στη Viva Wallet κατά 400 εκατ. ευρώ μπορεί να αιφνιδίασε την Τράπεζα της Ελλάδος όχι όμως και την JP Morgan, η οποία κατέχει το 49% των μετοχών της.

Σας ενημερώνω, λοιπόν, ότι η αμερικανική τράπεζα, η οποία απ΄ό,τι λέγεται δεν διάγει βίον ανέφελον  με την διοίκηση της Viva Wallet, είχε ενημερωθεί εγκαίρως για τη σχεδιαζόμενη ΑΜΚ.

Επειδή όμως δεν είναι ….«Αμερικανάκια», δεν πρόκειται να ανοίξουν τα χαρτιά τους για το τι πρόκειται να πράξουν, δηλαδή αν θα συμμετάσχουν στην ΑΜΚ ή όχι, «πριν αποσαφηνιστούν κρίσιμες παράμετροι.»

Όπως αντιλαμβάνεστε η φράση χρήζει αποκρυπτογράφησης και ο Wiseman δεν διαθέτει τέτοιες ικανότητες, όποτε ας το αφήσουμε προς το παρόν στην άκρη.

Πάντως ακόμη και αν προχωρήσει η ΑΜΚ και η JP Morgan δεν συμμετάσχει σε αυτή δεν αλλάζει σημαντικά η θέση των βασικών μετόχων.

Σε αδρές γραμμές – παρόλο που  η πρόσκληση δεν διευκρινίζει αν η αύξηση κεφαλαίου διενεργηθεί με δικαίωμα προτίμησης υπέρ των παλαιών μετόχων ή με μερική/ολική κατάργηση – αν η πλευρά Καρώνη  καλύψει το σύνολο της ΑΜΚ θα αυξήσει το ποσοστό της από το 51% που είναι σήμερα περίπου στο 57%, ενώ το ποσοστό της JP Morgan θα υποχωρήσει από το 49% στο 44%.

Προς ώρας στην εξίσωση δεν μπαίνει το δάνειο των 100 εκατ. ευρώ που επιδιώκει να λάβει η εταιρεία, που θα χορηγηθεί από τρίτα πιστωτικά ιδρύματα που δεν σχετίζονται με τους μετόχους ή τις συνδεδεμένες με αυτούς επιχειρήσεις, για την ολοκλήρωση του, και το οποίο αν δεν είναι μετατρέψιμο δεν μπορεί να επηρεάσει τους μετοχικούς συσχετισμούς.

Όσον αφορά τώρα τους σκοπούς της ΑΜΚ, η εταιρεία μπορεί να διαθέτει υψηλούς κεφαλαιακούς δείκτες, δεν πρέπει όμως να μας διαφεύγει ότι αυτοί διαβρώνονται εξαιτίας των ζημιών που εμφανίζει.

Ενδεικτικά στη χρήση 2022 εμφάνιζε ζημιές προ φόρων 26,6 εκατ. ευρώ.

Πάντως, έτσι όπως εξελίσσεται το πολυδιαφημισμένο deal JP Morgan – Viva Walllet, προβλέπω η συνέχεια να είναι συναρπαστική …. επί της οθόνης.

Η Bank of America αποφασίζει για τις αναδόχους στο placement της Τράπεζας Πειραιώς

Μια που σήμερα είναι η ημέρα της Τράπεζας Πειραιώς, καθώς ο CEO της Τράπεζας Χρήστος Μεγάλου θα ανακοινώσει τα κέρδη της περασμένης χρονιάς και τους αναθεωρημένους στόχους (σας είχα ενημερώσει πριν από ημέρες σχετικώς), εμένα το μυαλό θέλοντας και μη, πήγε στο placement που θα γίνει στις 4 ως 6 Μαρτίου.

Βέβαια δεν είναι μόνο η σκέψη του Wiseman πρωθύστερη, καθώς σε όλα τα (μεγάλα) Χρηματιστηριακά η συμμετοχή τους στο placement επισκιάζει κάθε άλλη συζήτηση.

Όπως αντιλαμβάνεστε οι προμήθειες που θα μοιραστούν – για όσους δεν θα συμμετάσχουν pro bono  – δεν είναι αμελητέες.

Αναμενόμενο είναι λοιπόν ενώπιον μίας τέτοιας κατάστασης να ασκούνται πιέσεις πανταχόθεν και να έχουμε και «υπόγεια τζαρτζαρίσματα» μεταξύ Χρηματιστών.

Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων λοιπόν απ΄ό,τι μαθαίνω, το έργο της επιλογής το έχει αναλάβει η Bank of America (BofA) η οποία λειτουργεί ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος για το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ).

Επομένως ο επικεφαλής του ΤΧΣ Ηλίας Ξηρουχάκης «νίπτει τας χείρας» του για τις όποιες επιλογές γίνουν.

 

Ο Πέτρος Παππάς είναι αισιόδοξος για  την απορρόφηση της Eagle Bulk

Δεν ξέρω αν στηρίζεται στο ένστικτο του ή διαθέτει πληροφόρηση, αλλά από τις δηλώσεις που έχει κάνει ο Πέτρος Παππάς συμπεραίνω ότι αισιοδοξεί για την τελική έκβαση της εξαγοράς της Eagle Bulk.

O κύβος ερρίφθη, και  ο χρόνος αρχίζει πλέον να κυλάει αντίστροφα, καθώς οι μέτοχοι της Eagle Bulk θα κληθούν στις 5 Απριλίου να ψηφίσουν για το μέλλον της εταιρείας τους.

Βέβαια το ενδιαφέρον εστιάζεται στο τι θα πράξουν οι δύο μεγαλομέτοχοι της Eagle Bulk δηλαδή ο Γιάννης Κούστας που κατέχει το 16,7% και ο Πέτρος Παναγιωτίδης που του ανήκει το 14,99% του μετοχικού κεφαλαίου.

Ο επικεφαλής της  Star Bulk  εκτιμά  ακράδαντα τα λειτουργικά και οικονομικά οφέλη από τη συνένωση των δύο εταιρειών και τη δημιουργία ενός παγκόσμιου ηγέτη στη ναυτιλία ξηρού χύδην φορτίου.

Η νέα εταιρεία, όπως έχει ανακοινωθεί, θα μετεξελιχθεί στην μεγαλύτερη εισηγμένη στις ΗΠΑ ναυτιλιακή εταιρεία χύδην ξηρού φορτίου με συνδυασμένο στόλο 169 ιδιόκτητων πλοίων σε πλήρως παραδοτέα βάση, το 97% των οποίων είναι εξοπλισμένα με συστήματα καθαρισμού καυσαερίων, που αποτελούνται από πλοία Newcastlemax/Capesize έως Supramax/Ultramax και με παγκόσμια παρουσία στην αγορά.

Χθες, η κεφαλαιοποίηση της Eagle διαμορφώθηκε στα 555,60 εκατ. δολάρια, ενώ η μετοχή έκλεισε στα 55,94 δολάρια.

Να υπενθυμίσουμε ότι η κατώτερη τιμή στο τελευταίο 12μηνο ήταν 39,15 δολάρια.

Από την άλλη, η κεφαλαιοποίηση της Star Bulk, ανήλθε στα 2,05 δισ. δολάρια και η μετοχή έκλεισε στα 21,86 δολάρια και η κατώτερη του 12μήνου ήταν 16,52 δολάρια.

Να θυμίσουμε ότι στις 11 Δεκεμβρίου 2023 οι δύο ναυτιλιακές υπέγραψαν συμφωνία για τη συγχώνευση τους, η οποία εγκρίθηκε ομόφωνα από τα διοικητικά τους συμβούλια.

Η εταιρεία Eagle Bulk διαχειρίζεται σήμερα ένα στόλο 52 bulk carriers, ultramax και supramax, με συνολική χωρητικότητα 3,2 εκατ. dwt και με μέσο όρο ηλικίας κάτω των 19,8 έτη.

Επέστρεψε στην Τράπεζα Αττικής η Omega

Mετά από «σαράντα κύματα» επέστρεψε τελικώς στην Τράπεζα Αττικής το πακέτο των κόκκινων δανείων Omega.

To πακέτο είχε μεταβιβαστεί όπως θα θυμάστε στην «αμαρτωλή» Θεά Άρτεμις.

Πλέον τη διαχείριση του χαρτοφυλακίου ανέλαβαν ενεργώντας για διαφορετικά τμήματα αυτού η κάθε μία, οι εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις Cepal Hellas, και doValue Greece.

Η συναλλαγή αυτή δεν έχει επίπτωση στην κεφαλαιακή θέση της Τράπεζας.

Πλέον η CEO της Τράπεζας Ελένη Βρεττού μπορεί να προχωρήσει στο επόμενο βήμα που αφορά στην ένταξη του πακέτου των κόκκινων δανείων στον Ηρακλή.

Ξεκινούν τα δρομολόγια των νέων πράσινων λεωφορείων

Εξελίξεις μαθαίνω ότι θα έχουμε σε δύο μεγάλους διαγωνισμούς του υπουργείου υποδομών και μεταφορών που αφορούν τις αστικές συγκοινωνίες.

Όπως μου μεταφέρουν φίλοι της στήλης που διαθέτουν μία  καλή εικόνα των διαγωνισμών για την απόκτηση νέων λεωφορείων και τα δρομολόγια του ΟΑΣΑ, σήμερα  αναμένεται να κηρυχθεί ως προσωρινός ανάδοχος η κοινοπραξία των έξι ΚΤΕΛ και των τουριστικών γραφείων Panolympia και Maroulis travel για την κάλυψη 63 λεωφορειακών γραμμών στην Αττική, ενώ μέχρι τα τέλη της εβδομάδας θα έχει καταφτάσει στην Ελλάδα το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο της Yutong.

Όσον αφορά τις 63 λεωφορειακές γραμμές πρόκειται για έναν μεγάλο διαγωνισμό του ΟΑΣΑ αξίας 400 εκατ. ευρώ, ο οποίος προκηρύχθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο.

Εφόσον ανακηρυχθεί σήμερα η κοινοπραξία των ΚΤΕΛ Κορίνθου, Άργους, Θήβας, Χανίων, Σαλαμίνας και Μαγνησίας μαζί με τα δύο τουριστικά γραφεία, τότε είναι αρκετά πιθανό να οδεύσει η σχετική σύμβαση προς το Ελεγκτικό Συνέδριο έως τα τέλη του μήνα.

Για τον έτερο διαγωνισμό για τα πράσινα λεωφορεία, έχω να σας αναφέρω ότι η Yutong με επίσημο αντιπρόσωπο στη χώρα μας τον Όμιλο Κοπελούζου, έχει υπογράψει την πρώτη σύμβαση για την προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων από τον περασμένο Οκτώβριο.

Το πρώτο από αυτά θα καταφτάσει στη χώρα μας μέχρι το τέλος της εβδομάδας, ενώ την επόμενη αναμένεται να ξεκινήσει τα δοκιμαστικά του δρομολόγια παρουσία του υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σταϊκούρα.

Συζητούνται οι ενστάσεις των Mytilineos και Elpedison για τις μπαταρίες αποθήκευσης…

Σας γράφαμε πολύ πρόσφατα ότι από τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για standalone μπαταρίες για σταθμό αποθήκευσης 15 Μεγαβάτ, «κόπηκε» η Elpedison.

Η εταιρία κατέθεσε πλήρη φάκελο αλλά έπεσε πάνω σε «σύγκρουση συμφερόντων», σε …conflict που λέμε σε απλά Ελληνικά, αφού συμμετείχε στον ίδιο  διαγωνισμό και πέρασε πανηγυρικά η «HelleniQ Renewables» που ανήκει στη μητρική HelleniQ Energy.

Ο μάνατζερ της εταιρίας Νικόλας Ζαχαριάδης κατέθεσε ένσταση σε Δαγούμα-Φούρλαρη της ΡΑΑΕΥ που εξετάζεται τάχιστα για να προχωρήσει ο διαγωνισμός.

Επίσης εξετάζεται και η ένσταση της θυγατρικής της Mytilineos με την επωνυμία «Αέναος Συσσωρευτές» που κόπηκε για τυπικές και όχι ουσιαστικές ελλείψεις στα δικαιολογητικά της.

Επί τη ευκαιρία, οι πληροφορίες λένε πως η χαμηλότερη προσφορά στον 2ο διαγωνισμό για σταθμούς αποθήκευσης ήταν στα επίπεδα των 44.000 ευρώ ανά Μεγαβάτ ανά έτος, άρα θα εγκριθούν έργα που έχουν δώσει προσφορά μέχρι τα επίπεδα των 50.000 ευρώ ανά Μεγαβάτ ανά έτος.

Συνεπώς θα περάσουν πάνω από 10 εταιρίες για να μοιραστούν 288 Μεγαβάτ αποθήκευσης που στο μέλλον θα τους αποδώσουν πολύ καλά χρήματα.

Το έχουμε ξαναγράψει: οι μπαταρίες αποθήκευσης ή standalone όπως τις λένε, έχουν ενεργειακό και κερδοφόρο μέλλον.

Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και Ξιφαράς (ΔΕΠΑ Εμπορίας) αποφασίζουν για την πρώτη θερμοηλεκτρική μονάδα στην Αλβανία…

Πολύ σύντομα θα δούμε την  τελική επενδυτική απόφαση για την πρώτη θερμική μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην Αλβανία, με τη συμμετοχή της ΔΕΠΑ Εμπορίας (διευθύνων σύμβουλος Κώστας Ξιφαράς) κατά 35% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας FIER THERMOELECTRIC.

Η FIER  ιδρύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2022 από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του Γιώργου Περιστέρη και την αλβανική GENER2, με συμμετοχή 70% και 30% αντίστοιχα, για τον σκοπό αυτό.

Πρόκειται για μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο, ισχύος 174 MW, η οποία θα «χτιστεί» στο Relievi Roskovec της Αλβανίας.

Στο πλαίσιο της συμμετοχής της στο έργο, ο Κώστας Ξιφαράς της  ΔΕΠΑ Εμπορίας έχει υπογράψει από πέρυσι το καλοκαίρι, σύμβαση για την παροχή φυσικού αερίου στη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής για επτά χρόνια.

 

Αλλά και στη Σερβία μπήκε  ο Ξιφαράς (ΔΕΠΑ Εμπορίας)…

Τη  συνεργασία ΔΕΠΑ Εμπορίας με την κρατική σερβική εταιρεία Serbijagas, προανήγγειλε από το Βελιγράδι ο κος  Ξιφαράς της ΔΕΠΑ Εμπορίας, που βρέθηκε στη Σερβική πρωτεύουσα συνοδεύοντας τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Οι  δύο εταιρείες έχουν υπογράψει μνημόνιο  συνεργασίας (MOU)  τον Σεπτέμβριο του 2023, με στόχο τη χρήση των υποδομών LNG στη Ρεβυθούσα και στο FSRU Αλεξανδρούπολης αλλά και τις κοινές προμήθειες LNG.

Σημαντικό επίσης είναι ότι μετά την ολοκλήρωση της διασύνδεσης της Σερβίας με τη Βουλγαρία στα τέλη του περασμένου έτους, η Σερβία συνδέθηκε με πηγές φυσικού αερίου από την περιοχή της Κασπίας και τον τερματικό σταθμό LNG στο ελληνικό λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, στον οποίο η ΔΕΠΑ Εμπορίας είναι βασικός παίκτης.

Ποιος πληρώνει τα «φέσια» στο ρεύμα; Μα φυσικά εμείς οι συνεπείς καταναλωτές…

«Ξένα προβλήματα, δικά μου βάσανα…» έλεγαν οι παλιοί, με μία μικρή παραλλαγή στη δεύτερη λέξη για ευνόητους λόγους.

Γιατί θυμήθηκα το σοφό ελληνικό γνωμικό;

Διότι έμαθα από καλό φίλο στη ΡΑΑΕΥ ότι τα «φέσια» στρατηγικών κακοπληρωτών προς τους προμηθευτές ρεύματος  ξεπέρασαν πλέον τα 400 εκατομμύρια!

Τα χρήματα αυτά χάνονται από δύο λόγους:  τον λεγόμενο «ενεργειακό τουρισμό», όπου χιλιάδες μπαταξήδες αλλάζουν εταιρία και δεν πληρώνουν τις προηγούμενες οφειλές, και το περιβόητο «καταφύγιο της καθολικής υπηρεσίας», όπου όποιος δεν έχει πάροχο, εντάσσεται υποχρεωτικά σε αυτήν.

Όμως η «καθολική υπηρεσία» δεν κόβει σε κανένα το ρεύμα, οπότε όλο και περισσότεροι κακοπληρωτές καταφεύγουν εκεί, ασχέτως εάν έχουν ή όχι να πληρώσουν.

Ποιος πληρώνει αυτά τα…400 εκατομμύρια «σπασμένα»;

Μα φυσικά εμείς οι συνεπείς καταναλωτές.

Από τη ΡΑΑΕΥ μου λένε ότι εφόσον περιοριστούν δραστικά οι στρατηγικοί κακοπληρωτές  και οι υπαίτιοι των χιλιάδων ρευματοκλοπών, τότε  η  λιανική τιμή του ρεύματος θα μειωθεί κατά 1,5 – 2 λεπτά την κιλοβατώρα.

Συμπέρασμα: φίλτατε ΥΠΕΝ Θόδωρε Σκυλακάκη, ιδού «πεδίον δόξης λαμπρόν» ώστε να μην ακούς μετά τις γκρίνιες και τα παράπονα με το αγροτικό ρεύμα.

Ξέρεις εσύ από πού προέρχονται τα σχετικά «καρφώματα»…

 

Κολλέγιο Αθηνών: «Τσούζουν» οι αυξήσεις στα δίδακτρα 

Δυσαρέσκεια προκάλεσε σε γονείς η νέα ενημέρωση από τον Διευθυντή/President του Κολλεγίου Αθηνών για αυξήσεις στα δίδακτρα.

Αν και στην επιστολή του ο κ. Σπύρος Πολλάλης, ο οποίος μετράει λίγους μήνες στη θέση αυτή, αναφέρθηκε σε αυξήσεις που μεσοσταθμικά φτάνουν το 4%, κάποιοι γονείς παραπονέθηκαν ότι για δεύτερη συνεχή χρονιά τα δίδακτρα αλλάζουν με την αύξηση σωρευτικά σε κάποιες τάξεις να αγγίζει το 21%.

Όπως μου ανέφεραν πάντως οι πηγές μου από το Κολέγιο,  αφού μου υπενθύμισαν βέβαια ότι  πρόκειται για έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό,  οι αυξήσεις αυτές ήταν αναπόφευκτες, καθώς σε αντίθετη περίπτωση τίθεται θέμα επιβίωσης για το κορυφαίο εκπαιδευτήριο.

Ένας από τους βασικούς λόγους;

Η αύξηση του κατώτατου μισθού και το ξεπάγωμα των τριετιών.

Σε ένα ίδρυμα το οποίο μετράει 1.000 εργαζόμενους, εκ των οποίων πολλούς διοικητικούς υπαλλήλους, το κόστος της μισθοδοσίας έχει αυξηθεί κατακόρυφα.

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στα 677 εκατ. ο τζίρος των Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού
Πάνος Ξενοκώστας: Υιοθετούμε καινοτόμες τεχνολογίες
Γ. Πιτσιλής: Πολλαπλά τα οφέλη της ενοποίησης φορολογικών και τελωνειακών υπηρεσιών
Δωρεά πομποδεκτών στο Λιμεναρχείο Μυκόνου
Ανδρουλάκης: Το ΠΑΣΟΚ στον προϋπολογισμό προτίθεται να υπερψηφίσει ό,τι κρίνει θετικό
Στο προεδρικό μέγαρο των Ηλυσίων ο Μπαρνιέ για να υποβάλει την παραίτηση της κυβέρνησής του στον Μακρόν
Χρυσός: Διατηρεί τη λάμψη του σύμφωνα με την Macquarie – Πιθανό νέο ρεκόρ το 2025
Παπαθανάσης: Οι ευρωπαϊκοί πόροι μοχλός ανάπτυξης της Δυτικής Μακεδονίας – Δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας
Όμιλος ΔΕΗ: Οδηγεί την ενεργειακή μετάβαση
UBS: Οι θέσεις των ξένων επενδυτών στις ελληνικές τράπεζες