• Οικονομία & Επιχειρήσεις

    Προϊόντα ΠΟΠ: «Συνωστισμός» από Έλληνες παραγωγούς για τα ευρωπαϊκά κονδύλια

    προϊόντα ΠΟΠ


    Διέξοδο στα ευρωπαϊκά προγράμματα προβολής και προώθησης αναζητούν ολοένα και περισσότερες εταιρείες που παράγουν προϊόντα ΠΟΠ.

    Με την τραπεζική χρηματοδότηση να υπολείπεται των αναγκών της αγοράς, οι Έλληνες εξαγωγείς στρέφονται στα κονδύλια της ΕΕ, προκειμένου να κάνουν γνωστά τα προϊόντα τους στις διεθνείς αγορές, αφού ακόμη και σήμερα τα περισσότερα με εξαίρεση την φέτα και τις ελιές είναι άγνωστα στους ξένους καταναλωτές.

    Σύμφωνα με την προϊστάμενη του Τμήματος προώθησης και προβολής των προϊόντων του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, Ελένη Κολοκοτρώνη, ο αριθμός των Ελλήνων παραγωγών που επιδιώκουν να αξιοποιήσουν τους ευρωπαϊκούς πόρους αυξάνεται εντυπωσιακά τα τελευταία χρόνια.

    Είναι ενδεικτικό πως ο αριθμός των προτάσεων που κατατέθηκαν από την Ελλάδα το 2017, ήταν ο δεύτερος μεγαλύτερος στην Ευρώπη (!), μεγαλύτερος και από την Γαλλία που ήταν στην τρίτη θέση. Οι περισσότερες προτάσεις κατατέθηκαν από την Ιταλία.

    Ανάλογος και μεγαλύτερος αριθμός προτάσεων εκτιμάται πως θα κατατεθούν τα επόμενα χρόνια, παρά τα αυστηρά κριτήρια και τις προϋποθέσεις που προβλέπονται.

    Σύμφωνα με τον κ. Αθανάσιο Ταμπαρόπουλο, Γενικό Διευθυντή της Novacert και εκ των επικεφαλής της πρωτοβουλίας Authentico στην οποία συμμετέχουν πέντε εταιρείες, η στροφή στα ευρωπαϊκά προγράμματα προβολής οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αποτελεσματικότητά τους.

    Όπως λέει ο ίδιος, οι εξαγωγικές επιδόσεις των αγροδιατροφικών προϊόντων αυξάνονται σταθερά τα τελευταία χρόνια σε όλες τις χώρες, με εξαίρεση κάποιες περιοχές όπως η Ρωσία που της επεβλήθη εμπάργκο και στην Ουκρανία που ήρθε σε πολεμική σύρραξη με την Ρωσία.

    Είναι επίσης ενδεικτικό ότι η αξία των αγροτικών προϊόντων στο σύνολο των ελληνικών εξαγωγών ανήλθε από το 19,1% το 2014 στο 24,4% το 2016.

    Ανάγκη για συνέργειες

    «Κλειδί» για να εγκριθούν περισσότερες ελληνικές προτάσεις στο μέλλον και να πάρουν την χρηματοδότηση που ζητούν είναι η συμμετοχή πολλών παραγωγών μαζί.

    Όσο περισσότεροι ενωθούν, τόσο μεγαλύτερη τύχη έχουν να λάβουν το πράσινο φως από την ΕΕ. Προς αυτή την κατεύθυνση, πιέζει και το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, το οποίο εξακολουθεί να αντιμετωπίζει την απροθυμία αρκετών να συνεργαστούν.

    Είναι χαρακτηριστικά πως οι εταιρείες της πρωτοβουλίας Authentico, παρ’ ότι ήταν οι περισσότερες από την Μυτιλήνη δεν είχαν καμία επαφή μεταξύ τους προτού συνεργαστούν σε αυτό το ευρωπαϊκό πρόγραμμα προβολής.

    Αύξηση κονδυλίων

    Η συγκυρία πάντως είναι θετική. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αποφασίσει να αυξήσει σημαντικά τα κονδύλια που θα διαθέσει για την προβολή των προϊόντων ΠΟΠ και ΠΓΕ τα επόμενα χρόνια.

    Συγκεκριμένα από 61 εκατ. ευρώ που ήταν το 2013 και 142 εκατ. ευρώ το 2017, αναμένεται να διαθέσει 188,5 εκατ. ευρώ το 2018 και τα 200 εκατ. ευρώ το 2019.

    «Είναι ίσως τα μοναδικά κονδύλια στην ΕΕ που αυξάνονται, σε αντίθεση με τις περικοπές που παρατηρούνται στα υπόλοιπα», σημείωσε ο επικεφαλής της Novacert σε συνέντευξη τύπου για την παρουσίαση του Authentico.

    Να σημειωθεί πως στο τριετές ευρωπαϊκό πρόγραμμα Authentico, το οποίο ξεκίνησε το 2015 με στόχο την προώθηση 7 ελληνικών προϊόντων στις αγορές του Βελγίου, της Γερμανίας αλλά και της Ελλάδας συμμετείχαν οι εξής εταιρείες: «ΛΕΣΒΙΓΑΛ» – ΑΦΟΙ Δ. ΡΟΔΟΥ Ο.Ε., ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΗ ΛΕΣΒΟΥ Α.Β.Ε.Ε., ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΜΑΝΤΑΜΑΔΟΣ, ΕΝΩΣΗΣ ΑΓΡΟΤΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΕΝΩΝ (ΕΑΣ) ΚΑΒΑΛΑΣ, Α.Α.Ο.Σ ΒΑΕΝΙ ΝΑΟΥΣΑ.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: O Νίκος Ανδρουλάκης προειδοποιεί μέσω του mononews: Προσέξτε την Τουρκία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αλέξης Τσίπρας: Όλο το παρασκήνιο από την αιφνιδιαστική του παρέμβαση στη Βουλή

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Προβάδισμα 11,2 μονάδων για τη ΝΔ σε νέα δημοσκόπηση – Ποιον θεωρούν οι πολίτες χειρότερο υπουργό



    ΣΧΟΛΙΑ