• Business

    Ξεκινά ο ανταγωνιστικός διάλογος για κτιριακό ΣΔΙΤ 148 εκατ. ευρώ που διεκδικούν οι μεγάλοι όμιλοι

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Δημήτρης Κοπελούζος (Όμιλος Κοπελούζου)


    Έτοιμος να εισέλθει στο επόμενο στάδιο είναι ο διαγωνισμός για κτιριακό ΣΔΙΤ προϋπολογισμού 148 εκατ. ευρώ του Υπουργείου Υποδομών. Πρόκειται για το έργο της κατασκευής και ανέγερσης των δικαστικών μεγάρων στη Βόρεια Ελλάδα που διεκδικούν οι μεγάλοι εγχώριοι Όμιλοι, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat, Mytilineos και Κοπελούζος.

    Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση στη Διαύγεια και υπογράφεται από τον Υπουργό Υποδομών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, το Υπουργείο έδωσε το πράσινο φως και στα πέντε ενδιαφερόμενα σχήματα ώστε να εισέλθουν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού.

    Αυτό είναι το στάδιο Β1 κατά τη διάρκεια του οποίου, οι επίδοξοι μνηστήρες θα διαπραγματευτούν με την αναθέτουσα αρχή του έργου, που είναι η Διεύθυνση Κτιριακών Υποδομών (Δ21), για το τελικό τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο του έργου.

    Πηγές με πολύ καλή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας επισημαίνουν στο mononews, ότι το στάδιο αυτό θα έχει ολοκληρωθεί εντός του Α’ Τριμήνου του 2023. Το αμέσως επόμενο βήμα είναι η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών που αναμένεται εντός του 2023, ενώ είναι εφικτό το ενδεχόμενο η σχετική υπογραφή να πέσει εντός του ίδιου έτους, εφόσον ο διαγωνισμός δεν κολλήσει στο στάδιο των προδικαστικών προσφυγών.

    Εκτός, όμως, από τον διαγωνισμό για τα δικαστικά μέγαρα στη Βόρεια Ελλάδα, το Υπουργείο προχωράει τις διαδικασίες και για τα αντίστοιχα ΣΔΙΤ στην Κεντρική Ελλάδα και την Κρήτη. Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός για τα δικαστήρια στην Κεντρική Ελλάδα προκηρύχθηκε πριν από ένα μήνα, ενώ για το ΣΔΙΤ Κρήτης υπάρχουν κάποιες εκκρεμότητες που πρέπει να κλείσουν.

    Ο διαγωνισμός για και οι μνηστήρες

    Αναλυτικότερα, το υπό δημοπράτηση έργο αφορά στην κατασκευή τεσσάρων νέων δικαστικών μονάδων στην Έδεσσα, τις Σέρρες και το Κιλκίς, ενώ θα ανακατασκευαστούν τα δικαστήρια στη Θεσσαλονίκη.

    Στην αφετηρία της διεκδίκησης του έργου συνολικού εκτιμώμενου κόστους βρίσκονται τα εξής σχήματα:

    • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
    • Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις)
    • ΑΒΑΞ
    • Intrakat-Όμιλος Κοπελούζου (REDEX)
    • Mytilineos-ΑΤΕΣΕ

    Σημειώνεται πως το ενδιαφέρον τους είχαν εκδηλώσει η Μηχανική Α.Ε. και η Κοινοπραξία της ΤΕΚΑΛ με τη λιβανέζικη JCC (Al-Jihad for Commerce and Contracting), οι οποίες ωστόσο έμειναν «μετεξεταστέες» από την Α΄ Φάση του διαγωνισμού.

    Εφόσον οι υπογραφές για το έργο πέσουν εντός του 2023, τότε η κατασκευή και η ανακατασκευή των δικαστικών μεγάρων αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί από τα μέσα του 2025 έως τις αρχές του 2026, ενώ θα ακολουθήσει μία περίοδος 27 ετών για τη συντήρηση των κτιρίων.

    Τα ΣΔΙΤ σε Κεντρική Ελλάδα και Κρήτη

    Όσον αφορά το ΣΔΙΤ για την Κεντρική Ελλάδα, το οποίο και προχωράει με πιο γρήγορους ρυθμούς συγκριτικά με το έτερο project στην Κρήτη, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι στα τέλη του ερχόμενου Ιανουαρίου θα γνωρίζουμε ποιοι είναι επίδοξοι μνηστήρες.

    Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός για τα δικαστήρια της Κεντρικής Ελλάδας προκηρύχθηκε στα μέσα του περασμένου Νοεμβρίου και αφορά στην κατασκευή δύο δικαστικών μεγάρων στη Λάρισα και τον Βόλο και  την ανακατασκευή τριών δικαστηρίων στη Λάρισα, τα Τρίκαλα και την Καρδίτσα. Σύμφωνα με πληροφορίες είναι εφικτό να γνωρίζουμε τους αναδόχους εντός του 2023, ενώ η εκκίνηση των έργων αναμένεται μέσα στο 2024.

    Σε πιο πρώιμο στάδιο βρίσκεται ο αντίστοιχος διαγωνισμός για τα τρία δικαστικά μέγαρα στην Κρήτη (Ρέθυμνο, Χανιά, Ηράκλειο) και το Υπουργείο βρίσκεται στο στάδιο της προετοιμασίας της εκπόνησης των τευχών πρόσκλησης για την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Επίσης, εκκρεμεί και το ιδιοκτησιακό της έκτασης για την ανέγερση των μεγάρων Χανίων, και η αναθέτουσα αρχή διερευνά το ζήτημα.

    Διαβάστε επίσης

    Προκήρυξη διαγωνισμού ΣΔΙΤ Δικαστικών Μεγάρων Κεντρικής Ελλάδας

    Υπουργείο Υποδομών: Ανεβάζει ταχύτητες για κτιριακό ΣΔΙΤ 148 εκατ. Ευρώ που διεκδικούν οι μεγάλοι Όμιλοι

     



    ΣΧΟΛΙΑ