• Business

    Τι κέρδος αφήνει το πρώτο ρομποτικό σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα

    Ο εμπνευστής και ιδρυτής της εταιρείας, Δημήτρης Καραβασίλης - Τι κέρδος αφήνει το πρώτο ρομποτικό σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα

    Ο εμπνευστής και ιδρυτής της εταιρείας, Δημήτρης Καραβασίλης


    Το πρώτο πλήρως ρομποτικό Physi-Digital κατάστημα μάρκετ στον κόσμο μπαίνει με αξιώσεις στην ελληνική αγορά της μικρής λιανικής.

    Πρόκειται για το i-mall Micro Market στη Νέα Σμύρνη, το πρώτο από τα 80 καταστήματα που στοχεύει να αναπτύξει στα επόμενα τέσσερα χρόνια,  η i-mall Holdings, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό – ήδη υπάρχει ενδιαφέρον για Γαλλία, Ιταλία, Ρουμανία και Γερμανία, η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από το πλήρως αυτοματοποιημένο κατάστημα.

    Ένα κατάστημα χωρίς υπαλλήλους, με 24ωρη λειτουργία, 365 ημέρες τον χρόνο, χωρίς χρήση μετρητών και με χαμηλά λειτουργικά κόστη έχει μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους από τα παραδοσιακά καταστήματα λιανικής.

    Λόγω ακριβώς του χαμηλού λειτουργικού κόστους  αλλά και συμφωνιών που έχουν γίνει με χονδρεμπορικές εταιρείες –έχει γίνει στρατηγική συνεργασία με μεγάλο όμιλο σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιείται και στη χονδρική- το περιθώριο κέρδους είναι της τάξης του 30%. Και αυτό όταν  η υπόλοιπη αγορά δουλεύει με περιθώριο πολύ χαμηλότερο που φτάνει στο 19%.

    Tο μοντέλο ανάπτυξης της εταιρείας βασίζεται τόσο στο franchise όσο και στην δημιουργία και άλλων εταιρικών καταστημάτων. Το κόστος της επένδυσης για τον δικαιοδόχο, αυτόν που θα ανοίξει ένα κατάστημα στην Ελλάδα, είναι 200.000 ευρώ, ενώ υπολογίζεται ότι εντός 3,7 ετών θα έχει κάνει απόσβεση της επένδυσης αυτής. Κι αυτό διότι έχει υπολογισθεί ότι ο ημερήσιος τζίρος του καταστήματος είναι τουλάχιστον 750 ευρώ.

    Πώς λειτουργεί

    Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα κατάστημα που φιλοξενεί αυτόματους πωλητές αλλά σε αντίθεση με αυτούς που ήδη γνωρίζουμε μπορεί να έχει στα ράφια του προϊόντα διαφόρων μεγεθών σε τρεις κατηγορίες.

    Ποτά, σνακ και προϊόντα μάρκετ. Περίπου 3.000 προϊόντα σε ένα κατάστημα 50 τ.μ. με όλες τις πληρωμές να γίνονται ηλεκτρονικά είτε μέσω χρεωστικής και πιστωτικής κάρτας, ηλεκτρονικών πορτοφολιών,  αλλά και χρήσης των imall coins ακόμη και διατακτικών.

    Οι παραγγελίες πραγματοποιούνται διαδραστικά μέσω οθόνης αφής (touchscreen), είτε μέσω του mobile app. Στα προσεχή σχέδια της εταιρείας εντάσσεται η πρωτοπόρα mobile εφαρμογή η οποία θα λανσαριστεί τις επόμενες 15 ημέρες.

    Με ένα QR code το οποίο θα λαμβάνει ο καταναλωτής από το App στο κινητό του ενόσω είναι καθοδόν προς το κατάστημα, θα μπορεί να παραλαμβάνει την παραγγελία του  εύκολα, γρήγορα και κερδίζοντας loyalty πόντους.

    Στρατηγικές συνεργασίας με Skroutz και Panik Records

    Η εταιρεία διατηρεί στρατηγική συνεργασία με τη Skroutz, η οποία θα τοποθετεί lockers για την παραλαβή των προϊόντων που διανέμει από τους πελάτες της.

    Επίσης, η  Panik των Πάρι Κασιδόκωστα και Γιώργου Αρσενάκου συνεργάζεται με το i-mall Micro Market, τόσο μέσα από το Panik TV, όσο και μέσα από τη διοργάνωση διάφορων μουσικών events. Το πρόγραμμα του Panik TV, προβάλλεται επί 24ωρου σε ειδικές οθόνες του i-mall Micro Market.

    Απευθυνόμενος στους δημοσιογράφους, ο εμπνευστής και ιδρυτής της εταιρείας, Δημήτρης Καραβασίλης τόνισε πως η καινοτόμα ιδέα της i-mall Μicro Market προέκυψε μετά από 3,5 χρόνια καταγραφής και αποτύπωσης των καταναλωτικών συνηθειών, τόσο σε Ευρώπη, όσο σε Ασία και ΗΠΑ, από τον όμιλο της DK CONSULTANTS GROUP.

    Target group είναι η Gen Z και Alpha, ηλικιακές ομάδες από 10 έως 25 και στόχος είναι τα καταστήματα να αποτελέσουν σημεία συνάντησης.  Με λίγα λόγια, στόχος μας είναι τα καταστήματά μας, να αποτελέσουν σημεία συνάντησης  περίπου στα πρότυπα των pocket parks που αναδείχτηκαν στην πανδημία.

    Διαβάστε επίσης:

    Γιάννης Μασούτης: Πότε θα λειτουργήσει το πρώτο dark store

    Lamda: Ποιες νέες επενδύσεις μισού δισ. χρηματοδοτεί το πράσινο ομόλογο



    ΣΧΟΛΙΑ