Η  εμπιστοσύνη που δείχνουν τα πιστωτικά ιδρύματα και οι επενδυτές στο πρόσωπο της Σεμίραμις Παληού, αποδεικνύει περίτρανα ότι το  σχέδιο για την εξασφάλιση της πλειοψηφίας των μετοχών της αμερικανικής ναυτιλιακής εταιρείας Genco, από την Diana Shipping, είναι ευφυές, βιώσιμο και κερδοφόρο.

Τα πιστωτικά ιδρύματα,  DNB και Nordea, όπως προκύπτει από τις επίσημες ανακοινώσεις, αξιολόγησαν θετικά και συμφέρουσα την πρόταση της Σεμίραμις Παληού και θα ηγηθούν κοινοπρακτικού σχήματος για την δανειακή διευκόλυνση, συνολικού ύψους 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, προκειμένου να ολοκληρωθεί η εξαγορά.

1

Αυτό το ποσό προορίζεται, σύμφωνα με το επενδυτικό σχέδιο, για την πληρωμή του αντιτίμου των μετοχών και την αναχρηματοδότηση του υπάρχοντος χρέους της Genco.

Η επιτυχία της Σεμίραμις Παληού, να αποκτήσει σε πρώτη φάση το 14,8% των μετοχών της Genco και να σχεδιάσει με επιτυχία την αντεπίθεση της για την εξαγορά της Genco, αποκτά μεγαλύτερη αξία, αν σκεφτούμε ότι ανάλογη προσπάθεια  που επιχειρήθηκε, πριν από δύο χρόνια, από τον  εφοπλιστή Γιώργο Οικονόμου, απέτυχε.

Επίσης, να επισημανθεί ότι η Genco, είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία διαχείρισης φορτηγών πλοίων των ΗΠΑ και η κίνηση αυτή γίνεται σε μια περίοδο που ο Ντόναλντ Τραμπ, επιδιώκει την ενίσχυση της ναυτιλίας της χώρας του.

Επιπλέον να αναφερθεί ότι, η μετοχή της Diana Shipping έκλεισε χθες στο 1,75 δολάρια και η μετοχή της Genco στα 19,10 δολάρια.

Επίσης, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, ότι η κεφαλαιοποίηση της Diana Shipping ανέρχεται στα 202,62 εκατομμύρια δολάρια, ενώ της Genco είναι πλέον στα 823, 35 εκατ. δολάρια.

Φαίνεται παράδοξο που οι τράπεζες  ενέκριναν την επενδυτική πρόταση μιας μικρότερης ναυτιλιακής εταιρείας για την εξαγορά μιας μεγαλύτερης. Η έγκριση του επενδυτικού αυτού πλάνου φαίνεται ότι εδράζεται σε στέρεες εγγυήσεις για την επιτυχία του εγχειρήματος και της αποπληρωμής του υπέρογκου δανεισμού.

Επίσης, να επισημάνουμε ότι η εταιρεία της Σεμίραμις Παληού, έχει 36 πλοία στο νερό και άλλα δύο υπό ναυπήγηση, ενώ η Genco, διαθέτει στόλο 43 φορτηγών πλοίων.

Η πρόταση για την απόκτηση των υπόλοιπων μετοχών της Genco με με 20,60 δολάρια ανά μετοχή εγκρίθηκε ομόφωνα από τη διοίκηση της Diana Shipping. Η Σεμίραμις Παληού δήλωσε ότι η κίνηση αυτή αυξάνει την οικονομία κλίμακος και την ευελιξία του στόλου της Diana.

Επιπλέον να επισημάνουμε ότι η χρηματοδότηση της εξαγοράς, η οποία είναι σε μετρητά, εξασφαλίζεται από μεγάλους χρηματοπιστωτικούς ομίλους και σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες και από ιδιώτες επενδυτές.

Όταν ανακοινώθηκε η πρόταση, η τιμή της μετοχής της Genco (GNK) αυξήθηκε σημαντικά, πάνω από 7% στην αρχή των συναλλαγών. Αυτή η άνοδος αντανακλά την άποψη των μετόχων μειοψηφίας της Genco ότι η προσφερόμενη τιμή των 20,60 δολαρίων ανά μετοχή, είναι ελκυστική, καθώς προσφέρει άμεση ρευστή αξία με premium σε σχέση με την προηγούμενη τιμή διαπραγμάτευσης.

Η τιμή των 20,60 δολαρίων είναι επίσης περίπου σύμφωνη με την Καθαρή Λογιστική Αξία  της Genco, γεγονός που την καθιστά δίκαιη τιμή εξόδου για τους μετόχους, υποστηρίζουν ειδικοί αναλυτές.

Η άλλη επιτυχημένη επιχειρηματική δράση της Παληού

 Η δεύτερη επιχειρηματική πρωτοβουλία της Σεμίραμις Παληού,  η οποία είχε επιτυχή κατάληξη, έγινε μέσω της δεύτερης εισηγμένης εταιρείας της, Ocean Pal. Πρόκειται για μια επένδυση 120 εκατ. δολαρίων στην τεχνητή νοημοσύνη σε συνεργασία με το Ίδρυμα NEAR.

H  OceanPal Inc., της Σεμίραμις Παληού, πριν από λίγες εβδομάδες, ολοκλήρωσε μια συναλλαγή μιας επένδυσης ύψους 120 εκατομμυρίων δολαρίων για την αγορά και πώληση κοινών μετοχών ή/και προχρηματοδοτούμενων δικαιωμάτων αγοράς κοινών μετοχών.

Σήμερα, το ποσό αυτό διαμορφώθηκε στα 133 εκατ. δολάρια.

Η εταιρεία σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τα καθαρά έσοδα της συναλλαγής για να εφαρμόσει μια στρατηγική διαχείρισης ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων μέσω της νέας, εξ ολοκλήρου θυγατρικής της, SovereignAI Services LLC («SovereignAI»), η οποία θα επικεντρωθεί στην αξιοποίηση του Πρωτοκόλλου NEAR, μιας πλατφόρμας blockchain που έχει σχεδιαστεί για περιπτώσεις χρήσης Τεχνητής Νοημοσύνης («AI»).

 Η εστίαση του Πρωτοκόλλου NEAR στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) και την αφαίρεση αλυσίδων ευθυγραμμίζεται με το αυξανόμενο θεσμικό ενδιαφέρον για τον αυτοματισμό, τη συμμόρφωση και την κλιμακωτή υποδομή AI, όπως αποδεικνύεται από τη συνεχή υποστήριξη από κορυφαία επενδυτικά κεφάλαια TradFi και κρυπτονομισμάτων.

Η τεχνογνωσία του NEAR, που επικεντρώνεται στην AI, επιτρέπει στους πράκτορες AI να λειτουργούν ως ανεξάρτητοι οικονομικοί παράγοντες, επιτρέποντάς τους να πραγματοποιούν συναλλαγές, να διαχειρίζονται περιουσιακά στοιχεία και να λαμβάνουν αυτοματοποιημένες αποφάσεις, διατηρώντας παράλληλα το απόρρητο των δεδομένων, τη διακυβέρνηση και τα οικονομικά δικαιώματα των τελικών χρηστών τους.

Η SovereignAI σκοπεύει να δημιουργήσει έσοδα από τις δραστηριότητες υποδομών της συσσωρεύοντας NEAR με στόχο την απόκτηση τουλάχιστον του 10% της προσφοράς token NEAR με την πάροδο του χρόνου. Η SovereignAI αντιπροσωπεύει μια εξέλιξη στο τοπίο των εταιρειών διαχείρισης κεφαλαίων, καθώς ξεπερνά τα παθητικά μοντέλα συσσώρευσης και επικεντρώνεται στην επιτυχή εκτέλεση έναντι των λειτουργικών επιχειρήσεων και των επιχειρήσεων υποδομών, αξιοποιώντας την απόδοση από τον ισολογισμό της για να δημιουργήσει μια καινοτόμο, μοναδική, εμπιστευτική υποδομή τεχνητής νοημοσύνης, βασισμένη στο blockchain.

Η επένδυση του Γ. Οικονόμου στην Genco και στην Ocean Pal

Υπενθυμίζεται ότι η επένδυση του Γιώργου Οικονόμου στην εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή εταιρεία ξηρού χύδην φορτίου Genco Shipping & Trading (GNK) ήταν μια επιθετική κίνηση που οδήγησε σε μια δημόσια διαμάχη με τη διοίκηση της εταιρείας.

Ο Γιώργος Οικονόμου, μέσω του επενδυτικού του οχήματος GK Investor, απέκτησε αρχικά περίπου 5,4% του μετοχικού κεφαλαίου της Genco προς το τέλος του 2023.

Ο Έλληνας εφοπλιστής πρότεινε αλλαγές στη στρατηγική της εταιρείας, ζητώντας, μεταξύ άλλων, την εντατικότερη επαναγορά μετοχών και την τοποθέτηση δικού του υποψηφίου του Robert Pons στο Διοικητικό Συμβούλιο, με σκοπό, όπως υποστήριξε, τη βελτίωση της αξίας για όλους τους μετόχους.

Η διοίκηση της Genco απέρριψε τις προτάσεις του Γιώργου Οικονόμου και αντιδίκησε δημόσια έντονα. Σε επιστολές προς τους μετόχους, κατηγόρησε τον Γ. Οικονόμου ως ανταγωνιστή με ιστορικό «ιδιοτελών πρακτικών» και «καταστροφής αξίας» των μετόχων σε προηγούμενες εταιρείες, ενώ υποστήριξε ότι οι προτάσεις του δεν ήταν προς το συμφέρον όλων των μετόχων.

Τον Μάιο του 2024, ο Γιώργος Οικονόμου απέσυρε τον υποψήφιό του για το διοικητικό συμβούλιο, τερματίζοντας τη διαμάχη. Στη συνέχεια, ρευστοποίησε μεγάλο μέρος της επένδυσής του.

Στη συνέχεια, ο Γ.  Οικονόμου ισχυρίστηκε ότι η κριτική και η παρέμβασή του λειτούργησαν ως «καμπανάκι αφύπνισης» για τη διοίκηση και συνέβαλαν στην άνοδο της τιμής της μετοχής της Genco, αποκομίζοντας κέρδη για τον ίδιο και τους άλλους μετόχους.

Η Genco, από την πλευρά της, απέδωσε την άνοδο της μετοχής στις ευνοϊκές συνθήκες της αγοράς ξηρού χύδην φορτίου και στην δική της στρατηγική υποστηρίζοντας ότι η κίνηση του Γ. Οικονόμου απλώς σπατάλησε χρόνο και πόρους.

Συνοπτικά, επρόκειτο για μια τυπική κίνηση ενεργού μετόχου, η οποία, αν και δεν πέτυχε την είσοδο στο διοικητικό συμβούλιο οδήγησε σε δημόσια αντιπαράθεση και αύξηση της προσοχής στην εταιρεία, με τον Γιώργο Οικονόμου να αποχωρεί αργότερα με κέρδος.

Ωστόσο, ο Γιώργος Οικονόμου, στη συνέχεια,  έκανε επιθετικές επενδύσεις σε δύο άλλες εισηγμένες εταιρείες που συνδέονται στενά με την οικογένεια Παληού και την εταιρεία Diana Shipping.

Ο επόμενος στόχος ήταν η OceanPal , η οποία είναι μια spin-off εταιρεία της Diana Shipping, στην οποία επικεφαλής είναι επίσης η Σεμίραμις Παληού.

Ο Γιώργος Οικονόμου απέκτησε αρχικά μερίδιο άνω του 9% στην OceanPal τον Σεπτέμβριο του 2023, αυξάνοντας το αργότερα σε περισσότερο από 11%.

Η κίνηση του Γ. Οικονόμου είχε χαρακτήρα ακτιβισμού και κερδοσκοπίας. Πρότεινε την αλλαγή των περισσότερων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της OceanPal, υποστηρίζοντας ότι η μετοχή ήταν υποτιμημένη και ότι επεδίωκε να αποκομίσει κρυμμένες υπεραξίες.

Η κίνησή του οδήγησε σε διαμάχη με την Σεμίραμις Παληού, η οποία επίσης ενίσχυσε τη θέση της στην εταιρεία.

Ταυτόχρονα, ο   Γιώργος Οικονόμου εισέβαλε μετοχικά στην Performance Shipping, που ανήκει στην Αλίκη Παληού και στον Ανδρέα Μιχαλόπουλο  αποκτώντας μερίδιο περίπου 9,5% των μετοχών της, επίσης τον Αύγουστο του 2023.

Τότε, ο Γ. Οικονόμου, δήλωσε  ότι οι μετοχές ήταν υποτιμημένες και ότι επιδιώκει την απόκτηση του ελέγχου της εταιρείας μέσω προσφοράς εξαγοράς και δικαστικών ενεργειών.

Η στρατηγική του Γιώργου Οικονόμου ήταν να αποκτήσει μεγάλα μειοψηφικά μερίδια, με ενεργό ρόλο σε συνδεδεμένες εταιρείες της οικογένειας Παληού (OceanPal και Performance Shipping) και σε άλλες εισηγμένες, όπως η Genco και η Seanergy, με την πεποίθηση ότι ήταν υποτιμημένες και με σκοπό να πιέσει για αλλαγές προς όφελος των μετόχων.

Τα κέρδη της Diana  Shipping

Η Diana Shipping Inc, της Σεμίραμις Παληού, κατέγραψε καθαρά κέρδη ύψους 7,2 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρά κέρδη που αποδίδονται στους κοινούς μετόχους ύψους 5,7 εκατομμυρίων δολαρίων για το τρίτο τρίμηνο του 2025.

Αυτά συγκρίνονται  με καθαρά κέρδη 3,7 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρά κέρδη που αποδίδονται στους κοινούς μετόχους ύψους 2,3 εκατομμυρίων δολαρίων για το τρίτο τρίμηνο του 2024.

Τα κέρδη ανά μετοχή για το τρίτο τρίμηνο του 2025 ήταν 0,05 δολάρια, σε σύγκριση με 0,02 δολάρια βασικά και 0,00 δολάρια αραιωμένα το ίδιο τρίμηνο του 2024.

Τα έσοδα από τις χρονοναυλώσεις ανήλθαν σε 51,9 εκατομμύρια δολάρια για το τρίτο τρίμηνο του 2025, σε σύγκριση με 57,5 εκατομμύρια δολάρια για το ίδιο τρίμηνο του 2024.

Η μείωση των εσόδων από χρονοναυλώσεις, σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, οφείλεται κυρίως στην πώληση δύο πλοίων το 2025 και ενός πλοίου τον Σεπτέμβριο του 2024.

Τα καθαρά κέρδη για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2025 ανήλθαν σε 14,7 εκατομμύρια δολάρια και τα καθαρά κέρδη που αποδίδονται στους κοινούς μετόχους ανήλθαν σε 10,4 εκατομμύρια δολάρια.

Αυτό συγκρίνεται με καθαρά κέρδη 3,0 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρή ζημία που αποδίδεται στους κοινούς μετόχους ύψους 1,3 εκατομμυρίων δολαρίων για την ίδια περίοδο το 2024.

Τα έσοδα από χρονοναυλώσεις για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2025 ανήλθαν σε 161,5 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 171,1 εκατομμύρια δολάρια για την ίδια περίοδο το 2024.

Τα κέρδη ανά μετοχή για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2025 ήταν 0,09 δολάρια, σε σύγκριση με ζημία ανά μετοχή 0,01 δολαρίων για την ίδια περίοδο το 2024.

Διαβάστε επίσης

Performance Shipping (Αλίκη Παληού και Ανδρέας Μιχαλόπουλος): Κέρδη 42,4 εκατομμύρια δολάρια στο 9μηνο

Han Chao (Πρόεδρος ΟΛΠ): Συνεχίζουμε με συνέπεια και στρατηγική προσήλωση το έργο της αναβάθμισης του λιμένα Πειραιά

Γιώργος Αλεξανδράτος (ΝΕΕ): Η θάλασσα προσφέρει ευκαιρίες – Μεγάλη καμπάνια για την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα