Σε σημεία πώλησης ηλεκτρικών συσκευών θα μετατρέψει τα 70 εταιρικά καταστήματα ΔΕΗ stores που διαθέτει σε όλη την Ελλάδα η εταιρεία, αξιοποιώντας ακόμη ένα δίκτυο που επεκτείνει και ανανεώνει συστηματικά με ριζικές ανακαινίσεις. Σήμερα τα καταστήματα αυτά κυρίως εξυπηρετούν τους πελάτες της, αλλά σταδιακά θα μετατραπούν σε σημεία προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Προκειμένου να εισέλθει στη λιανική πώληση προϊόντων η ΔΕΗ πρόσθεσε 4 νέους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ) που χθες καταχωρίσθηκαν στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.) και πλέον διαθέτει συνολικά 83 ΚΑΔ. Οι νέοι ΚΑΔ αφορούν είδη θέρμανσης, θερμοσίφωνες, αντλίες θερμότητες, θερμοσυσσωρευτές και ηλεκτρικές οικιακές συσκευές.

1

Ειδικότερα, στη δραστηριότητα της ΔΕΗ προστέθηκαν οι εξής ΚΑΔ: για λιανικό εμπόριο ηλεκτρικών θερμοσιφώνων, λιανικό εμπόριο θερμαντήρων αέρα ή διανεμητών θερμού αέρα από σίδηρο και χάλυβα μη ηλεκτρικών, λιανικό εμπόριο θερμαντήρων νερού στιγμιαίων ή θερμοσυσσώρευσης, μη ηλεκτρικών,  και λιανικό εμπόριο ηλεκτρικών οικιακών συσκευών με αλληλογραφία ή μέσω διαδικτύου.

Ο Κωτσόβολος

Η αλυσίδα καταστημάτων ΔΕΗ  επεκτείνει σε όλη την Ελλάδα μέσω franchise, και για την ανάπτυξη της δραστηριότητας της λιανικής  σε αυτά, όπως ανέφερε η διοίκηση της εταιρείας πριν λίγες ημέρες και στην παρουσίασή της για το επενδυτικό πρόγραμμα της επόμενης τριετίας, θα αξιοποιήσει την τεχνογνωσία της Κωτσόβολος.

Η Κωτσόβολος διαθέτει 95 φυσικά καταστήματα, σε Ελλάδα και Κύπρο, εκ των οποίων τα 27 megastores. Επιπλέον διαθέτει ένα ολοκληρωμένο πανελλαδικό δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας με δικές της αποθήκες, ιδιόκτητο στόλο οχημάτων και ένα μεγάλο δίκτυο συνεργατών για εγκαταστάσεις των συσκευών. Διαθέτει επίσης ένα πολυκαναλικό δίκτυο πωλήσεων που, εκτός από τα φυσικά καταστήματα, περιλαμβάνει call center και ένα επιτυχημένο e-shop (kotsovolos.gr).

Όπως αναφέρει, η ΔΕΗ στην σχετική παρουσίαση, θα αναπτύξει στα  ΔΕΗ stores, corners προϊόντων και υπηρεσιών που θα διαμορφωθούν και θα λειτουργούν από την τεχνογνωσία της Κωτσόβολος, δημιουργώντας ακόμη ένα δίκτυο πώλησης στο πελατολόγιό της.

Στρατηγική της ΔΕΗ είναι να χτίσει τη σχέση της με τους πελάτες της και να επικεντρωθεί στη χαμηλή τάση, δηλαδή στα νοικοκυριά. Η επέκταση στη λιανική μέσω των εταιρικών καταστημάτων της αυξάνει τη δυνατότητα εξασφάλισης  μεγαλύτερων ροών εσόδων από τα 5,5 εκ. πελατών της.   Η είσοδος στις τηλεπικοινωνίες, και με υπηρεσίες φωνής από το 2026, θα δώσει ακόμη μια δυνατότητα στη ΔΕΗ να εδραιώσει τη σχέση της με το πελατολόγιό της, αλλά και να το αυξήσει, ανοίγοντας και την γκάμα των προϊόντων που προσφέρει.

Η πελατοκεντρικότητα, εξάλλου, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι στην καρδιά της στρατηγικής της ΔΕΗ και συμβάλλει στη μείωση της αποχώρησης πελατών (churn) και στη διατήρηση πελατών υψηλής αξίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 2023 η ΔΕΗ αύξησε το μερίδιό της στη χαμηλή τάση κατά 2 Twh και σήμερα κατευθύνει 20 Twh στη χαμηλή τάση (από 18 TWh το 2023), 4 Twh στη μέση τάση και 1 Twh στην υψηλή τάση. Στρατηγική της ΔΕΗ για το 2028 είναι να διατηρήσει στις 20TWh τους πελάτες χαμηλής τάσης και τις 4 TWh στη μέση τάση και να μηδενίσει την παρουσία της στην υψηλή τάση.

Τα σχέδια για τις υπηρεσίες

Τα ΔΕΗ stores όμως μαζί με τα προϊόντα θα προωθούν και υπηρεσίες. Η ΔΕΗ  χτίζει ένα οικοσύστημα υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας (Value Added Services – VAS) που εκτιμά ότι θα προσελκύσει το 46% των πελατών της το 2028 από 26% στο 9μηνο του 2025. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν οι μισοί πελάτες της ΔΕΗ θα χρησιμοποιούν πρόσθετες υπηρεσίες έως το 2028, γεγονός που ενισχύει την κερδοφορία και τη δέσμευση των πελατών.

Τα 5,5 εκ. πελατών της ΔΕΗ στην Ελλάδα, αποτελούν τη βάση για την ανάπτυξή της σε άλλους τομείς και την εξασφάλιση υπεραξιών από την προώθηση και νέων υπηρεσιών. Η ΔΕΗ καταφέρνει να κρατά τους πελάτες με υψηλή κερδοφορία, μειώνοντας τη διαρροή αυτών των  πελατών προς άλλους παρόχους.  Ήδη οι υψηλής αξίας πελάτες εμφανίζουν τη χαμηλότερη αποχώρηση, ενώ το υψηλότερο churn (δείκτης αποχώρησης) έχουν οι χαμηλής αξίας πελάτες.

Μέσα στο 2025 πρόκειται να προσθέσει και νέες υπηρεσίες υψηλής αξίας, όπως Building’s Management Services, που θα δώσει δυνατότητα ανάπτυξης και ενίσχυση της πιστότητας πελατών, φωτοβολταϊκά και αντλίες θερμότητας με νέο εμπορικό μοντέλο που θα δώσει νέες λύσεις για οικιακούς και επιχειρηματικούς πελάτες  και ενισχυμένη πρόταση για υπηρεσίες οπτικών ινών και ανάπτυξη των Digital Interfaces, προσφέροντας νέα επίπεδα εμπειρίας μέσω ψηφιακών καναλιών.

Αντλίες, φωτοβολταϊκά, ηλεκτροκίνηση

Υπενθυμίζεται ότι στις  ήδη διαθέσιμες υπηρεσίες υψηλής αξίας που προσφέρει η ΔΕΗ περιλαμβάνονται, οι υπηρεσίες αντλίας θερμότητας, από την απλή πώληση εξοπλισμού σε ολοκληρωμένη εμπειρία end-to-end, τα Φωτοβολταϊκά στις στέγες (PVs on Roofs) με πλήρη  υπηρεσία εγκατάστασης και επέκταση του μοντέλου και  ο Energy Coach μια υπηρεσία που μπορεί να γίνει “όχημα” για την προώθηση έξυπνων συσκευών και ηλεκτροκίνησης

Επίσης, η υπηρεσία Emergency Technical Services που επεκτείνεται  με αξιοποίηση της   Kotsovolos,  η πώληση πράσινων πιστοποιητικών σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, λύσεις φωτοβολταϊκών και αποθήκευσης για μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις και υπηρεσίες μέσω Κωτσόβολου δηλαδή ο συνδυασμός τεχνικών υπηρεσιών πεδίου με ενεργειακά προϊόντα.

Το ισχυρό πελατολόγιο της ΔΕΗ, της δίνει τη δυνατότητα να στηρίζει την ανάπτυξη στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την ηλεκτροκίνηση. Στο επίκεντρο είναι και οι υποδομές φόρτισης και από 3.800 σημεία φόρτισης σήμερα στόχος είναι να ξεπεράσει τα 15.000 σημεία ως το  2030.

Η πελατοκεντρικότητα είναι στην καρδιά της στρατηγικής της ΔΕΗ και συμβάλλει στη μείωση της αποχώρησης πελατών (churn) και στη διατήρηση πελατών υψηλής αξίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 2023 η ΔΕΗ αύξησε το μερίδιό της στη χαμηλή τάση κατά 2 Twh και σήμερα κατευθύνει 20 Twh στη χαμηλή τάση (από 18 TWh το 2023), 4 Twh στη μέση τάση και 1 Twh στην υψηλή τάση. Στρατηγική της ΔΕΗ για το 2028 είναι να διατηρήσει στις 20TWh τους πελάτες χαμηλής τάσης και τις 4 TWh στη μέση τάση και να μηδενίσει την παρουσία της στην υψηλή τάση.

Τα 5,5 εκ. πελατών της ΔΕΗ στην Ελλάδα, αποτελούν τη βάση για την ανάπτυξή της σε άλλους τομείς και την εξασφάλιση υπεραξιών από την προώθηση και νέων υπηρεσιών. Η ΔΕΗ καταφέρνει να κρατά τους πελάτες με υψηλή κερδοφορία, μειώνοντας τη διαρροή αυτών των  πελατών προς άλλους παρόχους.  Ήδη οι υψηλής αξίας πελάτες εμφανίζουν τη χαμηλότερη αποχώρηση, ενώ το υψηλότερο churn (δείκτης αποχώρησης) έχουν οι χαμηλής αξίας πελάτες.

Η είσοδος στις τηλεπικοινωνίες, και με υπηρεσίες φωνής από το 2026, θα δώσει ακόμη μια δυνατότητα στη ΔΕΗ να εδραιώσει τη σχέση της με το πελατολόγιό της, αλλά και να το αυξήσει.

Διαβάστε επίσης:

Απίστευτη ιστορία: Έφαγε πρόστιμο 2.600 ευρώ γιατί έβαλε… φωτοβολταϊκό στο σπίτι του