ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Αγγελάκης, η πτηνοτροφική επιχείρηση από τη Χαλκίδα που τις τελευταίες δύο δεκαετίες είχε συνδέσει το σήμα της με το εικαστικό αποτύπωμα του Αλέκου Φασιανού, αλλάζει σελίδα.
Το λογότυπο έχει πλέον αντικατασταθεί, στο πλαίσιο ενός στρατηγικού πλάνου, το οποίο σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη και επικεφαλής της εταιρείας Θάνο Αγγελάκη, θα «αγκαλιάσει» τα επόμενα βήματα ανάπτυξης.
Η αλλαγή ταυτότητας δεν αποτελεί απλώς αισθητική επιλογή, αλλά συνδέεται με ένα συνολικό σχέδιο επιχειρηματικής ωρίμανσης, με στόχο τη δημιουργία ενός ισχυρού ομίλου, που ήδη πλέον δραστηριοποιείται και στην αγορά γλυκών, παγωτών.
Όπως ανέφερε χθες κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης ο κ. Αγγελάκης ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη επενδυτικό πλάνο ύψους 29,4 εκατ. ευρώ, με αφετηρία το 2023 και ολοκλήρωση τον Ιούνιο του 2026. Πρόκειται για ένα πολυεπίπεδο πρόγραμμα που στοχεύει στη βιώσιμη ανάπτυξη και τον μετασχηματισμό της αλυσίδας παραγωγής, μέσα από στοχευμένες παρεμβάσεις σε εγκαταστάσεις, εξοπλισμό και παραγωγικές διαδικασίες. Σε αυτό περιλαμβάνονται η επέκταση του εργοστασίου κατά 6.000 τ.μ., ο διπλασιασμός παραγωγικής δυναμικότητας του εργοστασίου ζωοτροφών, νέα πτηνοτροφεία και εξαγορές μονάδων και επέκταση/ διπλασιασμό δυναμικότητας εκκολαπτηρίου (σε αυγά & μονάδες).
Το νέο επενδυτικό πακέτο
Παράλληλα δρομολογείται νέο επενδυτικό πακέτο 15 εκατ. ευρώ, ενταγμένο στο πλαίσιο του Π373 και υποστηριζόμενο από το Ταμείο Ανάκαμψης. Κεντρικός στόχος είναι η δημιουργία εργοστασίου επεξεργασίας υποπροϊόντων, μια μονάδα που θα ενισχύσει σημαντικά την κυκλική οικονομία της παραγωγής. Από αυτά τα 15 εκατ. ευρώ, τα 10 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν στο νέο εργοστάσιο πτηνοσφαγής, με στόχο τον διπλασιασμό της παραγωγικής ικανότητας, ενώ παράλληλα προβλέπεται η δημιουργία μονάδας προψημένων προϊόντων.
Στόχος της διοίκησης της εταιρείας είναι μόνο από την Αγγελάκης ο τζίρος το 2026 να ξεπεράσει τα 70 εκατ. ευρώ από 55-56 εκατ. ευρώ που εκτιμάται ότι κλείσει στη φετινή χρήση, απόρροια της ανάπτυξης από τις νέες επενδύσεις. Ακόμη πιο φιλόδοξοι είναι οι στόχοι για την κερδοφορία με τον πήχη να μπαίνει στα 8 εκατ. ευρώ EBITDA το 2027, δηλαδή σχεδόν διπλάσιο από το EBITDA του 2025 που υπολογίζεται στα 4 εκατ. ευρώ.
Σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη αυτή διαδραματίζει η διεύρυνση του κωδικολογίου, η ισχυρή παρουσία στο εγχώριο λιανεμπόριο μέσω συνεργασιών με σχεδόν όλες τις αλυσίδες του κλάδου, η μακροχρόνια συνεργασία με την KFC, η συνεργασία με τα Friday’s αλλά και η συνεργασία με το Jackaroo, που ξεκίνησε πρόσφατα.
Παράλληλα οι εξαγωγές και τα σχέδια επέκτασης και σε άλλες διεθνείς αγορές αποτελούν αιχμή για τη διεύρυνση του αποτυπώματος της Αγγελάκης. Με ναυαρχίδα το «Ελαιοπουλάκι», έχει ήδη παρουσία σε περισσότερες από δέκα αγορές του εξωτερικού με τη συνεισφορά να ανερχεται σε 10% του συνολικού τζίρου. Αναμένει δε σημαντική ενίσχυση στην εξαγωγική δραστηριότητα από τα προψημένα προϊόντα, τα οποία θα ενταχθούν στο χαρτοφυλάκιο εξωτερικού μετά την ολοκλήρωση της νέας επένδυσης την άνοιξη του 2026.
«Χορηγός» στο κοτόπουλο το μοσχάρι
Την ίδια ώρα θετικό μομέντουμ δημιουργεί η εκρηκτική αύξηση της τιμής του μοσχαριού. «Το μοσχάρι λειτουργεί ως… χορηγός του κοτόπουλου λόγω τιμών και υγιεινής εικόνας» όπως ανέφερε ο κ. Αγγελάκης. Παραμένει προσιτό στις τιμές ενώ οι προβλέψεις δείχνουν ότι η μέση κατά κεφαλήν κατανάλωση από τα σημερινά 33 κιλά και 22-23 κιλά προ δεκαετίας, θα ξεπεράσει τα 40 κιλά στην επόμενη πενταετία.
Την ίδια ώρα αναπτύσσει παράλληλα τη δραστηριότητα στον χώρο γλυκού και παγωτού στην οποία μπήκε πρόσφατα. Στόχος είναι η premium τοποθέτηση του προϊόντος και σε πρώτη φάση η ανάπτυξη θα γίνει στην αγορά HοReCa με μεγάλες συσκευασίες και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν συνεργασίες με σούπερ μάρκετ. Ενώ στα πλάνα περιλαμβάνονται και εξαγωγές κυρίως γλυκών, παραδοσιακών προϊόντων.
Διαβάστε επίσης
Αγγελάκης ΑΕ: Ανοδικό το πρώτο τετράμηνο του 2025 – Στα 3,5 εκατ. ευρώ το EBITDA
Κοτόπουλα Αγγελάκης: Πού ποντάρει για περαιτέρω ανάπτυξη