• Business

    Στα εργοτάξια της Γραμμής 4 ο Κώστας Καραμανλής και Γιώργος Καραγιάννης – Τι συζήτησαν με την Αττικό Μετρό και την ΑΒΑΞ

    Γιώργος Καραγιάννης, Υφυπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών., Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος ΑΒΑΞ


    Με φουλ τις μηχανές προχωράει η Κοινοπραξία των ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom τα έργα για τη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας καθώς έχουν ήδη ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες στα 11 από τα 15 εργοτάξια. Επιπλέον, αναμένεται εντός του φθινοπώρου να καταφτάσουν οι δύο μετροπόντικες (TBM) στα εργοτάξια της Κατεχάκη και της Βεΐκου.

    Το παραπάνω αναφέρθηκε στη σημερινή επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, και του Υφυπουργού Γ. Καραγιάννη στο εργοτάξιο της Γραμμής 4 στην Κατεχάκη, όπου ενημερώθηκαν από τον Πρόεδρο της Αττικό Μετρό Α.Ε., Νίκο Ταχιάο, και το Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, Νίκο Κουρέτα. Επίσης, παρόντες στην επίβλεψη των έργων και της ενημέρωσης της ηγεσίας του Υπουργείου ήταν ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης και η Γενική Γραμματέας Υποδομών, Μαρία-Έλλη Γεράρδη.

    Κατά τη διάρκεια της επίβλεψης αναφέρθηκε πως η άφιξη του πρώτου μετροπόντικα στο εργοτάξιο της Κατεχάκη αναμένεται εντός του Σεπτεμβρίου και έναν μήνα αργότερα θα καταφτάσει ο δεύτερος μετροπόντικας στο εργοτάξιο της Βεΐκου. Για τη συναρμολόγηση τους εκτιμάται πως θα χρειαστούν από δύο έως και τρεις μήνες με αποτέλεσμα  να γίνεται λόγος για εκκίνηση των εργασιών από τις αρχές του 2023.

    Εάν λάβουμε υπόψη την κατασκευαστική διάρκεια του έργου, τότε αυτό σημαίνει ότι προς τα τέλη του 2030 ή τις αρχές του 2031, οι Αθηναίοι θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη νέα γραμμή μήκους 13 χιλιομέτρων.

    Τονίζεται, δε, πως η επιλογή χρήσης δύο μηχανημάτων TBM, έγινε με στόχο τα έργα να γίνουν πιο γρήγορα και να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στην υλοποίηση του μεγαλύτερου υπό υλοποίηση έργου, το οποίο εκτιμάται πως θα κοστίσει 1,2 δισ. ευρώ.

    Από αριστερά προς δεξιά: Διευθύνων Σύμβουλος Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος, Καραγιάννης, Γενική Γραμματέας Υποδομών, Μαρία-Έλλη Γεράρδη, Πρόεδρος Ομίλου ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Πρόεδρος Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος
    Για την πρόοδο των εργασιών της Γραμμής 4 ενημερώθηκαν ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής και ο Υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης από το Διευθύνοντα Σύμβουλο της Αττικό Μετρό Νίκο Κουρέτα

    Οι πρόδρομες εργασίες στα εργοτάξια και το ζήτημα του Σταθμού των Εξαρχείων

    Τόσο ο Υπουργός Υποδομών όσο και ο Υφυπουργός έθεσαν πλήθος ερωτημάτων σχετικά με την πορεία των πρόδρομων εργασιών στα εργοτάξια. Η διοίκηση της Αττικό Μετρό και ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης επισήμαναν πως έχουν ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες από την ΕΡΕΤΒΟ στους 11 από τους 15 σταθμούς της Γραμμής 4.

    Αυτές περιλαμβάνουν τις απαραίτητες μελέτες, τη σταδιακή εγκατάσταση των εργοταξίων, την αρχαιολογική διερεύνηση, καθώς και τη μετακίνηση αγωγών ύδρευσης, αποχέτευσης, φυσικού αερίου, καθώς και υπόγειων υποδομών του ΔΕΔΔΗΕ και των παρόχων επικοινωνίας (Δίκτυα ΟΚΩ).

    Μάλιστα, για την επιτάχυνση του έργου, η Κοινοπραξία που έχει αναλάβει την κατασκευή της Γραμμή 4, θα είναι σε θέση να ξεκινάει τα έργα σε κάθε σταθμό που θα ολοκληρώνονται από την ΕΡΕΤΒΟ οι πρόδρομες εργασίες και δε θα πρέπει να περιμένει την ολοκλήρωση του αντικειμένου στο σύνολο των σταθμών.

    Σχετικά με το φλέγον ζήτημα του σταθμού στα Εξάρχεια τόσο ο  Κώστας Καραμανλής όσο και η διοίκηση της Αττικό Μετρό τόνισαν πως τα έργα θα προχωρήσουν και δεν υπάρχει ενδεχόμενο μετακίνησης.

    Πηγές προσκείμενες στην Αττικό Μετρό ανέφεραν πως ναι μεν υπάρχουν κάποιες αντιδράσεις, αλλά πρόκειται για ένα έργο πνοής που θα αναβαθμίσει την περιοχή. Πρόσθεσαν, δε, πως δεν υπάρχει ενδεχόμενο μετακίνησης του σταθμού, καθώς υπάρχει ήδη η κακή εμπειρία από τη μετακίνηση του σταθμού Μετρό της Αγίας Παρασκευής.

    Η μετακίνηση του σταθμού δεν αποτελεί, επίσης, μία βιώσιμη λύση, καθώς θα πρέπει να γίνουν εξσυμβατικές πληρωμές στον ανάδοχο, ενώ σίγουρα το έργο θα καθυστερήσει. Οι άνθρωποι της Αττικό Μετρό έχουν πρόσφατη την ανάμνηση της απαραίτητης μετακίνησης του σταθμού του Πειραιά για λίγα μέτρα λόγω εντοπισμού μη χαρτογραφημένου αγωγού της ΕΥΔΑΠ, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση της επέκτασης της γραμμής 3 κατά ένα χρόνο  και δεν επιθυμούν σε καμία περίπτωση να γίνει το ίδιο και με το Μετρό Εξαρχείων.

    Διαβάστε επίσης

    ΕΡΓΟΣΕ: Νέος διαγωνισμός αξίας 30 εκατ. ευρώ για την επιτάχυνση του mega project των 4,5 δισ. ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ