• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    ναυλαγορά ναυτιλία


    Ανοδικές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 4-8 Ιουνίου 2018.

    Ανάκαμψη, σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων τύπου Capesize την εβδομάδα που πέρασε παρά τους υποτονικούς ρυθμούς στο ξεκίνημα της εβδομάδας ειδικά στην αγορά του Ατλαντικού.

    Έτσι, ο δείκτης BCI την Παρασκευή (8/6) διαμορφώθηκε στις 2,151 μονάδες με κέρδη της τάξεως των 549 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης, ενώ παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 17,566 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολική άνοδο της τάξεως των $ 4,386.

    Συγκεκριμένα, στο ξεκίνημα της εβδομάδας η αγορά κινήθηκε υποτονικά ειδικά στην περιοχή του Ατλαντικού.

    Παρόλα αυτά, στην συνέχεια και κατά την διάρκεια της εβδομάδας οι ναύλοι ανέκαμψαν με αναφορές σε αρκετές συμφωνίες από την περιοχή της Δυτικής Αυστραλίας με αποτέλεσμα ο δείκτης στην διαδρομή (C5) από την Δυτική Αυστραλία προς το Qingdao από $ 7.52 ανά τόνο που είχε βρεθεί την προηγούμενη εβδομάδα να ενισχυθεί μέχρι το τέλος της εβδομάδας στα $ 8.07 ανά τόνο.

    Στο μεταξύ, ενεργή ήταν και η αγορά της Βραζιλίας με πληροφορίες ότι προς το τέλος της εβδομάδας στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα οι Vale ναύλωσαν από 8 μέχρι και 12 πλοία, ενώ παράλληλα παρατηρήθηκε μείωση του αριθμού των διαθέσιμων πλοίων που ταξιδεύει με έρμα προς την περιοχή σε ημερομηνίες αρχές Ιουλίου, κυρίως λόγω της ενεργής αγοράς του Ειρηνικού με αποτέλεσμα ο δείκτης (C3) στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα να διαμορφωθεί στα $ 19.27 ανά τόνο ενισχυμένος κατά $ 1.50 ανά τόνο σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Επίσης, ανοδικά κινήθηκαν οι ναύλοι και στα υπερατλαντικά και fronthaul ταξίδια του Βόρειου Ατλαντικού με το διαθέσιμο τονάζ να έχει στενέψει σημαντικά με αποτέλεσμα τα υπερατλαντικά ταξίδια να ενισχυθούν κοντά στα $17Κ ημερησίως ενώ τα fronthaul κοντά στα $32Κ ημερησίως.

    Αναμένεται περαιτέρω βελτίωση στους ναύλους καθώς εκτιμάται ότι το προσεχές διάστημα ο αριθμός των φορτίων θα αυξηθεί και συγχρόνως το διαθέσιμο τονάζ θα μειωθεί.

    Επιπροσθέτως, ανοδικά κινήθηκε και ο δείκτης (C17) της Νοτίου Αφρικής και διαμορφώθηκε στα $ 14.48 ανά τόνο ενισχυμένος κατά $ 1.76 ανά τόνο σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας.

    Ενδεικτική χρονοναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 169,000 dwt/2009 με παράδοση στο Pohang για ταξίδι μέσω του Newcastle και επαναπαράδοση στο Hadong στα $16,000 ημερησίως.

    Panamax/Kamsarmax

    Μεικτές τάσεις παρουσίασε η αγορά του Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε με την κινητικότητα να κορυφώνεται στα μέσα της εβδομάδας.

    Στον Βόρειο Ατλαντικό η αγορά κινήθηκε ανοδικά καθώς τα φορτία άνθρακα κατά την διάρκεια της εβδομάδας εντατικοποιήθηκαν με αποτέλεσμα οι ναύλοι στα υπερατλαντικά ταξίδια σε πλοία τύπου Kamsarmax να ενισχυθούν κοντά στα $11Κ ημερησίως.

    Επίσης, στα fronthaul αναφέρθηκε ναύλωση σε πλοίο τύπου Kamsarmax με παράδοση στο Continent για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της Αμερικής προς την Άπω Ανατολή με φορτίο άνθρακα στα υψηλά επίπεδα των $22Κ ημερησίως ενώ άλλο πλοίο παρόμοιου τύπου ναυλώθηκε από το Skaw μέσω των ανατολικών ακτών της Αμερικής προς την Ινδία στα μεσαία επίπεδα των $18Κ ημερησίως.

    Παράλληλα, οι ναύλοι σε ταξίδια των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής προς την Άπω Ανατολή ενισχύθηκαν καθώς παρατηρήθηκε μείωση του αριθμού των διαθέσιμων πλοίων που ταξιδεύουν με έρμα προς την περιοχή και σε πλοία τύπου Kamsarmax διαθέσιμα τον Ιούνιο κυμάνθηκαν κοντά στα $16Κ + $600Κ (ΒΒ).

    Παρόλα αυτά, καθώς το διαθέσιμο τονάζ σε ημερομηνίες Ιουλίου δείχνει να αυξάνεται υπάρχουν φόβοι ότι αυτό μπορεί να αποτρέψει την περαιτέρω άνοδο των ναύλων.

    Η αγορά της Άπω Ανατολής την εβδομάδα που πέρασε ήταν δραστήρια με υγιή αριθμό απαιτήσεων με αποτέλεσμα το γενικότερο κλίμα να είναι θετικό και με τις ναυλώσεις κυμαίνονται σε βελτιωμένα επίπεδα σε σχέση με τις προηγούμενες.

    Συγκεκριμένα, στον Βόρειο Ειρηνικό η αγορά παρέμεινε αμετάβλητη με υγιή όμως αριθμό φορτίων άνθρακα από την Ανατολική Αυστραλία ενώ αντίθετα τα φορτία σιτηρών στα βόρεια του Ειρηνικού ήταν ακόμη περιορισμένα.

    Επιπροσθέτως, νοτιότερα, υπήρξαν περισσότερα φορτία άνθρακα Ινδονησίας που σε συνδυασμό με την ανοδικής πορείας της αγοράς των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής, καθώς οι πλοιοκτήτες είχαν την επιλογή να στείλουν τα πλοία τους με έρμα προς την περιοχή, οδήγησαν τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα αφού η διαθεσιμότητα σε τονάζ είχε στενέψει.

    Έτσι, για παράδειγμα οι ναύλοι σε πλοία τύπου Panamax διαθέσιμα στην Νότιο Κίνα σε ταξίδια προς την Νότιο Κίνα κυμάνθηκαν στα χαμηλά επίπεδα των $11Κ ημερησίως ενώ σε πλοία τύπου Kamsarmax διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη σε κυκλικά ταξίδια των ανατολικών ακτών της νότιου Αμερικής στα μεσαία των $13Κ ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, η αγορά των Post-Panamaxes ακολούθησε τις ίδιες τάσεις με τα πλοία τύπου Panamax/Kamsarmax με τις συμφωνίες να έχουν ολοκληρωθεί σε βελτιωμένα επίπεδα σε σχέση με τις προηγούμενες.

    Supramax/Ultramax

    Στον Ατλαντικό η αγορά του κόλπου της Αμερικής παρουσίασε βελτίωση με τον όγκο των ναυλώσεων να έχει αυξηθεί και με τους ναύλους στα υπερατλαντικά ταξίδια προς την Ευρώπη σε πλοία τύπου Ultramax να κινούνται στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $17Κ ημερησίως ενώ στα fronthaul υπήρξαν πληροφορίες για ναύλωση πλοίου τύπου Supramax στα χαμηλά επίπεδα των $20Κ ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, η αγορά της Μεσογείου κινήθηκε υποτονικά με διευρυμένη την διαθεσιμότητα σε τονάζ και τον αριθμό των φορτίων περιορισμένο ενώ της Ευρώπη παρέμεινε αμετάβλητη.

    Αντίθετα, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής βελτιώθηκε ειδικά σε πλοία τύπου Ultramax λόγω της έλλειψης διαθέσιμων πλοίων τύπου Panamax σε αντίστοιχης χωρητικότητας φορτία με αποτέλεσμα οι ναύλοι σε fronthaul ταξίδια ειδικά σε ημερομηνίες στο δεύτερο δεκαπενθήμερο Ιουνίου να κινηθούν σε υψηλότερα επίπεδα με πληροφορίες σε ενδεικτική ναύλωση στα χαμηλά επίπεδα των $15Κ+$500Κ.

    Στον Ειρηνικό, η αγορά των Supramax παρέμεινε υποτονική με τους ναύλους να παρουσιάζουν ύφεση λόγω της υπερπροσφοράς σε τονάζ στην Άπω Ανατολή και στην Νοτιοανατολική Ασία καθώς και της έλλειψης νέων φορτίων.

    Παράλληλα, στον Βόρειο Ειρηνικό παρατηρήθηκε έλλειψη απαιτήσεων στην αγορά με τους ναύλους σε κυκλικά ταξίδια σε πλοία διαθέσιμα στην νότιο Κορέα να κυμαίνονται στα υψηλά των $10Κ με $11Κ ημερησίως ενώ σε ταξίδια με φορτία χάλυβα προς την Νοτιοανατολική Ασία περίπου στα $10Κ ημερησίως.

    Από την άλλη, τα backhaul ταξίδια κράτησαν την δυναμική τους με τους ναύλους σε ταξίδια προς την Ευρώπη με φορτία χάλυβα σε πλοία τύπου Ultramax να κυμανθούν στα χαμηλά επίπεδα των $8Κ.

    Η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας παρουσίασε μικρή ύφεση σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα με τους ναύλους σε πλοία τύπου Supramax διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη σε spot ημερομηνίες για κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας με φορτία άνθρακα να πετυχαίνουν ναύλους μεταξύ $11-11.5Κ ημερησίως ενώ σε ταξίδια μέσω των ανατολικών ακτών της νοτίου Αμερικής με επαναπαράδοση την Ινδία κινήθηκαν υψηλότερα κατά περίπου $750-1,000 ημερησίως.

    Στα Handysize, η κινητικότητα της αγοράς της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα με το αίσθημα της αβεβαιότητας σε σχέση με την κατευθυνση της αγοράς να αιωρείται.

    Αντίθετα, άνοδο παρουσίασε η αγορά του κόλπου της Αμερικής με τους ναύλους σε ταξίδια προς την Μεσόγειο/Ευρώπη να έχουν ενισχυθεί οριακά ενώ παράλληλα το κλίμα της αγοράς των ανατολικών ακτών της Αμερικής ήταν θετικό ειδικά σε φορτία για το δεύτερο δεκαπενθήμερο Ιουνίου.

    Από την άλλη, η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας παρέμεινε αμετάβλητη με τους ναύλους από την περιοχή σε κυκλικά ταξίδια Ειρηνικού σε πλοία χωρητικότητα μεταξύ 28,000-32,000dwt να κυμαίνονται κοντά στα $10Κ ημερησίως ενώ παράλληλα στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη ανάλογα με την διάρκεια του ταξιδιού και το είδος του φορτίου κινήθηκαν σε λίγο υψηλότερα επίπεδα.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:   Ο Γ. Οικονόμου αυξάνει το ποσοστό του στην DryShips χωρίς να αγοράσει ούτε μία νέα μετοχή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Φράγκου: Ένα ακόμα panamax στον στόλο της Navios Partners

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Νέο χτύπημα για την εφοπλιστική οικογένεια: Πωλήθηκε η πολυτελής Porsche της Αλκμήνης Αγούδημου



    ΣΧΟΛΙΑ