• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    • Έλλη Πατέρα
    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Εικόνα δυο ταχυτήτων συνέχισε να παρουσιάζει η ναυλαγορά των Containerships την εβδομάδα 26-30 Νοεμβρίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, εικόνα δυο ταχυτήτων συνέχισε να παρουσιάζει η ναυλαγορά των Containerships την εβδομάδα που πέρασε με την διαθέσιμη χωρητικότητα σε πλοία άνω των 6000 TEU να έχει περιοριστεί, ενώ αντίθετα στα μικρότερης χωρητικότητας κάτω των 3500 TEU συνέχισε να αυξάνεται.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, η εικόνα της αγοράς παρέμεινε θετική με τις ναυλώσεις να ολοκληρώνονται σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με παρόμοιες προηγούμενες συμφωνίες ενώ παράλληλα η διαθέσιμη χωρητικότητα συνέχισε να μειώνεται.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Παράλληλα, στην κατηγορία των Panamaxes, η ελλιπής ζήτηση σε ημερομηνίες Δεκεμβρίου ειδικά στην περιοχή της Ασίας άσκησε σημαντική πίεση στην διαθέσιμη χωρητικότητα, με τους ναύλους σε πλοία τύπου Hanjin 5000 για παράδειγμα, να κινούνται στα χαμηλά επίπεδα των $8Κ ημερησίως. Από την άλλη, στον Ατλαντικό η εικόνα έδειχνε πιο ισορροπημένη καθώς κυμάνθηκαν μεταξύ $ 10,500 ημερησίως, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία και $ 11,500 ημερησίως στα μεγαλύτερης.

    Στο μεταξύ, η κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, έδειχνε να αντιστέκεται στις πτωτικές τάσεις της αγοράς των γειτονικών κατηγοριών, καθώς οι ναύλοι στον Ατλαντικό παρέμειναν στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $9Κ ημερησίως. Παρόλα αυτά, στην Άπω Ανατολή η διαθέσιμη χωρητικότητα σταδιακά μεγαλώνει κάτι που αναπόφευκτα θα οδηγήσει και σε πτώση των ναύλων.

    Επιπροσθέτως, στην κατηγορία των 2800 TEU, η αγορά συνέχισε να κινείται σε χαμηλές ταχύτητες με τον αριθμό των spot διαθέσιμων πλοίων στην Ασία να έχει παρουσιάσει σημαντική αύξηση. Παρόλα αυτά, οι απώλειες ήταν μικρότερες σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα και όπως ενδεικτικά φάνηκε από την ναύλωση πλοίου τύπου Gdynia για περίοδο 6-10 μηνών οι ναύλοι κυμάνθηκαν στα μεσαία επίπεδα των $9Κ ημερησίως.

    Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, καθώς η κινητικότητα της αγοράς ήταν περιορισμένη με λίγες και μικρής διάρκειας προοπτικές απασχόλησης. Πάραυτα, οι ναύλοι παρέμειναν άνω των $9Κ ημερησίως, επίπεδα όμως που ενδέχεται να παρουσιάσουν περαιτέρω πτώση ενόψει κάποιας πιθανής νέας προοπτικής για ναύλωση πλοίου σε μεγαλύτερη χρονική περίοδο.

    Παράλληλα, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1700 TEU ο αριθμός των διαθέσιμων spot πλοίων στην Ασία παρέμεινε σταθερός όμως η κινητικότητα της αγοράς σε ναυλώσεις ήταν χαμηλή και δεν αναμένεται σύντομα να παρουσιάσει βελτίωση. Από την άλλη, στον Ατλαντικό η εικόνα της αγοράς γενικά ήταν πιο ισορροπημένη με τα διαθέσιμα spot πλοία να παραμένουν λίγα ενώ σε σχέση με την προσφορά/ζήτηση αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Καραϊβικής.

    Τέλος, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 1100-700 TEU η κινητικότητα της αγοράς σε ναυλώσεις ήταν υποτονική με αποτέλεσμα και η διαθέσιμη χωρητικότητα να παρουσιάσει περαιτέρω αύξηση. Ενδεικτικά, σε χρονική περίοδο μέχρι την άνοιξη, οι ναύλοι στην Ασία σε πλοία τύπου CV 1100 υποχώρησαν στα χαμηλά επίπεδα των $6Κ ημερησίως ενώ τα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 700 TEU βρίσκονται αντιμέτωπα με πιέσεις σε ακόμη χαμηλότερα επίπεδα δηλαδή σε μακροχρόνια απασχόληση στα υψηλά των $4Κ ημερησίως.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Στ. Τσαντάνης: Αισιοδοξία για το 2019 παρά τις ζημίες στο γ’ τρίμηνο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Γ. Αλαφούζος: Κοντά στην πλήρη χρηματοδότηση των νεότευκτων VLCC της η Okeanis Eco Tankers

    MH ΧΑΣΕΤΕ:  Β. Βαρδινογιάννης: Συνεχίζει την εκκαθάριση των παλιών της τάνκερ η Avin



    ΣΧΟΛΙΑ