• Ναυτιλία

    Σ. Παληός: Αλλαγή πλεύσης για την Performance Shipping

    • Δανάη Στρατή
    Σ. Παληός: Αλλαγή πλεύσης για την Performance Shipping

    Συμεών Παληός, εφοπλιστής


    Ένα ακόμη βήμα, καθοριστικό για την ριζική αναδιάρθρωση του στόλου της που βρίσκεται σε εξέλιξη, πραγματοποίησε σύμφωνα με πληροφορίες η ναυτιλιακή Performance Shipping, του εφοπλιστή Συμεών Παληού.

    Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η εταιρεία αγόρασε το τρίτο aframax τάνκερ από τις αρχές του έτους, κίνηση που αν επιβεβαιωθεί, αλλάζει ουσιαστικά τη σύνθεση του στόλου της αφού πλέον για πρώτη φορά θα περιλαμβάνει περισσότερα τάνκερ από containerships.

    Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για το χωρητικότητας 115,600 dwt δεξαμενόπλοιο Virgo Sun (κατασκευής 2007), το οποίο ανήκει στην Zodiac Maritime και η τιμή πώληση του υπολογίζεται στα 26 εκατ. δολάρια. Η βρετανική ναυτιλιακή το είχε εξαγοράσει το 2013 από το στόλο της Cido Shipping, η οποία αντιμετώπιζε προβλήματα.

    Η σταδιακή διαφοροποίηση του στόλου της Performance Shipping (πρώην Diana Containership)  ξεκίνησε το 2018, χρονιά κατά την οποία η εισηγμένη στο Nasdaq εταιρεία, πούλησε έξι containerships (δύο τύπου panamax και τα υπόλοιπα post-panamax).

    Οι πωλήσεις συνεχίστηκαν και φέτος. Στο τέλος Αυγούστου, η ναυτιλιακή πούλησε το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Pamina, χωρητικότητας 5,042 TEU, κατασκευής 2005, στην τιμή των 9,125 εκατ. δολαρίων. Ακολούθησε το Σεπτέμβριο η συμφωνία πώλησης του χωρητικότητας 6,541 TEU πλοίου τύπου panamax, Pucon, κατασκευής 2006, έναντι 20,21 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο πρόκειται να παραδοθεί στο νέο ιδιοκτήτη το αργότερο μέχρι τις 5 Δεκεμβρίου 2019.

    Στο μεταξύ, δύο μήνες πριν, και συγκεκριμένα τον περασμένο Ιούνιο, η Performance Shipping εισήλθε στον κλάδο των τάνκερ, διαφοροποιώντας για πρώτη φορά το στόλο της, με την εξαγορά των πλοίων Maersk Jamnagar και Maersk Jeddah, χωρητικότητας 105,000 dwt και κατασκευής 2011. To Maersk Jeddah μετονομάστηκε σε Blue Moon και το Maersk Jamnagar θα μετονομαστεί σε Briolette.

    Μάλιστα ο κ. Παληός, εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για την κίνηση αυτή επισημαίνοντας ότι επρόκειτο για μία ελκυστική ευκαιρία για την εταιρεία του σε μία περίοδο που θεωρείται ευνοϊκή για το κύκλο της αγοράς των τάνκερ.

    Ο στόλος της Performance Shipping περιλαμβάνει τρία τάνκερ (μαζί με τη νέα εξαγορά) και δύο containerships.

    Η χαμηλή τιμή της μετοχής

    Στο μεταξύ ένα άλλo θέμα που καλείται να αντιμετωπίσει η ναυτιλιακή είναι η σημαντική υποχώρηση της τιμής της μετοχή της.

    Το Σεπτέμβριο έλαβε επιστολή προειδοποίησης από το χρηματιστήριο του Nasdaq, για δεύτερη φορά από τις αρχές του 2019, καθώς ο τίτλος της έχει παραμένει και πάλι για μεγάλο χρονικό διάστημα σε επίπεδα χαμηλότερα από αυτά προβλέπει ο κανονισμός της αγοράς.

    Ειδικότερα, οι κοινές μετοχές της εταιρείας επί 30 συνεχόμενες συνεδριάσεις, από τις 24 Ιουλίου 2019 έως τις 5 Σεπτεμβρίου 2019, διαπραγματεύονταν κάτω από το ελάχιστο όριο του ενός δολαρίου. Η περίοδος χάριτος που έχει στη διάθεση της η εισηγμένη από τις χρηματιστηριακές αρχές προκειμένου να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για να αυξηθεί η τιμή της μετοχής της, είναι 180 ημέρες, δηλαδή μέχρι τις 4 Μαρτίου 2020.

    Η Performance Shipping ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να παρακολουθεί στενά την τιμή κλεισίματος των κοινών μετοχών της κατά την περίοδο χάριτος και στη συνέχεια θα εξετάσει τις επιλογές που έχει, συμπεριλαμβανομένου του reverse split, προκειμένου να συμμορφωθεί με όσα προβλέπει ο κανονισμός του Nasdaq.

    Χθες η μετοχή της εταιρείας διαπραγματεύονταν στα 0,93 δολάρια σημειώνοντας άνοδο 1,16%.

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ