Ναυτιλία

Θ. Αγγελόπουλος: Δυναμικό comeback στα νεότευκτα τάνκερ για τη Metrostar Management

  • Δανάη Στρατή
Με μία νέα παραγγελία η ναυτιλιακή Metrostar Management, συμφερόντων της του εφοπλιστή Θεόδωρου Αγγελόπουλου, επιστρέφει στην αγορά των suezmax τάνκερ

Θεόδωρος Αγγελόπουλος, επιχειρηματίας και εφοπλιστής


Με μία νέα παραγγελία η ναυτιλιακή Metrostar Management, συμφερόντων της του εφοπλιστή Θεόδωρου Αγγελόπουλου, επιστρέφει στην αγορά των suezmax τάνκερ, μετά από αρκετά χρόνια απουσίας.

Αυτό τη φορά μάλιστα, ο γνωστός πλοιοκτήτης επέλεξε να συνεργαστεί με ναυπηγεία της Κίνας και όχι της Νοτίου Κορέας ή της Ιαπωνίας, όπως συνήθιζε στο παρελθόν.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Metrostar υπέγραψε με το ναυπηγείο Jiangsu New Times συμφωνία για την κατασκευή έξι πλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου, χωρητικότητας 158,000 dwt. Ειδικότερα, η συμφωνία προβλέπει την κατασκευή δύο νεότευκτων σε πρώτη φάση, με δύο option επιπλέον, κάθε μία από τις οποίες αφορά ένα ζευγάρι τάνκερ.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι τα suezmax θα είναι εξοπλισμένα με scrubber και η τιμή τους θα ανέλθει στα 56,5 εκατ. δολάρια έκαστο. Η παράδοση τους τοποθετείται χρονικά στα τέλη του 2021 με αρχές του 2022. Στελέχη της ναυπηγικής βιομηχανίας υποστηρίζουν ότι η τιμή των νεότευκτων στο συγκεκριμένο ναυπηγείο είναι κατά 10% περίπου χαμηλότερη από την τιμή που ζητούν τα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας.

Πάντως στελέχη του Jiangsu New Times αρνήθηκαν να σχολιάσουν το θέμα και επικαλέστηκαν την εμπιστευτικότητα των συμβολαίων.

Η Metrostar αποχώρησε από τον κλάδο των suezmax τάνκερ το 2009, όταν πούλησε δύο νεότευκτα που βρίσκονταν υπό κατασκευή στο Hyundai Samho Heavy Industries, στη τότε ναυτιλιακή General Maritime Corp (Genmar) του Πήτερ Γεωργιόπουλου.

Από το 2014 μέχρι το 2017 προχώρησε σε συμφωνίες πώλησης και των 23 πλοίων του στόλου του, που αποτελούνταν από οκτώ νεότευκτα VLCC, 10 MR τάνκερ και πέντε panamax containers.

Ωστόσο, το 2017 επανήλθε με την παραγγελία δύο aframax τάνκερ και δύο LR2, στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Daehan Shipbuilding, σε μία περίοδο κατά την οποία η αγορά στα χαμηλά.

Το 2018 παρέλαβε τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου Crudemed και Crudesun, χωρητικότητας 115,000 dwt, ενώ φέτος παρέλαβε τα πλοία μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου Prosky και Prostar, ίδιας χωρητικότητας.

Τα δύο πρώτα είναι ναυλωμένα στη Navig8 και τα άλλα δύο περιλαμβάνονται στο Taurus Tankers pool, της Teekay.

 

 


ΣΧΟΛΙΑ