• Ναυτιλία

    Η είσοδος της MSC στον όμιλο MOBY ανατρέπει τους συσχετισμούς στην ακτοπλοΐα της Ιταλίας, της Μεσογείου και ίσως και της Ελλάδας

    Τζιανλουίτζι Απόντε - MSC

    Τζιανλουίτζι Απόντε (MSC)


    Η MSC του Τζιανλουίτζι Απόντε, που είναι ο μεγαλύτερος θαλάσσιος μεταφορέας εμπορευματοκιβωτίων και από τις ισχυρότερες εταιρείες κρουαζιέρας αποφάσισε αγοράσει το 25% του μετοχικού κεφαλαίου της ναυτιλιακής εταιρείας MOBY, του Βιντσέντζο Ονοράτο επενδύοντας σε πρώτη φάση 80 εκατ. ευρώ.

    Η εταιρεία του Ονοράτο αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα και με την είσοδο του Τζ. Απόντε θα πληρωθεί το ποσό που οφείλει η Moby και η θυγατρική της CIN στην Tirrenia. Η κίνηση αυτή θα φέρει αναταράξεις στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες της Ιταλίας και έμμεσα απειλείται η δεσπόζουσα θέση του ομίλου του Εμμανουέλε Γκριμάλντι.

    Οι εξελίξεις αυτές πιθανώς να επηρεάσουν και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες στην Ελλάδα, στην περίπτωση που ο ισχυρός άνδρας της MSC αποφασίσει για να κοντράρει τον Εμμ. Γκριμάλντι να επενδύσει στις γραμμές της Αδριατικής και γιατί όχι και στο Αιγαίο και στην Κρήτη.

    Για την επικύρωση της συμφωνίας αναμένεται η έγκριση των πιστωτών που ορίστηκε να γίνουν στη συνέλευση στις 20 και 27 Ιουνίου.

    Υπενθυμίζουμε επίσης ότι στα τέλη Σεπτεμβρίου η Moby είχε υπογράψει συμφωνία με το ένα τρίτο των ομολογιούχων του ομολόγου ύψους 300 εκατ. ευρώ με κουπόνι 7,75% λήξης το 2023 εισηγμένο στο Χρηματιστήριο του Λουξεμβούργου.

    Στόχος της συμφωνίας ήταν προφανώς η εξεύρεση συμφωνίας για την αναδιάρθρωση του χρέους, πριν από τη συνεδρίαση των πιστωτών για την ψήφιση του σχεδίου εξυγίανσης.

    Ωστόσο, το πράσινο φως από την Tirrenia δεν έχει ακόμη ληφθεί. Η Moby πρέπει ακόμη να διευθετήσει το ζήτημα του υπολειπόμενου χρέους για την απόκτηση του 60% της Tirrenia-CIN που το 2012 δεν ανήκε ακόμη στην Moby, αλλά που η Moby χρωστάει ακόμα στην Tirrenia.

    Το τελευταίο χρέος αποτιμήθηκε στα 376,9 εκατ. ευρώ από τα οποία τα 135 εκατ. είχαν πληρωθεί στο κλείσιμο της συναλλαγής τον Ιούλιο του 2012 και άλλα 62 εκατ. τον Φεβρουάριο του 2016 με αφορμή την αναχρηματοδότηση του χρέους.

    Τα υπόλοιπα 180 εκατομμύρια έπρεπε να πληρωθούν σε τρεις δόσεις: η πρώτη δόση των 55 εκατομμυρίων έπρεπε να πληρωθεί τον Απρίλιο του 2016, η δεύτερη από 60 εκατομμύρια έως τον Απρίλιο του 2019 και η τρίτη από 65 εκατομμύρια τον Απρίλιο του 2021. Αλλά και οι τρεις δόσεις δεν έχουν ακόμη καταβληθεί.

    «Η είσοδος ενός ηγέτη στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά όπως είναι η Msc στην Moby είναι εξαιρετικά καλή είδηση για τη χώρα μας, για την ιταλική ναυτιλία και για τους εργαζόμενους της εταιρείας» . Αυτό είναι το σχόλιο του αντιπροέδρου της Confcommercio, Fabrizio Palenzona, στην είδηση της εισόδου της ναυτιλιακής εταιρείας της οικογένειας του Τζ. Απόντε στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας της οικογένειας Onorato.

    «Οι θαλάσσιοι αυτοκινητόδρομοι, πραγματικό πλεονέκτημα της πολιτικής κινητικότητας ανθρώπων και εμπορευμάτων, ενισχύονται σε ένα πλαίσιο βιωσιμότητας που επιβάλλει η πράσινη ναυτιλία. Επιπλέον, σημαντική και σημαντική ενίσχυση της προσφοράς στην υπηρεσία των οδικών μεταφορών , που σήμερα περισσότερο από ποτέ δεν μπορεί να αγνοήσει τη διατροπικότητα, ιδίως τον συνδυασμό δρόμου-θαλάσσης», συνεχίζει ο Palenzona, για την οποία «χάρη σε αυτή τη κίνηση, ο Ενιαίος Ευρωπαϊκός Χώρος Βιώσιμης Κινητικότητας ενισχύεται στην Ιταλία, με μια πιο ολοκληρωμένη και πιο ανταγωνιστική προσφορά» , διασφαλίζοντας, όπως αποδεικνύει η ιστορία της, τη συνέχεια της δέσμευσης για την προστασία των εταιρειών, των εργαζομένων και των πελατών. Αξιοπιστία, ορθότητα, διαφάνεια και ισχυρή ικανότητα καινοτομίας, μαζί με μια ιδιόμορφη ανθρώπινη ευαισθησία, είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον Τζιανλουίτζι Απόντε και την οικογένειά του», καταλήγει ο αντιπρόεδρος της Confcommercio.

    Διαβάστε επίσης:

    Samsung Heavy Industries: Παραγγελίες πλοίων 2 δισ. δολαρίων

    Dorian LPG Ltd.: 3 επιχειρηματικές κινήσεις που έφεραν σημαντικά έσοδα

    Ο Ιωάννης Στεφάνου διευθύνων σύμβουλος της Wallem Ship Management

     



    ΣΧΟΛΙΑ