• Ναυτιλία

    Γ. Αλαφούζος: Αισιοδοξία στην Okeanis Eco Tankers για την αγορά των VLCCs

    Γιάννης Αλαφούζος

    Γιάννης Αλαφούζος, εφοπλιστής


    Με μικρές ζημίες έκλεισε το τέταρτο τρίμηνο του 2018 για τη ναυτιλιακή Okeanis Eco Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Αλαφούζου, που εκφράζει ικανοποίηση για τα αποτελέσματα αυτά, αν και η εταιρεία ιδρύθηκε μόλις το καλοκαίρι του 2018 και επομένως δεν υπάρχουν συγκρίσιμα μεγέθη.

    Η Okeanis ανακοίνωσε καθαρές ζημίες ύψους 600.000 δολαρίων για το δ’ τρίμηνο 2018 (0,02 δολάρια ανά μετοχή), έχοντας στον στόλο της μόνο πλοία aframax και suezmax. Τα έσοδά της από ναυλώσεις ανήλθαν σε 12.4 εκατ. δολάρια, με μέση τιμή ναύλωσης για τα suezmaxes της τα 20.260 δολάρια ημερησίως και για τα aframaxes της τα 21.060 δολάρια ημερησίως. Το προσαρμοσμένο EBITDA της εταιρείας ανήλθε στα 7,4 εκατ. δολάρια.

    Σημειώνεται ότι μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να παραλάβει οκτώ VLCCs, και μάλιστα ήταν η πρώτη εισηγμένη εταιρεία στην αγορά των τάνκερ που έλαβε υπόψη της τους περιορισμούς στις εκπομπές θείου που τίθενται σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2020, προσαρμόζοντας scrubbers σε ολόκληρο τον στόλο της.

    Η Okeanis, που εισήχθη στον δείκτη Merkur Market του Όσλο και εντός του μήνα θα αναβαθμιστεί στον δείκτη Oslo Axess, έχει αντλήσει από συστάσεώς της 130 εκατομμύρια δολάρια σε μετοχές, έχει εξασφαλίσει τραπεζική χρηματοδότηση ύψους 233 εκατ. δολαρίων, ενώ έχει απελευθερώσει ρευστότητα 18 εκατ. δολαρίων μέσω μίας συμφωνίας sale and leaseback με την Ocean Yield για την αναχρηματοδότηση του M/T Milos.

    Η εταιρεία εμφανίζεται αισιόδοξη για την αγορά των VLCCs φέτος, εκτιμώντας ότι ο παγκόσμιος στόλος των πλοίων αυτής της κατηγορίας θα αυξηθεί φέτος κατά μόλις 10 πλοία, αν ληφθούν υπόψη και οι αναμενόμενες διαλύσεις.

    Σημειώνεται ότι η οικογένεια Αλαφούζου κατέχει σχεδόν 55% των μετοχών της ναυτιλιακής. Άλλοι μεγάλοι μέτοχοι είναι μεταξύ άλλων οι State Street Bank and Trust CompCredit Suisse SecuritiesBrown Brothers Harriman και Euroclear Bank. Ο στόλος της, στην παρούσα φάση, αποτελείται από τρία τάνκερ aframaxes και τέσσερα suezmaxes, εκτός από τα οκτώ VLCCs που αναμένει.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:   Ηχηρή παρέμβαση Γ. Προκοπίου – Π. Λασκαρίδη: «Η Κίνα είναι η λύση και όχι πρόβλημα για τους Έλληνες εφοπλιστές»

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:    Κραυγή αγωνίας από τον εφοπλιστή Θ. Μαρτίνο: «Μειώστε τους φόρους για να μη φύγουμε»

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Περιπέτεια για Έλληνα εφοπλιστή. Γιατί προσέφυγε στο Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ



    ΣΧΟΛΙΑ