• Ναυτιλία

    Ποιοι Ελληνες εφοπλιστές κάνουν νέες επενδύσεις σε capesize – Οι τελευταίες κινήσεις

    Γιάννης Κούστας, Νίκος Βαφειάς (πάνω), Νικόλας Ιγγλέσης, Νικόλας Λυκιαρδόπουλος

    Γιάννης Κούστας, Νίκος Βαφειάς (πάνω), Νικόλας Ιγγλέσης, Νικόλας Λυκιαρδόπουλος


    Δυναμικό παρών δίνουν φέτος οι Έλληνες εφοπλιστές στις αγοραπωλησίες μεγάλων φορτηγών πλοίων capesize, τα οποία βρέθηκαν στο επίκεντρο λόγω της σημαντικής αύξησης των ναύλων τους το τελευταίο διάστημα.

    Μετά το ράλι που κατέγραψε ο δείκτης των capesize από τις αρχές Σεπτεμβρίου έως τις 18 Οκτωβρίου, ακολούθησε διόρθωση, ωστόσο, στο εβδομαδιαίο report της η Xclusive Shipbrokers αναφέρει ότι παρά την ανησυχία που μπορεί να προκαλέσει στους πλοιοκτήτες και τους επενδυτές αυτή η πτώση, τα θεμελιώδη μπορεί να μην είναι τόσο ζοφερά για τους επόμενους μήνες.

    Από τους πιο ένθερμους οπαδούς των μεγάλων bulkers είναι φέτος ο εφοπλιστής Γιάννης Κούστας.

    Η  Danaos Corporation μετά από χρόνια δραστηριοποίησης στον κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και έχοντας χτίσει έναν στόλο με 68 containerships, στράφηκε φέτος και στην αγορά ξηρού φορτίου, επενδύοντας στη ναυτιλιακή Eagle Bulk.

    Παράλληλα έχει εξαγοράσει από τις αρχές του έτους επτά capesize.

    Οι πρόσφατες κινήσεις

    Σύμφωνα με την η Advanced Shipping & Trading απέκτησε τον Σεπτέμβριο το χωρητικότητας 175,879 dwt φορτηγό πλοίο West Trader, κατασκευής 2009, στην τιμή των 18,8 εκατ. δολαρίων. Τον επόμενο μήνα, ακολούθησε η εξαγορά του East Trader, με τα ίδια χαρακτηριστικά, στην τιμή των 18,2 εκατ. δολαρίων.

    Σημειώνεται ότι εντός του καλοκαιριού η Danaos είχε προσθέσει στον στόλο της πέντε capesize από την China Development Bank Leasing στη συνολική τιμή των 103 εκατ. δολαρίων.

    Σύμφωνα με την Advanced Shipping & Trading η ναυτιλιακή Neda Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Λυκιαρδοπούλου εξαγόρασε τον Οκτώβριο το capesize Contamines (χωρητικότητας 180.922 dwt και κατασκευής 2016). Το τίμημα ανήλθε στα 42 εκατ. δολάρια.

    Στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου της, η εταιρεία είχε πουλήσει λίγο νωρίτερα το παλαιότερης κατασκευής capesize Ariadne, χωρητικότητας 180,000 dwt, του 2009, στην Hayfin Capital Holdings στην τιμή των 21 εκατ. δολαρίων.

    Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι στα τέλη Σεπτεμβρίου η Brave Maritime της οικογένειας Βαφειά ενέταξε στον στόλο της το capesize Suigo (χωρητικότητας 174.802 dwt και κατασκευής 2011), έναντι 23,4 εκατ. δολαρίων.

    Η εταιρεία Alberta Shipmanagement, που ίδρυσε το 2019 ο εφοπλιστής Νικόλας Ιγγλέσης και οι κόρες του Ισμήνη και Αλεξία εμφανίζει έντονη δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων.

    Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι τον Οκτώβριο εξαγόρασε από την ιαπωνική Meji Shipping το Am Gijon (χωρητικότητας 178.462 dwt και κατασκευής 2011), καταβάλλοντας 25,75 εκατ. δολάρια.

    Μέσα σε τρία χρόνια ο στόλος της Alberta Shipmanagement έχει αυξηθεί στα 18 πλοία (11 δεξαμενόπλοια και 7 bulkers) στο νερό. Παράλληλα ναυπηγεί τέσσερα ακόμη πλοία, ένα aframax, ένα handymax και δύο suezmax, τα οποία θα παραλάβει το 2024 και το 2025.

    Προηγούμενες αγορές capesize

    Εκτός από τις προαναφερθείσες εξαγορές, στα μεγάλα bulkers έχουν στραφεί από τις αρχές του έτους και άλλες ελληνικές εταιρείες.

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η NGM Energy της οικογένειας Μουνδρέα εξαγόρασε το capesize Aquakatie κατασκευής 2007, έναντι 15,9 εκατ. δολαρίων.

    Η αξία του σύμφωνα με τη VesselsValue εκτιμάται στα 15,10 εκατ. δολάρια.

    Το πλοίο ανήκε στην GoodBulk του Michael Radziwill, η οποία πραγματοποιεί από πέρυσι μαζικές πωλήσεις των φορτηγών πλοίων της.

    Σύμφωνα με την VesselsValue, το capesize Aquamarine, κατασκευής 2009, πουλήθηκε στη New Shipping του Αδαμάντιου Πολέμη έναντι 18,25 εκατ. δολαρίων.Η αξία του εκτιμάται στα 20,6 εκατ. δολάρια.

    Στην αγορά των μεγάλων φορτηγών πλοίων εισήλθε φέτος η ναυτιλιακή Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, εντάσσοντας στον στόλο της τα δύο πρώτα capesize.

    Σύμφωνα με την VesselsValue, η ελληνική εταιρεία εξαγόρασε από την GoodBulk το Aquaenna (χωρητικότητας 176,000 dwt), το οποίο κατασκευάστηκε το 2011, έναντι 22,6 εκατ. δολαρίων. Επίσης απέκτησε το Aquarange (179,800 dwt) που κατασκευάστηκε την ίδια χρονιά, στην τιμή των 24 εκατ. δολαρίων.

    Τα δύο πλοία έχουν ενταχθεί στον στόλο της με τις ονομασίες Enna και Dorado, αντίστοιχα.

    Η Chartworld Shipping του εφοπλιστή Λου Κολλάκη προχώρησε, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, στην εξαγορά του χωρητικότητας 179,000 dwt bulker Passion, κατασκευής 2015, έναντι 36,5 εκατ. δολαρίων.

    Η ναυτιλιακή εμφανίζει αυξημένη δραστηριότητα φέτος στις αγοραπωλησίες πλοίων. Nωρίτερα φέτος είχε πουλήσει ένα τάνκερ του 2007 εκμεταλλευόμενη την αύξηση των τιμών των LR και αποκομίζοντας σημαντικές υπεραξίες.

    Διαβάστε ακόμη:

    Αριστείδης Αλαφούζος: Στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης η Okeanis Eco Tankers

    Πρώτη θέση για τους Έλληνες εφοπλιστές στα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας – Πόσα πλοία έχουν παραγγείλει

    Θάνος Σοφιός (Breakwave Advisors): Tα ναύλα στα Capesize πιθανότατα έχουν κορυφωθεί για φέτος



    ΣΧΟΛΙΑ