• Ναυτιλία

    Πρώτη θέση για τους Έλληνες εφοπλιστές στα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας – Πόσα πλοία έχουν παραγγείλει

    Γιώργος Προκοπίου, Κρίτων Λεντούδης εφοπλιστές

    Γιώργος Προκοπίου, Κρίτων Λεντούδης εφοπλιστές


    Την πρώτη θέση στο βιβλίο παραγγελιών των ναυπηγείων της Νοτίου Κορέας κατέχουν οι Έλληνες εφοπλιστές.

    Σύμφωνα με ανάλυση της VesselsValue του ομίλου Veson Nautical, οι ελληνικές ναυτιλιακές έχουν παραγγείλει εκεί 124 πλοία, συνολικής αξίας 18,99 δισ. δολαρίων.

    Από αυτές τη μερίδα του λέοντος από άποψη όγκου έχει η Sea Traders του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου που κατασκευάζει στα ναυπηγεία της χώρας 22 panamax bulkers και ακολουθεί η Evalend Shipping, του Κρίτωνα Λεντούδη με 21 πλοία διαφόρων κατηγοριών, συμπεριλαμβανομένων VLGC, LPG, handy bulkers, suezmax και LR1 τάνκερ, καθώς και μεγάλα LNG carriers.

    Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Dynacom Tankers, επίσης συμφερόντων του Γιώργου Προκοπίου, η οποία έχει υπό κατασκευή 19 δεξαμενόπλοια, μεγεθών από VLCC έως LR2.

    Οι εταιρείες της Νοτίου Κορέας ακολουθούν μετά τις ελληνικές, καθώς έχουν παραγγείλει 113 πλοία συνολικής αξίας 17,1 δισ. δολαρίων και τρίτη είναι η Ιαπωνία με 84 πλοία κατά παραγγελία, αξίας 15,58 δισ. δολαρίων.

    Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες πλοίων

    Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι τα πιο δημοφιλή στο βιβλίο παραγγελιών της Νοτίου Κορέας, με συνολικές παραγγελίες παγκοσμίως, 263 containerships.

    Ακολουθούν τα LNG carriers, 249 υπό κατασκευή, τα τάνκερ βρίσκονται στην τρίτη θέση (135 πλοία) και τα LPG carriers είναι στην τέταρτη θέση (67 πλοία).

    Άλμα τιμών στα LNG carriers

    Τα LNG carriers είναι τα υπό κατασκευή πλοία με την μεγαλύτερη αξία, 66,31 δισ. δολάρια. Στο συγκεκριμένο τομέα οι τιμές έχουν εκτοξευτεί τα τελευταία δύο χρόνια, ξεπερνώντας τα επίπεδα ρεκόρ που κατέγραψαν το τρίτο τρίμηνο του 2022 και συνεχίζουν να ενισχύονται.

    Σύμφωνα με την VesselsValue, η τιμή συμβολαίου για ένα νεότευκτο μεγάλης χωρητικότητας LNG carrier (174.000 cbm), αυξήθηκε κατά περίπου 26,37% από τον Οκτώβριο 2021 και διαμορφώθηκε από 203,83 εκατ. δολάρια σε 257,74 εκατ. δολάρια.

    Από τον Οκτώβριο του 2021, έχουν γίνει 285 παραγγελίες πλοίων μεταφοράς LNG παγκοσμίως, που ισοδυναμεί με το 27,4% του στόλου που είναι «στο νερό».

    Αυτό οφείλεται στα βελτιωμένα θεμελιώδη στοιχεία της ζήτησης που προέκυψαν από το συνεχιζόμενο πόλεμο μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας.

    Παρά τον σχετικά μικρό στόλο 1.039 LNG carriers, η αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση για LNG έχει εκτοξεύσει την αξία του στα 190 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία, αναφέρει η VesslesValue.

    Διαβάστε ακόμη:

    Γιάννης Κάρτσωνας (Breakwave Advisors): Οι συνεχιζόμενες αναταράξεις στη Μέση Ανατολή ωθούν τα ναύλα των VLCCs υψηλότερα

    Λέων Πατίτσας: Πόσο πουλάει το πλωτό παλάτι του ο εφοπλιστής (φωτογραφίες)

    Στις 9 Νοεμβρίου το 22ο Navigator 2023 στο «Σταύρος Νιάρχος»



    ΣΧΟΛΙΑ