• Ναυτιλία

    Θάνος Σοφιός (Breakwave Advisors): Tα ναύλα στα Capesize πιθανότατα έχουν κορυφωθεί για φέτος

    • NewsRoom
    Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors

    Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors


    Ότι ανεβαίνει, πρέπει να κατέβει. Αλλά πόσο γρήγορα; Το ερώτημα αυτό θέτει σε άρθρο του σχετικά με τα ναύλα στα Capesize, ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.

    Tα ναύλα στα Capesize φορτηγά πλοία πιθανότατα έχουν κορυφωθεί για φέτος, επισημαίνει.

    Μετά από τη σημαντική πίεση που είδαμε στην αγορά του Ατλαντικού, οι spot τιμές στα Capesize άγγιξαν τα 31.000 δολάρια την ημέρα την περασμένη εβδομάδα, ένα επίπεδο που ήταν αδιανόητο πριν από μόλις ένα μήνα.

    Αν και θεωρούσαμε πιθανή, εδώ και καιρό, μια εποχική άνοδο στην περιοχή των 30.000 δολ., η ένταση της ανόδου ήταν εκπληκτική.

    Υψηλή μεταβλητότητα βέβαια σημαίνει επίσης απότομες πτώσεις μετά από ισχυρά ράλι και φαίνεται ότι πρόκειται να βιώσουμε ένα τέτοιο περιβάλλον.

    Παρόλα αυτά, τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης στις τιμές των ναύλων (freight futures) ποτέ δεν ακολούθησαν αυτό το πρόσφατο ράλι των spot τιμών, εκτός ίσως από το συμβόλαιο του Οκτωβρίου, επομένως ο αντίκτυπος της πτώσης στην καμπύλη των futures θα είναι ήπιος.

    Μάλιστα, κάποιος θα μπορούσε πραγματικά να υποστηρίξει ότι η σχέση κινδύνου/ανταμοιβής κλίνει προς υψηλότερες τιμές για τα futures, καθώς η ταχύτητα και το μέγεθος της επικείμενης πτώσης είναι συζητήσιμα.

    Τα futures στα Capesize έχουν ήδη προεξοφλήσει μία μεγάλη πτώση και, παρόλο που δεν υπάρχει κρυστάλλινη σφαίρα για να μπορεί κάποιος να μαντέψει τις βραχυπρόθεσμες διακυμάνσεις, οι spot τιμές των ναύλων θα πρέπει να οδηγηθούν κατευθείαν κάτω σε μονοψήφια νούμερα τις επόμενες 60 ημέρες για να ταιριάξουν με τις τιμές των futures.

    Ακόμη και για τα ναύλα, αυτό είναι μια σημαντική πτώση και προϋποθέτει ένα πολύ αδύναμο περιβάλλον ζήτησης.

    Δεν είμαστε έτοιμοι να μιλήσουμε ούτε για την ένταση της πτώσης ούτε για το μέγεθος, αλλά εκ πρώτης όψεως, η τιμολόγηση των futures φαίνεται πολύ επιθετική στην αρνητική πλευρά, σύμφωνα με τον κ. Σοφιό.

    Τα μικρότερα φορτηγά πλοία Panamax και Supramax ήταν πιο σταθερά και αναμένεται να διατηρήσουν το τρέχον εύρος των ναύλων (13.000 με 14.000 δολάρια την ημέρα) για το εγγύς μέλλον καθώς η ζήτηση για ορυκτά και σιτηρά παραμένει υποστηρικτική.

    Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

    Διαβάστε ακόμη:

    Γιώργος Οικονόμου: Όχι από την Αλίκη Παληού στην δημόσια πρόταση του εφοπλιστή για την Performance Shipping

    Κανελλόπουλος (Nereus Shipping): Οι ναυτιλιακές εταιρείες πρέπει να επενδύσουν σε πλοία LNG, LPG και LCO2 carriers

    Imperial Petroleum (Χάρης Βαφειάς): Επαναγορά μετοχών αξίας 1,9 εκατ. δολαρίων



    ΣΧΟΛΙΑ