F

Ναυτιλία

Έλληνες εφοπλιστές: Ποιες κατηγορίες πλοίων επιλέγουν από την second hand αγορά

Π. Παππάς, Γ. Αγγελικούσης, Ν. Βαφειάς (κάτω) Θ. Μαρτίνος, Δ. Διαμαντίδης. Θ. Φειδάκης


Με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζεται η αυξημένη δραστηριότητα των Ελλήνων εφοπλιστών στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκονται τα bulkers λόγω αισιόδοξων προοπτικών που υπάρχουν για την αγορά ξηρού φορτίου.

Τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η VesselsValue για το mononews αποτυπώνουν ξεκάθαρα την προτίμηση των πλοιοκτητών, από τις αρχές του έτους, στα φορτηγά πλοία. Ειδικότερα, ελληνικές ναυτιλιακές έχουν εξαγοράσει 39 μεταχειρισμένα bulkers συνολικής αξίας 583,4 εκατ. δολαρίων, υπερδιπλάσια σε αριθμό σε σχέση με τα 17 τάνκερ που έχουν πουληθεί σε εγχώριες εταιρείες (αξίας 437 εκατ. δολαρίων συνολικά). Παράλληλα, έχουν περάσει σε ελληνικούς στόλους μέσω της second hand αγοράς, εννέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (αξίας 136 εκατ. δολαρίων).

 

 

Οι πρωταγωνιστές στην αγορά ξηρού φορτίου

Στην πρώτη θέση βρίσκεται η ναυτιλιακή Star Bulk, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, η οποία προχώρησε στις αρχές Φεβρουαρίου στην απόκτηση επτά σύγχρονων φορτηγών πλοίων από την Scorpio Bulkers. Πρόκειται για τρία bulker τύπου ultramaxes τα SBI Pegasus, SBI Ursa και SBI Subaru και τέσσερα τύπου κamsarmaxes, τα SBI Capoeira, SBI Carioca, SBI Lambada, και SBI Macarena. Η συνολική τους αξία σύμφωνα με την VesselsValue ανήλθε στα 131,19 εκατ. δολάρια.

Μάλιστα η εταιρεία ανακοίνωσε χθες ότι εξαγόρασε δύο ακόμη οικολογικού τύπου Kamsarmaxes χωρητικότητας 82.000 dwt έκαστο, τα οποία θα παραλάβει τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο του 2021 αντίστοιχα, με τον συνολικό αριθμό των πλοίων του στόλου της να αυξάνεται σε 128.

H Maran Dry, του ομίλου Γιάννη Αγγελικούση εξαγόρασε, σύμφωνα με την Intermodal, ένα χωρητικότητας 210.000 dwt newcastlemax bulker, κατασκευής 2020 σε κινέζικο ναυπηγείο. Η αξία του κατά την VesselsValue, ανήλθε στα 53 εκατ. δολάρια.

H Brave Maritime Corporation, του Νίκου Βαφειά, εξαγόρασε τρία φορτηγά πλοία τύπου handysize, σύμφωνα με τα στοιχεία της VV, συνολικής αξίας 34,2 εκατ. δολαρίων.

H ναυτιλιακή Globus Maritime Limited, συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκηέχει εξαγοράσει, σύμφωνα με την VesselsValue και την Bancosta, δύο bulker κατασκευής 2011 σε ιαπωνικό ναυπηγείο, χωρητικότητας 80.000 dwt έκαστο, στην τιμή των 16,5 εκατ. δολαρίων έκαστο.

Η Archangel Pacific, η εταιρεία που ίδρυσαν το 2019 τα παιδιά του εφοπλιστή Νίκου Παππαδάκη (ιδιοκτήτη της Kassian Maritime), απέκτησε, σύμφωνα με την VesselsValue, ένα bulker αξίας 19,5 εκατ. δολαρίων.

Ποιοι αγόρασαν τάνκερ

Στην εξαγορά τριών υπό κατασκευή τάνκερ τύπου MR προχώρησε η ναυτιλιακή Eastern Mediterranean Maritime (Eastmed), συμφερόντων του εφοπλιστή Θανάση ΜαρτίνουΣύμφωνα με τα  report των Intermodal and Allied Shipbroking η εταιρεία απέκτησε τα χωρητικότητας 50,000 dwt νεότευκτα πλοία hull 2789hull 2790 και hull 2791, έναντι 34 εκατ. δολαρίων έκαστο. Τα δεξαμενόπλοια κατασκευάζονται στο ναυπηγείο Hyundai Mipo της Νοτίου Κορέας, είναι υψηλών προδιαγραφών, εξοπλισμένα με scrubbers.

Η  Delta Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη, εξαγόρασε το χωρητικότητας 297.600 dwt δεξαμενόπλοιο TRF Horten, που κατασκευάστηκε το 2018 στο ναυπηγείο Hanjin, έναντι 71,5 εκατ. δολαρίων. Η συγκεκριμένη αγοραπωλησία είχε αναφερθεί από ναυλομεσίτες στο τέλος του 2020, χωρίς να επιβεβαιωθεί. Η τιμή κρίνεται συμφέρουσα, καθώς σύμφωνα με τη VesselsValue, η αξία του πλοίου εκτιμάται στα 72,9 εκατ. δολάρια.

Στο στόλο της ελληνικής ναυτιλιακής Coral Shipping κατέληξαν δύο τάνκερ σύμφωνα με τη VesselsValue, συνολικής αξίας 36,5 εκατ. δολαρίων. Το ένα είναι το aframax τάνκερ Stavanger Eagle, χωρητικότητας 105,400 dwt και κατασκευής 2009, που ανήκε στη νορβηγική Det Stavangerske Dampskibsselskab και πουλήθηκε έναντι 18,5 εκατ. δολαρίων.

H ελληνικών συμφερόντων εταιρεία IMS εξαγόρασε δύο aframax τάνκερ από την Teekay Tankers, που κατασκευάστηκαν το 2008 σε ιαπωνικό ναυπηγείο, έναντι 32 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την VesselsValue.

H ελληνικών συμφερόντων Cosmoship Maritime εξαγόρασε από τη Minerva Marine του Ανδρέα Μαρτίνου, το χωρητικότητας 309,287 dwt τάνκερ Pantariste στην τιμή των 23,25 εκατ. δολαρίων, αναφέρει η Seasure Shipbroking. Η αξία του εκτιμάται από την VV στα 22,5 εκατ. δολάρια. Πρόκειται για το πρώτο VLCC του στόλου της εταιρείας και σύμφωνα με την ιστοσελίδα της το πλοίο μετονομάστηκε σε Fos.

Πέτρος Παππάς: Νέες εξαγορές για την Star Bulk – Στα 128 bulkers ο στόλος της

Πήτερ Γεωργιόπουλος: Οι νέες business του βετεράνου της ναυτιλίας

Γιατί κάνει ξέφρενο ράλι πάνω από 1.000% η μετοχή της Danaos του Ιωάννη Κούστα

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ