Ναυτιλία

Cosco: Επεκτείνει την παρουσία της στη Βόρεια Ευρώπη

Xu Lirong, πρόεδρος της Cosco Shipping


Να επεκτείνει την παρουσία της, στο λιμενικό τομέα, στην Βόρεια Ευρώπη, σχεδιάζει η Cosco.

O μεγαλύτερος κινεζικός ναυτιλιακός όμιλος, που έχει στήσει την ευρωπαϊκή του βάση στο λιμάνι του Πειραιά, και βρίσκεται σε διαβουλεύσεις με την ελληνική κυβέρνηση για να κατασκευάσει έναν ακόμα προβλήτα Εμπορευματοκιβωτίων, που θα δώσει στο λιμάνι την δυνατότητα να διακινεί ετησίως περισσότερα από 11 εκατ. κοντέινερ, είναι σε διαπραγματεύσεις με το λιμάνι του Αμβούργου, προκειμένου να συμμετέχει με μειοψηφικό ποσοστό.

Ειδικότερα η θυγατρική του κινεζικού ομίλου, η Cosco Shipping Ports, βρίσκεται σύμφωνα με πληροφορίες σε διαπραγματεύσεις με την Hamburger Hafen und Logistik AG, στην οποία ανήκει το λιμάνι.

Σύμφωνα με τους Γερμανούς αν κλείσει αυτή η συμφωνία, θα ενισχυθούν οι δεσμοί με την Κίνα, και θα διασφαλιστεί ο όγκος και η απασχόληση στο λιμάνι του Αμβούργου».

Το λιμάνι του Αμβούργου είναι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, το τρίτο σε διακίνηση containers, πίσω από αυτά του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας, και μπροστά από το λιμάνι του Πειραιά. Το 2019 διακίνησε 9,25 εκατ. teu σημειώνοντας μείωση κατά 6,6% σε σχέση με το 2018 εξαιτίας της πανδημίας.

Όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά οποιαδήποτε συμφωνία, θα πρέπει πρώρα να εγκριθεί από τις αρχές.

Σημειώνεται ότι η Cosco έχει «απλώσει δίχτυα» και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως είναι η Ισπανία (Βαλένθια), το Βέλγιο (Zeebrugge), ένα μικρό ποσοστό στη Νάπολι, ενώ έχει πραγματοποιήσει και μια μεγάλη επένδυση στη Τουρκία.

Στην Ελλάδα

Όσον αφορά το ενδεχόμενο κατασκευής τέταρτου προβλήτα στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, η Cosco βρίσκεται σε διαρκείς διαπραγματεύσεις με την ελληνική κυβέρνηση, ενώ οι πληροφορίες που υπάρχουν αναφέρουν ότι το επόμενο διάστημα επίκειται συνάντηση κορυφής. Πάντως οι παραλιμένιοι της περιοχής του Σ.ΕΜΠΟ δήμοι, αλλά και εργοδοτικές ενώσεις επιχειρήσεων ναυπηγοεπισκευής εκφράζουν την αντίθεσή τους σε αυτό το σχέδιο, προβαλλοντας οι μεν θέματα επιβάρυνσης του περιβάλλοντος και οι δε ζήτημα μείωσης του χώρου των ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών.

Διαβάστε επίσης:

Olympic Shipping: H πώληση τριών bulker και η σύνδεση με την οικογένεια Κωνσταντακόπουλου

Costamare: Απέκτησε τον πλήρη έλεγχο πέντε πλοίων που είχε με την York Capital

Σε πράσινες τεχνολογίες για τη ναυτιλία επενδύει η Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ