F

Ναυτιλία

Σε πράσινες τεχνολογίες για τη ναυτιλία επενδύει η Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη

Βαγγέλης Μαρινάκης

Βαγγέλης Μαρινάκης


Στο υγροποιημένο φυσικό αέριο, ως καύσιμο ναυτιλίας, επενδύει ο ναυτιλιακός όμιλος Capital συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη.

Ειδικότερα η Capital Maritime, συμφώνησε με τα ναυπηγεία της Hyundai Mipo Dockyard για την κατασκευή τεσσάρων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (MR) ενώ στη συμφωνία υπάρχει option για ακόμα δύο.

Και τα έξι πλοία, των οποίων το κόστος κατασκευής θα φτάσει 216 εκατ. δολάρια, ενώ θα είναι και LNG ready, δηλαδή θα έχουν την δυνατότητα να κινηθούν με χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου, το καύσιμο που θεωρείται σήμερα η ενδιάμεση λύση για μειωμένες εκπομπές ρύπων από τη ναυτιλία, μέχρι η τεχνολογία να καταφέρει να βρει τρόπους, ώστε η ενέργεια που θα χρησιμοποιούν τα πλοία για την πρόωσή τους να έχουν μηδενικούς ρύπους. Παράλληλα θα είναι έτοιμο και για

Ο όμιλος Capital μάλιστα συμμετέχει και σε ένα μεγάλο ερευνητικό project για τα πράσινο καύσιμα, το ShipFC-project, για την προώθηση της αμμωνίας ως μια από τις βασικές λύσεις για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Η αμμωνία μπορεί να δώσει το επιθυμητό για τη ναυτιλία αποτέλεσμα, των μηδενικών ρύπων, αλλά σήμερα αντιμετωπίζει μεγάλες τεχνικές προκλήσεις.

Ο όμιλος του κ. Μαρινάκη επενδύει τα τελευταία χρόνια και σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Αυτή τη περίοδο η Capital Gas έχει στο στόλο της δύο LNG Carriers, ενώ τους επόμενους μήνες αναμένει να παραλάβει ακόμα τέσσερα πλοία. Το τελευταίο LNG carrier του τρέχοντος επενδυτικού προγράμματος της Capital θα παραληφθεί το 2023.
Η νέα επένδυση

Τα τέσσερα συν δύο δεξαμενόπλοια που θα κατασκευάσει η Hyundai για λογαριασμό της Capital, θα έχουν επίσης την δυνατότητα τοποθέτησης συστημάτων Alternative Maritime Power, τα οποία θα επιτρέπουν στα πλοία όταν βρίσκονται σε λιμενικές εγκαταστάσεις να τροφοδοτούνται με ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (αιολική), και να μην χρησιμοποιούν τους κινητήρες του πλοίου, γεγονός που θα μειώσει περαιτέρω την επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Διαβάστε επίσης:

Οικογένεια Μαρινάκη: Νέο group εταιρειών στον τομέα των ταχυμεταφορών με επικεφαλής τον Χρήστο Καλογεράκη


ΣΧΟΛΙΑ