• Ναυτιλία

    Cosco: Αντιδράσεις για την επέκτασή της σε Δραπετσώνα-Κερατσίνι – Το δίλημμα της κυβέρνησης

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    ΟΛΠ: Tο νέο διοικητικό συμβούλιο μετά τις παραιτήσεις των εκπροσώπων του ΤΑΙΠΕΔ

    Γιου Ζενγκ Γκανγκ- Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΟΛΠ Α.Ε


    Η είδηση ότι η κινεζική εταιρεία Cosco εξασφάλισε το 35% των μετοχών του διαχειριστικού φορέα του λιμένα του Αμβούργου, ίσως επηρέασε αποφασιστικά την κυβέρνηση να υπογράψει την παράταση των έργων που είναι υποχρεωμένη να υλοποιήσει η εταιρεία.

    Το δίλημμα που πρέπει να απαντήσει η κυβέρνηση είναι αν θα διευκολύνει τα σχέδια των Κινέζων ή θα ενστερνιστεί τις αντιδράσεις των κατοίκων της Δραπετσώνας, του Κερατσινίου και του Περάματος και θα επιχειρήσει να «ψαλιδίσει» τα επενδυτικά τους σχέδια.

    Στο σκηνικό των επενδύσεων στο παραλιακό μέτωπο από το λιμάνι του Πειραιά μέχρι την Ελευσίνα περιλαμβάνεται και η αντίδραση του Δήμου Χαϊδαρίου που διεκδικεί από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά –που πρόσφατα περιήλθε στον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου– τον χώρο που προβλέπεται να γίνει η τέταρτη προβλήτα του Ναυπηγείου.

    Ουσιαστικά, οι αντιδράσεις των παραλιμένων Δήμων, πιθανώς να δημιουργήσουν εντάσεις και καθυστερήσεις στα πλάνα των επενδυτών.

    Ο Δήμος Δραπετσώνας – Κερατσινίου με απόφαση του αντιδρά στις επεκτάσεις της κινεζικής εταιρείας. Μάλιστα ο δήμαρχος Χρήστος Βρεττάκος προέβη σε δήλωση με την οποία τονίζει ότι η «ανάπτυξη δεν σημαίνει μια εταιρεία να αυξάνει με γεωμετρικό τρόπο τα κέρδη της και οι άνθρωποι να βλέπουν με τον ίδιο γεωμετρικό τρόπο να απομειώνεται η περιουσία και η ποιότητα ζωής τους. Νέες δουλειές για να λειτουργήσουν προσθετικά δε σημαίνει ανεργία σε σημαντικούς παραγωγικούς κλάδους όπως στη ναυπηγοεπισκευή».

    Ο δήμαρχος επεσήμανε ότι το «Δημοτικό Συμβούλιο Κερατσινίου- Δραπετσώνας με την πρόσφατη ομόφωνη απόφασή του απαιτεί από την Cosco να μη δρα λες και το λιμάνι βρίσκεται στη Σαχάρα. Το λιμάνι βρίσκεται στην πόλη, μας αφορά όλους η ποιότητα ζωής και η υγεία των κατοίκων».

    Επισημαίνεται ότι το Δημοτικό Συμβούλιο Κερατσινίου – Δραπετσώνας απέρριψε τις προτάσεις που περιλαμβάνονται στο Master Plan της Cosco «για το οποίο παρανόμως δεν έγινε καμία διαβούλευση», όπως τονίζει στην απόφασή του.

    Το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου τονίζει επίσης ότι στο Master Plan προτείνονται για την πόλη δύο νέες παρεμβάσεις οι οποίες «αλλάζουν με τρομακτικό τρόπο τη φυσιογνωμία της πόλης, βίαια χειροτερεύουν την ποιότητα ζωής των ανθρώπων, δημιουργούν σοβαρότατα κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά ζητήματα και απομειώνουν την περιουσία των δημοτών».

    Αναλυτικότερα, η πρόταση της Cosco προβλέπει τη δημιουργία μπροστά από την περιοχή στον Σκλαβενίτη, χώρο εμπορευματοκιβωτίων -επέκταση του εμπορικού λιμένα για υποδοχή 3.500.000 κοντέηνερ– και το δημοτικό συμβούλιο αναφέρει στην απόφαση του: «Αφού μπαζώσει επιπλέον 130 στρέμματα θάλασσας, θα τοποθετήσει 10 γερανογέφυρες με στόχο να διακινεί από εκεί 3.000.000 εμπορευματοκιβώτια τον χρόνο. Αυτή η δραστηριότητα θα γίνεται μέσα στον οικιστικό ιστό δημιουργώντας 24 ώρες το 24ωρο αφόρητες συνθήκες ηχορύπανσης και φωτορύπανσης που θα διώξει τους ανθρώπους από τα σπίτια τους ή αν δεν μπορούν, θα τους οδηγήσει να κλείνονται μέσα σε αυτά προσπαθώντας να μετριάσουν το πρόβλημα. Ταυτόχρονα, αυτή η παρέμβαση θα οδηγήσει σε δραματική μείωση των περιουσιών των ανθρώπων που τα προηγούμενα χρόνια δαπάνησαν ένα σωρό χρήματα για να αγοράσουν ή να χτίσουν σπίτια απέναντι στην θάλασσά τους ενώ τώρα θα βλέπουν τις γερανογέφυρες και το τείχος από τα κοντέινερ που θα μπει ανάμεσα στην πόλη και την θάλασσα».

    Επίσης, η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, υπογραμμίζει:

    «Η Cosco θέλει μπροστά από τη ΔΕΗ και στον χώρο του νέου μόλου Δραπετσώνας που γινόταν ναυπηγοεπισκευή και έδινε δουλειά σε αρκετούς συμπολίτες μας να μπαζώσει τη θάλασσα για άλλα 230 στρέμματα να διώξει τη ναυπηγοεπισκευή και να δημιουργήσει Terminal το οποίο θα διακινεί πάνω από 1.000.000 αυτοκίνητα τον χρόνο. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται το πρόβλημα της ανεργίας των εργατών της ναυπιγοεπισκευής οδηγούνται σε συρρίκνωση σήμερα και κλείσιμο αύριο εκατοντάδες μικρές και μεσαίες μονάδες ναυπηγοεπισκευής. Ταυτόχρονα από τους δρόμους της πόλης μας πρόκειται να περνούν χιλιάδες νταλίκες που θα μεταφέρουν τα αυτοκίνητα».

    Στη συζήτηση που έγινε στο δημοτικό συμβούλιο ακούστηκε ότι «η εταιρεία θέλει επίσης, χωρίς να το αναφέρει στην πρότασή της, να πάψουν να λειτουργούν η ιχθυόσκαλα και το λιμανάκι του Αγίου Νικολάου».

    Τέλος, το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης απέρριψε το Master Plan της Cosco στο σύνολό του και απαιτεί από την κυβέρνηση να νομοθετήσει ώστε η Cosco να αποδίδει στον Δήμο τα δημοτικά τέλη που της αναλογούν και καλεί τους δημότες σε επαγρύπνηση ώστε να αποτραπούν στην πράξη τα σχέδια της Cosco σε βάρος της πόλης.

    Διαβάστε επίσης:

    ΟΛΠ: Πενταετής παράταση στην Cosco για την ολοκλήρωση των έργων

    ΟΛΠ: Εγκρίθηκε από το ελεγκτικό συνέδριο η μεταβίβαση του 16% στην Cosco

    ANEK LINES: Στα 58,2 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών στο εξάμηνο



    ΣΧΟΛΙΑ