• Ναυτιλία

    Μπορνόζης (Capital Link): Η κεφαλαιοποίηση των εισηγμένων ελληνικών ναυτιλιακών ανέρχεται σε 9 δισ. δολάρια!

    Νίκος Μπορνόζης, Capital Link

    Νίκος Μπορνόζης, Πρόεδρος Capital Link


    “Η πραγματική έλευση της ναυτιλίας στις κεφαλαιαγορές των ΗΠΑ ξεκίνησε το 2002, όταν η Tsakos Energy Navigation μετέφερε την εισαγωγή της από το Όσλο στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

    Έκτοτε, υπήρξε μια καταιγίδα δραστηριότητας με ναυτιλιακές εταιρείες από την Ελλάδα και αλλού που εισάγονται σε χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης, κάτι που παραμένει για χρηματοοικονομικά κεφάλαια για τη ναυτιλία και όχι μόνο”.

    Ο Νικόλας Μπορνόζης, μεταφέροντας τις εμπειρίες του στο πολυπληθές κοινό στην εκδήλωση του Propeller Club, για την εισαγωγή των 27 ναυτιλιακών εταιρειών στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, είπε ακόμη ότι γνωρίζουμε από πρώτο χέρι τη σημασία της ναυτιλίας στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, καθώς η συντριπτική πλειονότητα του παγκόσμιου εμπορίου, σχεδόν το 90%, μεταφέρεται με πλοία.

    Υπενθυμίζεται ότι το 2016, το Propeller Club βράβευσε τον Νικόλα Μπορνόζη για τη συμβολή του στην ενίσχυση των διμερών σχέσεων μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ελλάδας στον ναυτιλιακό τομέα.

    Επισημαίνεται ότι Capital Link συμμετείχε και υποστήριξε το ταξίδι της ναυτιλίας, και ειδικότερα της Ελληνικής Ναυτιλίας, στις κεφαλαιαγορές των ΗΠΑ και είχε το προνόμιο να συνεργαστεί με τη συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών που διαπραγματεύονται στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

    Αναμφίβολα, το έργο της Capital Link, κρίνεται σημαντικό και καθοριστικό για την προώθηση της Ελλάδας και της ελληνικής ναυτιλίας στην επενδυτική κοινότητα των ΗΠΑ, αλλά και σε ένα ευρύτερο παγκόσμιο κοινό.

    Στην ομιλία του, ο Νικόλας Μπορνόζης τόνισε ότι ο Ευθύμιος Μητρόπουλος, κατά τη θητεία του ως Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) είχε δηλώσει ότι χωρίς τη ναυτιλία ο μισός κόσμος θα λιμοκτονούσε και ο άλλος μισός θα είχε παγώσει και αυτό δεν είναι υπερβολή και στη συνέχεια, πρόσθεσε:

    “Όταν η ναυτιλία έκανε την έλευση της στις κεφαλαιαγορές των ΗΠΑ ήταν μια νέα κατηγορία περιουσιακών στοιχείων, η πλειονότητα των επενδυτών δεν γνώριζε πολλά.

    Επιπλέον, ως νέα κατηγορία περιουσιακών στοιχείων, και χωρίς να αποτελεί μέρος οποιωνδήποτε χρηματιστηριακών δεικτών, δεν ήταν κατηγορία περιουσιακών στοιχείων που έπρεπε να κατέχουν οι επενδυτές.

    Στην πραγματικότητα, για τους περισσότερους επενδυτές, η ναυτιλία εκείνη την εποχή ήταν η «αόρατη» βιομηχανία, καθώς οι τρόποι μεταφοράς που είχαν δει και γνώριζαν ήταν οι αεροπορικές εταιρείες, τα φορτηγά και οι σιδηρόδρομοι.

    Ενώ μπορούσαν να συνδέσουν τη ναυτιλία με τα ονόματα των Χρυσών Ελλήνων, όπως ο Ωνάσης, ο Νιάρχος και ο Λιβανός, με τη συντριπτική πλειοψηφία των επενδυτών εκείνη την εποχή ήταν μια εξωτική κατηγορία περιουσιακών στοιχείων, μια ασταθής, κυκλική και εποχιακή βιομηχανία.

    Από το 2002 μέχρι σήμερα, η ναυτιλία έχει κάνει αισθητή την παρουσία της στις κεφαλαιαγορές των ΗΠΑ. Σήμερα είναι εισηγμένες 48 ναυτιλιακές εταιρείες με συνολική χρηματιστηριακή αξία σχεδόν 39 δισεκατομμύρια δολάρια.

    Ο αριθμός αυτός αναφέρεται σε κοινές μετοχές και δεν περιλαμβάνει προνομιούχες εκδόσεις ή ομόλογα.

    Μέσα σε αυτό το σύμπαν υπάρχουν 27 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, συνολικής κεφαλαιοποίησης περίπου 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Υπάρχουν πάνω από 1.000 θεσμικοί επενδυτές που δραστηριοποιούνται σε ναυτιλιακές μετοχές.

    Επιπλέον, στην περίπτωση σχεδόν των δύο τρίτων των εισηγμένων εταιρειών, οι μεμονωμένοι επενδυτές κατέχουν περισσότερο από το ήμισυ της δωρεάν διασποράς τους, γεγονός που δείχνει το ενδιαφέρον της ευρύτερης επενδυτικής κοινότητας για τον κλάδο.

    Σήμερα, τρεις παράγοντες είχαν μετασχηματιστικό αντίκτυπο στην αποδοχή των ναυτιλιακών μετοχών στις κεφαλαιαγορές των ΗΠΑ.

    Πρώτον, μετά από μια σειρά δύσκολων ετών με χαμηλή ή αρνητική κερδοφορία, η ναυτιλιακή βιομηχανία διανύει μια περίοδο υγιούς κερδοφορίας. Όπως οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν βγάλει χρήματα, έτσι και οι επενδυτές τους.

    Δεύτερος παράγοντας είναι η πανδημία. Όταν είμαστε όλοι κλειδωμένοι στο σπίτι, τρέχαμε όλοι στους υπολογιστές παραγγέλνοντας όλα τα είδη αγαθών στο Διαδίκτυο. Όλοι θυμόμαστε τις δυσκολίες και τα σημεία συμφόρησης στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα λόγω του Covid.

    Η Wall Street Journal κυκλοφόρησε εκείνη την εποχή με ένα πολύ περιγραφικό σύνθημα «No Shipping – No Shopping», που έκανε τη ναυτιλία γνωστή. Αύξησε την ευαισθητοποίηση της ευρύτερης κοινότητας καταναλωτών και επενδυτών για τον ζωτικό ρόλο της ναυτιλίας στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού.

    Τρίτον, η γεωπολιτική ως αποτέλεσμα της εισβολής στην Ουκρανία και η σταδιακή απεμπλοκή της Δύσης από τις ρωσικές πηγές ενέργειας.

    Η ώθηση για «ενεργειακή ασφάλεια» αύξησε την ευαισθητοποίηση για τον ζωτικό ρόλο της ναυτιλίας ως σωσίβιο για το παγκόσμιο εμπόριο, για την ευημερία των οικονομιών και για την εθνική ασφάλεια.

    Όσον αφορά το μέλλον, η ναυτιλία έχει δημιουργήσει μια ισχυρή θέση στις κεφαλαιαγορές των ΗΠΑ, αλλά εξακολουθεί να παραμένει και ένα μικρό ποσοστό του συνολικού αμερικανικού χρηματιστηρίου.

    Πρόσθετες καταχωρίσεις θα βοηθήσουν τον κλάδο να αυξήσει το προφίλ του προσφέροντας περισσότερες ευκαιρίες και εναλλακτικές λύσεις στους επενδυτές. Και αυτό μπορεί να συμβεί, καθώς σήμερα οι εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες αντιπροσωπεύουν μόνο περίπου το δέκα τοις εκατό του παγκόσμιου στόλου.

    Ταυτόχρονα, οι κεφαλαιακές ανάγκες του κλάδου αυξάνονται, ως αποτέλεσμα της ενεργειακής μετάβασης και των ρυθμιστικών απαιτήσεων, που απαιτούν σημαντικές επενδύσεις για αναβάθμιση και ανανέωση στόλου.

    Έτσι, οι δημόσιες αγορές μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο παρέχοντας κεφάλαια στον κλάδο.

    Και σήμερα, η ναυτιλία βρίσκεται στο περισκόπιο ενός πολύ ευρύτερου επενδυτικού κόσμου, που βλέπει τη ναυτιλία ως ζωτικής σημασίας βιομηχανική δραστηριότητα και μέρος της παγκόσμιας υποδομής logistics.

    Η προβολή της Ελλάδας και της ελληνικής ναυτιλίας δεν είναι μόνο μια επαγγελματική δραστηριότητα για την αδερφή μου την Όλγα και εμένα. Είναι ένα πάθος στο οποίο έχουμε αφιερώσει με χαρά σχεδόν μια ζωή.

    Έχουμε το προνόμιο να είμαστε μέρος του ταξιδιού της ναυτιλίας και ιδιαίτερα της ελληνικής ναυτιλίας στις κεφαλαιαγορές και ανυπομονούμε να συνεχίσουμε αυτό το ταξίδι μαζί σας”.

    Διαβάστε επίσης: 

    Επιτροπή Ανταγωνισμού: Τι ερευνά για το θέμα της εξαγοράς της ΑΝΕΚ από την Attica Group;

    Συνάντηση Βαρβιτσιώτη-Ναυτικού Επιμελητηρίου: Συζήτησαν τις στρατηγικές προτεραιότητες της ναυτιλίας

    Costamare (Κωστής Κωνσταντακόπουλος): Γενική συνέλευση των μετόχων στις 3 Οκτωβρίου



    ΣΧΟΛΙΑ