Από τη Δανία και τη Γερμανία, πίσω στην Ελλάδα — εκεί όπου ξεκίνησε την καριέρα του στη γερμανική αλυσίδα Lidl που ανήκει στον όμιλο Swartz.

Ο Μίλτος Φοροζίδης, στέλεχος με 15ετή πορεία Lidl και διεθνή εμπειρία στις αγορές της Βόρειας Ευρώπης, αναλαμβάνει από την 1η Μαρτίου 2026 CEO και πρόεδρος Διοίκησης σε Ελλάδα και Κύπρο. Παίρνει τη σκυτάλη από τον Μάρτιν Μπραντεμπούργκερ, ο οποίος μετά από τέσσερα χρόνια αποχωρεί προκειμένου να αναλάβει επικεφαλής στη Lidl Ιταλίας και Lidl Μάλτας.

1

Γερμανοτραφής, με σπουδές στις Οικονομικές Επιστήμες στη Rheinische Fachhochschule της Κολωνίας, ο Μίλτος Φοροζίδης ανήκει στη γενιά στελεχών που «μεγάλωσαν» επαγγελματικά μέσα στο ευρωπαϊκό λιανεμπόριο. Πριν ενταχθεί στη Lidl, θήτευσε τέσσερα χρόνια στην Aldi Süd, έναν από τους δύο παγκόσμιους ηγέτες του discount μοντέλου και βασικό ανταγωνιστή του ομίλου Schwarz.

Το πέρασμα από την Aldi

Από αυτά, τα δύο πρώτα χρόνια εργάστηκε στη Γερμανία, στον πυρήνα του ομίλου, ενώ τα επόμενα δύο στην Ελλάδα, το 2008, την περίοδο που η γερμανική αλυσίδα Aldi είχε ξεκινήσει- το τελικά βραχύβιο project επέκτασής της στην ελληνική αγορά πριν αποχωρήσει το 2010.

Από το 2010, όταν εντάχθηκε στη Lidl Ελλάς, η πορεία του Μίλτου Φοροζίδη υπήρξε σταθερά ανοδική. Ξεκινώντας από τη Διεύθυνση Πωλήσεων, ανέλαβε σύντομα ρόλους αυξημένης ευθύνης στην οργάνωση του δικτύου σε Ελλάδα και Κύπρο.

Η διεθνής του πορεία συνεχίστηκε με τη Lidl Δανίας, όπου ανέλαβε Chief Operating Officer, και στη συνέχεια με τη Lidl Γερμανίας, ως μέλος της διοίκησης στο Bad Wimpfen – την έδρα του ομίλου. Η επιστροφή του στην Ελλάδα, το 2024, ως COO της Lidl Ελλάς και Lidl Κύπρου, αποτέλεσε ένα βήμα πριν την ανάληψη της κορυφής.

Η στρατηγική εσωτερικής εξέλιξης

Η τοποθέτησή του σηματοδοτεί τη συνέχιση μιας σταθερής πολιτικής του γερμανικού κολοσσού να αναδεικνύει την επόμενη γενιά διοίκησης μέσα από τα ίδια του τα στελέχη — μια φιλοσοφία που έχει συνδεθεί με τη διαρκή ενίσχυση της θέσης της Lidl στην ελληνική αγορά. Η επιλογή του Μίλτου Φοροζίδη δεν αποτελεί εξαίρεση αλλά συνέχεια μιας μακράς εσωτερικής παράδοσης της Lidl να αναδεικνύει ηγεσία μέσα από τα ίδια της τα στελέχη. Ο Μάρτιν Μπραντεμπούργκερ, τον οποίο διαδέχεται, προήλθε επίσης από τις γραμμές του ομίλου, ενώ προηγουμένως ο Ιάκωβος Ανδρεανίδης είχε διατελέσει επικεφαλής της Lidl Ελλάς για σχεδόν δεκαπέντε χρόνια, διαμορφώνοντας το θεμέλιο της σημερινής παρουσίας της εταιρείας στη χώρα.

Η στρατηγική αυτή συνοδεύεται από συνεχή επένδυση στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού. Η Lidl Hellas υλοποιεί ήδη το πρόγραμμα Lidl UP: Learn & Work, που συνδυάζει σπουδές με πρακτική εμπειρία αλλά και νέα εκπαιδευτικά προγράμματα για αποφοίτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και ένα πρόγραμμα υποτροφιών που θα ενισχύσει την ανάπτυξη στελεχών για την κάλυψη 70 θέσεων “area managers” σε όλη τη χώρα.

Η στρατηγική της εσωτερικής εξέλιξης δεν αποτελεί απλώς επικοινωνιακή επιλογή, αλλά βασικό μηχανισμό διασφάλισης συνέχειας στη διοίκηση και στην ανάπτυξη του δικτύου.

Με αυτό το υπόβαθρο, ο Μίλτος Φοροζίδης αναλαμβάνει να καθοδηγήσει τη Lidl στην Ελλάδα, που έχει πλέον παγιώσει τη θέση της ανάμεσα στους δύο κορυφαίους παίκτες του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.

Τζίρος πάνω από 2 δισ. για τη Lidl στην Ελλάδα

Με τζίρο πάνω από 2 δις ευρώ σύμφωνα με τα όσα έχει αναφέρει ο Μάρτιν Μπραντεμπούργκερ (σ.σ. η εταιρεία λόγω της νομικής της μορφής δεν υποχρεούται σε δημοσίευση οικονομικών καταστάσεων) η Lidl έχει βρεθεί στη δεύτερη θέση μετά τη Σκλαβενίτης και ξεπερνώντας την ΑΒ Βασιλόπουλος.

Το δίκτυό της αριθμεί σήμερα 230 καταστήματα και πέντε κέντρα logistics, απασχολώντας περισσότερους από 6.400 εργαζόμενους σε όλη τη χώρα.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η αλυσίδα εγκαινίασε νέο κατάστημα στο Αιγάλεω, μια επένδυση ύψους 12 εκατ. ευρώ, ενώ το επενδυτικό της πρόγραμμα για τη διετία 2024-2025 περιελάμβανε επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ και τη δημιουργία κέντρου logistics στην Ελευσίνα.

Διαβάστε επίσης

Σούπερ μάρκετ: Στα 10,5 δισ. ευρώ ο τζίρος στο εννεάμηνο

Πάρης Κυριακόπουλος: Ορόσημο για τη Μοτοδυναμική το λανσάρισμα της Nio – «Γκάζια» στην Porsche με τη νέα ηλεκτρική Cayenne

Sinsay: Τι τζιράρει στην Ελλάδα η «πολωνική Zara» που ανοίγει ένα κατάστημα τον μήνα