• Ναυτιλία

    BIMCO: Αναμένει αύξηση της ζήτησης ξηρού φορτίου από 1,5% έως 2,5%

    ναυτιλία ναυλαγορά εφοπλιστές


    Η BIMCO αναφέρει σε πρόσφατη ενημερωτική της ανάλυση ότι αναμένει αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης χύδην ξηρού φορτίου. Ειδικότερα, τονίζει ότι η ζήτηση θα αυξηθεί μεταξύ 1,5% και 2,5% το 2023 και μεταξύ 1% και 2% το 2024.

    Εκτιμάται επίσης ότι οι μέσες διαδρομές θα επιμηκυνθούν ανάλογα με τις κυρώσεις που θα επιβληθούν στον άνθρακα της Ρωσίας, οι οποίες τέθηκαν σε ισχύ τον Αύγουστο του 2022. Το ίδιο ισχύει και για το σιδηρομετάλλευμα και τα δημητριακά, που θα μπορούσε να αυξηθεί λόγω της αύξησης των εξαγωγών από τη Βραζιλία.

    Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο προβλέπει αύξηση του ΑΕΠ της Κίνας κατά 5,2% το 2023, ελαφρώς πάνω από τον στόχο του 5% της κυβέρνησης και βελτίωση σε σχέση με την ανάπτυξη 3% του 2022.

    Η παγκόσμια προοπτική για τη ζήτηση χάλυβα παραμένει θετική, σύμφωνα με την Παγκόσμια Ένωση Χάλυβα, η οποία αναμένει ότι η ζήτηση θα αυξηθεί κατά 2,3% και 1,7% το 2023 και το 2024, αντίστοιχα.

    Το 2023, η ζήτηση χάλυβα της Κίνας αναμένεται να βελτιωθεί λόγω έργων υποδομής και υψηλή παραγωγή αυτοκινήτων. Η ζήτηση από τον τομέα των ακινήτων θα μπορούσε επίσης να βελτιωθεί το δεύτερο εξάμηνο του έτους, χάρη στα μέτρα κρατικής στήριξης. Το 2024, η κινεζική ζήτηση χάλυβα θα μπορούσε να μείνει στάσιμη εάν η κυβέρνηση περιορίσει περαιτέρω μέτρα τόνωσης.

    Σύμφωνα με τα προηγούμενα χρόνια, η κινεζική κυβέρνηση μπορεί να περιορίσει την παραγωγή χάλυβα σε επίπεδα στα επίπεδα ή κάτω του 2022 για να μειώσει τις εκπομπές αερίων του κλάδου.

    Σύμφωνα με αυτό το σενάριο, οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας θα μειωθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2023 και οι εισαγωγές χάλυβα θα αυξηθούν για να καλύψουν τη ζήτηση.

    Ο αντίκτυπος αυτού του μέτρου στην αύξηση της ζήτησης θα εξαρτηθεί από την προέλευση των εισαγωγών υποκατάστατου χάλυβα. Η αύξηση της ζήτησης θα καθορίζεται από τον ρόλο της ναυτιλίας και το κατά πόσον ο εξαγωγέας χάλυβα εισάγει τις εισροές παραγωγής του (σιδηρομετάλλευμα, σκραπ χάλυβα και/ή άνθρακας οπτάνθρακα) ή αντ’ αυτού εξαρτάται από τις εγχώριες προμήθειες.

    «Αν και η παγκόσμια ζήτηση άνθρακα θα αυξηθεί οριακά μόνο το 2023, εκτιμούμε ότι οι αποστολές άνθρακα θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 5% έως 6% το 2023, αλλά να μειωθούν κατά 2% έως 4% το 2024», συνεχίζει η έκθεση.

    Οι αποστολές άνθρακα στην Κίνα και την Ινδία έχουν αυξηθεί από έτος σε έτος, παρά την ώθηση αυτών των χωρών να μειώσουν την εξάρτηση από τις εισαγωγές αυξάνοντας την εξόρυξη άνθρακα στο εσωτερικό.

    Ωστόσο, η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας και στις δύο χώρες έχει αυξηθεί λόγω της αυξανόμενης οικονομικής δραστηριότητας, ενώ οι εποχιακά υψηλές θερμοκρασίες έχουν προσθέσει περαιτέρω ζήτηση.

    Οι τιμές του άνθρακα έχουν επίσης μειωθεί, αυξάνοντας την απήχησή του στους ευαίσθητους, ως προς τις τιμές, καταναλωτές.

    Το 2024, οι αποστολές άνθρακα στην ΕΕ θα μπορούσαν να μειωθούν περαιτέρω, λόγω του συνδυασμού της ασθενέστερης ζήτησης και της ώθησης για τη μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

    Η αυξημένη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και η αυξημένη εγχώρια εξόρυξη άνθρακα στην Ινδία και την Κίνα θα μειώσουν επίσης τη ζήτηση.

    «Με βάση στοιχεία από το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ, εκτιμούμε ότι οι όγκοι εξαγωγών σιτηρών θα μειωθούν κατά 0,9% το 2023 και θα αυξηθούν κατά 5,0% το 2024. Οι εξαγωγές σιτηρών αναμένεται να αυξηθούν ελαφρά και στις δύο χώρες. χρόνια, χάρη στις υψηλότερες εξαγωγές από την ΕΕ και Ρωσία”.

    Στις 18 Μαΐου, η Συμφωνία για τα Σιτηρά της Μαύρης Θάλασσας ανανεώθηκε για άλλους δύο μήνες. Φαίνεται ότι έχει γίνει πιο δύσκολο για τα μέρη να δεσμευτούν σε μεγαλύτερο χρονικό ορίζοντα. Ως εκ τούτου, το τέλος της συμφωνίας παραμένει ένας πιθανός αρνητικός κίνδυνος για τη μεταφορά σιτηρών.

    Από έτος σε έτος, η μικρή ζήτηση χύδην μειώθηκε κατά 1,6% το 2023, λόγω της χαμηλότερης παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης. Οι αποστολές τσιμέντου και κλίνκερ σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση, λόγω της χαμηλότερης κατασκευαστικής δραστηριότητας στην Κίνα και του σεισμού στην Τουρκία που προκάλεσε μείωση των εξαγωγών.

    Οι αποστολές λιπασμάτων έχουν ισοπεδωθεί σε σύγκριση με το 2022, αλλά παραμένουν κάτω από τα προπολεμικά επίπεδα. Ο βωξίτης, από την άλλη, συνέχισε να αυξάνεται χάρη στην αύξηση της παραγωγής αλουμινίου στην Κίνα.

    Για το 2024, αναμένουμε ότι οι βελτιωμένες παγκόσμιες οικονομικές προοπτικές θα τονώσουν τη ζήτηση για εμπορεύματα μικρής αξίας.

    Δεδομένου του ρόλου της Κίνας ως βασικής αγοράς εισαγωγών ξηρού χύδην φορτίου, σημαντικές εξελίξεις στην οικονομία της θα μπορούσαν να αλλάξουν σημαντικά τις προβλέψεις της ζήτησης, προειδοποιεί η Bimco.

    Βίκτωρ Ρέστης: «Ο ουρανός δεν είναι το όριο για εμάς», αλλά συγκεντρώνει συνεχώς με τις δράσεις του τα φώτα της δημοσιότητας

    Globus Maritime (Γιώργος Φειδάκης): Από 23.643 δολάρια μέσο ναύλο την ημέρα, έπεσε στα 8.780 δολάρια!

    Στοιχήματα 5 εκατ. ευρώ έπαιξαν οι Έλληνες στις εκλογές του Μαΐου – Οι περισσότεροι… στον «κουβά»

    ──────────────────



    ΣΧΟΛΙΑ